Ένας από τους λόγους για τους οποίους η P&G δικαιώνει την παραπάνω αντίληψη, είναι η φιλοσοφία των ηγετών της διαχρονικά, αλλά και κυρίως του σημερινού CEO της επιχείρησης, Robert McDonald, ο οποίος θέλει να μετατρέψει αυτόν τον γίγαντα καταναλωτικών αγαθών στην πιο ενεργοποιημένη τεχνολογικά επιχείρηση στον κόσμο. Για να επιτύχει το στόχο του, ο πρώην λοχαγός του αμερικανικού στρατού, που εργάζεται 31 χρόνια στην εταιρεία, επιβλέπει μια μεγάλης κλίμακας εφαρμογή της ψηφιακής τεχνολογίας και εξελιγμένες μεθόδους ανάλυσης σε κάθε πτυχή δραστηριότητας της επιχείρησης. Από τον τρόπο που δημιουργούνται οι καινοτομίες στα εργαστήρια της Έρευνας και Ανάπτυξης μέχρι τη διατήρηση των σχέσεων της με τους εμπόρους λιανικής, την παραγωγή των προϊόντων της, τη δημιουργία των brands και την αλληλεπίδραση με τους πελάτες της. Επιτυγχάνοντας, δηλαδή, με τον τρόπο αυτό, καλύτερη καινοτομία, αύξηση παραγωγικότητας, χαμηλότερο κόστος και την υπόσχεση της ταχύτερης ανάπτυξης.
Σύμφωνα με συνέντευξη, που ο Robert McDonald παραχώρησε στα στελέχη της McKinsey, Michael Chui καιThomas Fleming, στα κεντρικά γραφεία της επιχείρησης στο Σινσινάτι των ΗΠΑ, «σκοπός της P&G, είναι να αγγίξει και να βελτιώσει τη ζωή των καταναλωτών. Η ψηφιακή τεχνολογία, παρέχει τη δυνατότητα one-on-one σχέσης με κάθε καταναλωτή στον κόσμο και όσο πιο οικεία είναι αυτή η σχέση, τόσο πιο απαραίτητη γίνεται. Θέλουμε να είμαστε η εταιρεία που δημιουργεί τις απαραίτητες σχέσεις με τις μάρκες μας, και η ψηφιακή τεχνολογία μας δίνει αυτή τη δυνατότητα», λέει ο επικεφαλής της εταιρείας. «Ένας τρόπος είναι μέσω των σχολίων των καταναλωτών. Το 1984, όταν ήμουν ο brand manager του Tide, έπαιρνα μια κασέτα από τη γραμμή 1-800 και την άκουγα στο αυτοκίνητο μου στο δρόμο για το σπίτι. Στη συνέχεια, όταν επέστρεφα στο γραφείο, διάβαζα τις επιστολές που έπαιρνα από τους καταναλωτές και απαντούσα. Σήμερα, προφανώς αυτό δεν είναι αρκετό, διότι υπάρχουν τα blogs, τα tweets και όλοι αυτοί οι νέοι τρόποι επικοινωνίας».
«Έτσι, έχουμε αναπτύξει ένα σύστημα που ονομάζουμε "παλμό των καταναλωτών", το οποίο χρησιμοποιεί Μπεϋζιανή στατιστική ανάλυση για να ανιχνεύσει το σύνολο των σχολίων, να τα κατηγοριοποιήσει ανά μάρκα, και στη συνέχεια να τα τοποθετήσει στην οθόνη του προσώπου που πρέπει να τα δει. Βλέπω προσωπικά τα σχόλια σχετικά με το brand P&G. Αυτό, μας επιτρέπει να αντιδρούμε σε πραγματικό χρόνο για ότι συμβαίνει στην αγορά, διότι γνωρίζουμε πως αν συμβεί κάτι σε ένα blog – και δεν αντιδράσουμε άμεσα ή ακόμα χειρότερα δεν γνωρίζουμε εγκαίρως γι’ αυτό – μπορεί να ξεφύγει από τον έλεγχο μέχρι να εμπλακούμε. Η τεχνολογία, επίσης, μας επιτρέπει να βελτιώνουμε τις λειτουργίες των δραστηριοτήτων μας. Για παράδειγμα, όταν αναπτύσσουμε ένα προϊόν όπως π.χ. το Downy Unstopables, ένα συμπληρωματικό αρωματικό που μπορείτε να προσθέσετε στην πλύση σας, τα σχόλια των καταναλωτών σε πραγματικό χρόνο, σχετικά με τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, μας βοηθούν να καταλάβουμε τον καλύτερο τρόπο για να συμμετάσχουν στη συζήτηση μέσω της προσπάθειας του μάρκετινγκ».
Μεταξύ άλλων, αυτό που κρατήσαμε από την συνέντευξη του CEO της P&G, είναι αυτό που έχει και τη μεγαλύτερη σημασία – και αναφέρεται στο πως η εταιρία εργάζεται για τη δημιουργία ενός προϊόντος από το εργοστάσιο στο ράφι. Για το θέμα αυτό, ο Robert McDonald, είπε τα εξής:
«Από επιχειρησιακή άποψη, θεωρούμε ότι για να είμαστε επιτυχείς στο έργο μας, πρέπει να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την παραγωγικότητα μας και με τη δυνατότητα της ψηφιακής τεχνολογίας το κατορθώνουμε αυτό. Έτσι, ψηφιοποιούμε τις δραστηριότητες μας παντού, από τα εργοστάσια παραγωγής των προϊόντων, μέχρι τα καταστήματα όπου οι καταναλωτές αγοράζουν τα προϊόντα μας. Πιστεύουμε ότι η ψηφιοποίηση αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για παράδειγμα, στα εργοστάσια παραγωγής έχουμε συστήματα που επιτρέπουν στους ανθρώπους μας να χρησιμοποιούν iPads, για να κατεβάζουν δεδομένα από τη γραμμή παραγωγής σε πραγματικό χρόνο, και να μεταφέρουν στη συνέχεια σε ένα άλλο τόπο, όπου θα είναι προσβάσιμα σε όλους. Οραματιζόμαστε ένα σύστημα, όπου θα μπορούσα κυριολεκτικά να δω στο laptop μου, κάθε προϊόν ανά πάσα στιγμή, καθώς αυτό θα περνά από τη γραμμή παραγωγής καθενός από τα εργοστάσια μας. Και αυτό που θα ήθελα πολύ να δω ταυτόχρονα, είναι το κόστος κάθε προϊόντος κατά την ίδια χρονική στιγμή. Αυτή είναι μια ωραία πρόκληση, διότι τα υφιστάμενα λογιστικά συστήματα, δεν είναι σχεδιασμένα σήμερα για τέτοιες λειτουργίες – έχουν την τάση να κοιτούν πίσω – αλλά εμείς δουλεύουμε για την ενσωμάτωση του λειτουργικού μας συστήματος με το οικονομικό, έτσι ώστε να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση».
Στον τομέα των μεταφορών και των logistics, η εταιρεία δημιούργησε μια ψηφιακή βελτίωση του επιχειρησιακού προγράμματος, την οποία ονομάζει «πύργο ελέγχου», ο οποίος της επιτρέπει να βλέπει σε πραγματικό χρόνο όλες τις μεταφορές, εισερχόμενες, εξερχόμενες, πρώτων υλών και τελικών προϊόντων. «Είμαστε, ίσως ο δεύτερος ή τρίτος μεγαλύτερος χρήστης φορτηγών στις ΗΠΑ, και μέσω αυτής της τεχνολογίας έχουμε καταφέρει να μειώσουμε τις μετακινήσεις κατά 15%. Αυτό μειώνει το κόστος αλλά και τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα. Σε περιπτώσεις όπου χρησιμοποιούμε διανομείς ένα παρόμοιο περιβάλλον εργασίας που το ονομάζουμε «σύνδεση διανομέων», μας επιτρέπει να συνδεθούμε απευθείας με αυτούς, βοηθώντας τους έτσι στην καλύτερη διαχείριση της επιχείρησής τους. Αυτό είναι προς όφελος όλων, διότι βελτιώνει τις υπηρεσίες και μειώνει τα αποθέματα προϊόντων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα».
«Επίσης, υπογραμμίζει ο Robert McDonald, θέλουμε να είμαστε συνδεδεμένοι και με τους λιανοπωλητές. Για παράδειγμα, χρησιμοποιούμε και υποστηρίζουμε το GDSN, το οποίο είναι ουσιαστικά μια τυποποιημένη αποθήκη δεδομένων, που μας επιτρέπει να κάνουμε εμπόριο με τους εταίρους μας στη λιανική πώληση με αυτοματοποιημένο τρόπο, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Η ένωση βιομηχανιών GS1, έκανε μια μελέτη, πριν από μερικά χρόνια, που συμπέραινε ότι το 70% των παραγγελιών μεταξύ λιανέμπορων και προμηθευτών, είχαν λάθη. Αλλά, εάν ο καθένας χρησιμοποιήσει μια αποθήκη δεδομένων, όπως η GDSN – όπου διατηρούνται τα δεδομένα σε δυναμική σωστή σειρά – το ποσοστό αυτό κατεβαίνει σχεδόν στο μηδέν, και εξοικονομούνται εκατομμύρια δολάρια στις εμπορικές μας συναλλαγές.
Όπως λέει χαρακτηριστικά ο CEO της Procter & Gamble, η εταιρεία αυτή είναι αρκετά καλή στο να προσλαμβάνει ανθρώπους με αναλυτική σκέψη, πραγματικά καλούς στον τομέα τους, που τους εκπαιδεύει στη συνέχεια. «Θυμάμαι την ημέρα που προσλήφθηκα στην εταιρεία, και ένα διευθυντικό στέλεχος μου είπε «πέταξε τα βιβλία του MBA σου, εμείς θα σε διδάξουμε νέα πράγματα τα οποία θα σου δώσουν ένα άλλο ΜΒΑ». Αυτό αποτελεί την τακτική της επιχείρησης μέχρι σήμερα. Παρόλα αυτά, οι δεξιότητες αναλυτικής σκέψης, έχουν γίνει ακόμα πιο σημαντικές για την επιχείρηση, τονίζει ο Robert McDonald: «πρέπει να αναζητούμε καινοτομικές ιδέες, και οι καινοτομίες αυτές δεν μπορούν παρά να βασίζονται στα στοιχεία που μας παρέχει η ψηφιακή τεχνολογία».
Η παραπάνω φιλοσοφία μάνατζμεντ, δεν είναι διόλου τυχαία και αντανακλά μια πραγματική ιστορία επιτυχίας διεθνώς!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr