Σήμερα τα GA προσφέρουν τα πάντα, από αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο, πολλαπλά κανάλια πληροφόρησης στα κοινωνικά δίκτυα μέχρι mobile επισκέψεις. Τις περισσότερες φορές οι marketers, θέλουν απλώς να γνωρίζουν σε ποιους όρους, αριθμούς και μετρήσεις θα να επικεντρωθούν πραγματικά. Αν και η απάντηση διαφέρει από επιχείρηση σε επιχείρηση, ωστόσο οι ειδικοί προτείνουν μερικές από τις ακόλουθες συμβουλές, οι οποίες θα μας βοηθήσουν να έχουμε μεγαλύτερη επιτυχία χρησιμοποιώντας τα GA:
Τακτικοί έλεγχοι των λογαριασμών
Τα GA είναι ένα από τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα εργαλεία μέτρησης αποτελεσμάτων για το online μάρκετινγκ στον κόσμο. Και, όπως κάθε άλλο σύστημα, απαιτεί τακτικές ενημερώσεις και ελέγχους ώστε οι χρήστες τους να είναι βέβαιοι ότι λαμβάνουν το μέγιστο των δυνατοτήτων ανάλυσης των GA. Φαίνεται, βάσει των ελέγχων που διενεργούνται τακτικά, πως ακόμα και οι πιο ικανοί χρήστες έχουν τουλάχιστον ένα λάθος στο λογαριασμό τους. Βεβαιωθείτε ότι ο λογαριασμός σας GA έχει ρυθμιστεί σωστά, ότι παρακολουθούνται όλα όσα χρειάζεται και ότι οι χρήστες έχουν εκπαιδευτεί σωστά ώστε να μπορούν να διαβάζουν τα δεδομένα.
Αναζητήστε μετρήσεις που έχουν νόημα
Σχεδόν κάθε επιχείρηση θέλει να αύξηση την online επισκεψιμότητά της. Αλλά σε τι ωφελεί η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα αν οι επισκέπτες δεν μετατραπούν σε πελάτες; Πολλοί marketers έχουν την τάση να επικεντρώνονται στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό τους, χωρίς να προχωρούν τα προγράμματά στο επόμενο στάδιο που θα τους βοηθήσουν να μετατρέψουν τους επισκέπτες σε πελάτες. Οι marketers πρέπει πρώτα να ορίσουν τι σημαίνει η μετατροπή αυτή. Αν είστε στον κλάδο των ασφαλίσεων, θα μπορούσε π.χ. ο επισκέπτης να συμπληρώσει μια φόρμα και μετά να επικοινωνήσει με ένα ασφαλιστή-σύμβουλο για μια ασφάλεια ζωής, ή αυτοκινήτου. Αν είστε στον κλάδο των αυτοκινήτων, να επικοινωνήσει με μία αντιπροσωπεία για να ρωτήσει για ένα συγκεκριμένο όχημα, κοκ. Για το ηλεκτρονικό εμπόριο τα πράγματα είναι ευκολότερα, δεδομένου ότι το τελικό αποτέλεσμα αυτής της μετατροπής είναι η αγορά ενός προϊόντος.
Αν ένας ιστότοπος για παράδειγμα έχει 10.000 επισκέπτες την ημέρα, αλλά μόνο πέντε από αυτούς μετατρέπονται σε πελάτες, τότε υπάρχει πρόβλημα. Οι marketers πρέπει να καθορίσουν ποιοι παράγοντες βοηθούν στην μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες, όπως για παράδειγμα είναι τα AdWords campaigns, τα blogs, τα social media, ή οι παραπομπές από άλλα sites και να σταματήσουν να επικεντρώνονται σε μεγάλο βαθμό σε στοιχεία που δεν λειτουργούν, όπως π.χ. τις e-mail καμπάνιες.
Τα αξιοσημείωτα reports των Google Analytic
Μερικά από τα κορυφαία reports των Google Analytics παρέχουν βασικές πληροφορίες για το πώς οι χρήστες βρίσκουν και αλληλεπιδρούν με την επιχείρησή σας και είναι τα ακόλουθα:
Χοάνες πληροφόρησης
Εξετάστε από που εισέρχονται και εξέρχονται οι επισκέπτες σας κατά τη διαδικασία μετατροπής.
Προσδιορίστε ποιές είναι οι διαδρομές τους στο site σας που οδηγούν στην επίτευξη των στόχων σας
Χρησιμοποιήστε τα συμπεράσματα για να εξετάσετε ενδεχόμενες αλλαγές στο δικτυακό σας τόπο.
Αναφορές Πληροφοριών
Αυτόματος εντοπισμός των επιφανειακών και των σημαντικών μεταβολών σε βασικούς δείκτες απόδοσης που πρέπει να γνωρίζετε.
Προσαρμοσμένες αναφορές
Δημιουργία, αποθήκευση και διανομή αναφορών που είναι σημαντικές για την επιχείρηση σας
Απλές drag-and-drop διαστάσεις και μετρήσεις για προσαρμοσμένες αναφορές στα μέτρα της επιχείρησής σας.
Email Αναφορές
Αν δεν έχετε μια εξωτερική επιχείρηση που να διαχειρίζεται το Google Analytics λογαριασμό σας ο ευκολότερος τρόπος για σας είναι να δημιουργήσετε τακτικές αναφορές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Επιλέξτε απλώς τη μορφή (pdf, xls, csv, xml, tsv) και τον προγραμματισμό (υπάρχει η δυνατότητα για ημερήσιες, εβδομαδιαίες, μηνιαίες ή τριμηνιαίες αναφορές)
Μέτρηση των mobile επισκέψεων
To 2011, οι επιχειρήσεις είδαν μια τεράστια αύξηση στην mobile επικοινωνία με την υιοθέτηση των έξυπνων τηλεφώνων και της τεχνολογίας των tablets. Πρόσφατα, το επίσημο blog της Google Analytics, ανέφερε ότι ο εβδομαδιαίος όγκος των mobile επισκέψεων αυξήθηκε κατά 40% τους τέσσερις τελευταίους μήνες του ιδίου έτους. Κάθε μέρα όλο και περισσότεροι καταναλωτές επισκέπτονται ιστοσελίδες που δεν έχουν βελτιστοποιηθεί για τις κινητές συσκευές. Τα Google Analytics, μπορούν όχι μόνο να μετρήσουν την mobile κίνηση στην ιστοσελίδα σας, αλλά επίσης το τμήμα της κυκλοφορίας που προέρχεται από συγκεκριμένους τύπους συσκευών και λειτουργικών συστημάτων. Αν η μεγαλύτερη κυκλοφορία σε μια ιστοσελίδα προέρχεται από smart phones και tablets και η ιστοσελίδα δεν προσφέρει για τους χρήστες αυτούς μια βελτιστοποιημένη έκδοση, αυτό απαιτείται να αλλάξει το συντομότερο.
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ακόμα και ένας ολοκαίνουργιος βελτιστοποιημένος ιστότοπος μπορεί πάντοτε να βελτιωθεί περισσότερο και πρέπει να εξασφαλίζουμε τη διαρκή βελτίωσή του. Επιπροσθέτως, οι τακτικοί έλεγχοι στις ιστοσελίδες μας είναι απαραίτητοι για να μπορούμε να βελτιώνουμε τα ποσοστά μετατροπής. Το online marketing είναι συνεχώς εξελισσόμενο και το κλειδί είναι να επιλέξουμε ένα εργαλείο ανάλυσης που θα βοηθά την επιχείρησή μας να μετράει, να αναλύει και να συμπεραίνει τα πάντα!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr