Αλλά, ας δούμε τι συνέβη. Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα στο Sales Inc. και την Hollies Thomases, η ιστορία έχει ως εξής:
Αποτυχημένα τιτιβίσματα
Η επιχείρηση ξεκίνησε μια προωθητική καμπάνια στο Twitter με τον ακίνδυνο τίτλο «Meet The Farmers» με σκοπό να συνδέσει το όνομά της με την «πλήρη ευχαρίστηση» καθώς προέβαλε τους μεμονομένους αγρότες που προμηθεύουν τα εστιατόριά της. Μέχρι εκεί όλα καλά.
Στη συνέχεια, όμως, για ορισμένους λόγους που ακόμα δεν έχουν διευκρινισθεί, ένα από τα μέλη της ομάδας μάρκετινγκ της επιχείρησης, προσπάθησε να υποσκελίσει αυτή την ενότητα της εκστρατείας με μια νέα, τη McDStories. Η αλλαγή αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να ταράξει τα νερά στο Twitter. Το πρόβλημα ήταν ότι αυτή η νέα ενότητα, δεν ηταν τόσο ουδέτερη ή ακίνδυνη, όπως η προηγούμενη. Έπεσε στο Twitter σαν ώριμο φρούτο, επιτρέποντας στους προκατειλημμένους σχολιαστές να θέσουν τη δική τους αρνητική εκδοχή, γράφοντας τις ιστορίες τους για τη McDonald. Μόλις άρχισαν οι αρνητικές παρατηρήσεις, δημιουργήθηκε ένα αρνητικό ρεύμα που συνέχισε να αυξάνεται.
Μέχρι που η καταστροφή έγινε είδηση στα media και οι γνώμες για τη μάρκα μαίνονταν ανεξέλεγκτες.
Προφανώς, είναι πολύ πιθανόν η McDonald, να ήλπιζε ότι ο καπνός που εξέπεμπε η φωτιά που άναψε το λάθος της θα εξανεμιζόταν και δεν ήθελε να επιδεινώσει την κατάσταση μιλώντας για το θέμα αυτό. Το πρόβλημα, όμως, ήταν πως η σιωπή της αυτή, ενίσχυσε την ιδέα των επικριτών της, ότι η επιχείρηση δεν ενδιαφερόταν πραγματικά για τη συζήτηση αλλά μόνο για την προβολή της.
Η «αποτυχία» αυτή της μεγάλης αλυσίδας έτοιμου φαγητού, μου θυμίζει την κορυφαία αποτυχία της αυστραλιανής αεροπορικής εταιρίας Quantas, τον προηγούμενο χρόνο, η οποία ζήτησε από τους πελάτες της να «τιτιβίσουν», περιγράφοντας στο Twitter την «εμπειρία μιας ονειρεμένης, πολυτελούς πτήσης», με τις καλύτερες περιγραφές-συμμετοχές να κερδίζουν πακέτα δώρων. Λαμπρή ιδέα, αλλά αυτό έγινε σε μια περίοδο που η εταιρία βρισκόταν σε διαμάχη με τους εργαζόμενους σε αυτήν, οι οποίοι καθήλωσαν με την συλλογική τους απεργία όλα της τα αεροπλάνα στο έδαφος. Χιλιάδες καθηλωμένων στο έδαφος πελατών, έγραψαν, ξανάγραψαν και ξανάγραψαν την αγανάκτηση και το θυμό τους στο Twitter. Και αντί η εταιρία να παραδεχτεί το λάθος της, στη συνέχεια προσποιήθηκε ότι δεν συνέβη τίποτα.
Αν και στην περίπτωση της McDonald, θεωρώ ότι είναι υπερβολικός ο χαρακτηρισμός της ενέργειας ως «μεγαλύτερη αποτυχία της χρονιάς» από το δημοσίευμα του Sales Inc και την αρθρογράφο, δεδομένου ότι οι προκατειλημμένοι σχολιαστές στα κοινωνικά δίκτυα και «αγγέλους» να δουν από ένα brand, πάλι πικρόχολοι θα είναι. Προσωπικά, πιστεύω ότι ήταν μια λαμπρή ιδέα, όπως επίσης και αυτή της Quantas, απλώς υπήρξαν χρονικά άκαιρες ενώ ο χειρισμός τους ήταν κακός!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr