Οι έλληνες καταναλωτές/πελάτες των τραπεζών έχουν εξοικειωθεί με τα συστήματα αυτά, δεν είναι τυχαίο ότι κατά μέσο όρο, το σύστημα αυτόματης ανάληψης ΔΙΑΣ, που χρησιμοποιούν οι τράπεζες, δέχεται 70.000 συναλλαγές την ημέρα. Ο αριθμός αυτός δείχνει επίσης, ότι η ελληνική αγορά είναι σχετικά ώριμη και έτοιμη να υποδεχτεί τέτοια μηχανήματα, τα οποία σε τελική ανάλυση κάνουν τη ζωή των καταναλωτών πιο εύκολη. Και αυτό καταδεικνύεται από διεθνείς έρευνες, σύμφωνα με τι οποίες η τοποθέτηση ενός συστήματος αυτόματης συναλλαγής, από μια επιχείρηση καταναλωτικών ειδών, αποτελεί ιδανική λύση για τους πελάτες της, δεδομένου ότι εξυπηρετούνται γρήγορα αυξάνοντας έτσι την ικανοποίησή τους. Αυτό λαμβάνει ακόμα μεγαλύτερη διάσταση όταν πρόκειται για καταστήματα τροφίμων, λιανικής πώλησης ενδυμάτων κλπ.
Στην ελληνική αγορά είναι πολύ λίγες οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τέτοια συστήματα, λόγω του ότι η αυτοματοποίηση των μηχανημάτων περιορίζεται στην ανάγνωση “barcode”, με το οποίο απλώς ο καταναλωτής ενημερώνεται για τη τιμή ενός προϊόντος, ενώ οι χρήσεις τους είναι πολλαπλές. Ακόμα, πέραν της γρήγορης εξυπηρέτησης των πελατών μιας επιχείρησης, ενδυναμώνεται και η εικόνα της, ενώ επίσης ενδείκνυνται και για την υλοποίηση προγραμμάτων πιστότητας, τόσο για προϊόντα όσο και για υπηρεσίες.
Πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, δείχνει ότι το 86% των καταναλωτών στην Ελλάδα, είναι από σχεδόν έως πολύ πιθανόν να συνεργαστούν με επιχειρήσεις οι οποίες θα τους προσφέρουν τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν με μηχανήματα τέτοιας τεχνολογίας. Ενώ καταδεικνύει σαφώς πως οι καταναλωτές σήμερα θα ήθελαν να χρησιμοποιούν μια ευρεία γκάμα τέτοιων συστημάτων συναλλαγής, με το 83% να δείχνουν τα ΑΤΜ, το 73% τις πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών, το 63% τις αγορές από σουπερμάρκετ, το 59% τον έλεγχο τιμών προϊόντων στα σουπερμάρκετ, το 59% τις πωλήσεις σνακ κλπ, το 54% την εξόφληση λογαριασμών σε τράπεζες, το 51% την εξόφληση λογαριασμών ΚΕΠ/ΔΕΚΟ, το 51% την εξόφληση φόρων, το 50% το check- in σε αεροδρόμια, το 49% την πώληση βενζίνης, το 48% την παροχή πληροφοριών, το 44% την πληρωμή προστίμων, το 37% το check-in/out σε ξενοδοχεία, το 33% την αγορά χρόνου ομιλίας και το 25% την πώληση αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας κλπ.
Τα παραπάνω στοιχεία, αποδεικνύουν πως η ελληνική αγορά και οι καταναλωτές είναι ώριμοι για τις πολλαπλές χρήσεις των ΣΑΕ. Γι’ αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να το λάβουν αυτό σοβαρά υπόψη, αν θέλουν να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση και κατ’ επέκταση τις πωλήσεις τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr