Η διαφήμιση δείχνει έναν νεαρό που περιμένει σε μια ουρά και βαριέται, μιλάει στο κινητό, χαιρετάει τους φίλους του και κινείται συνέχεια. Όλοι οι υπόλοιποι στην ουρά είναι ακίνητοι. Απο κάτω υπάρχει το μήνυμα που είναι «Ξεκόλησέ τον απο την ουρά!». Πουθενά δεν αναφέρεται ο διαφημιζόμενος, δηλαδή η τράπεζα Κύπρου. Η διαφήμιση αυτή καταρχήν «αναγκάζει» τον αναγνώστη να κάνει κλίκ διότι του εξάπτει την περιέργεια. Και αυτό είναι ήδη μια μεγάλη επιτυχία.
Όταν κάνει κλίκ λοιπόν ο αναγνώστης μπαίνει στην ιστοσελίδα της τράπεζας Κύπρου και ενημερώνεται για τις υπηρεσίες internet banking και για το πόσο εύκολα μπορεί να κάνει τις συναλλαγές του μέσω διαδικτίου χωρίς να στέκεται με τις ώρες στις ουρές των τραπεζών. Αφού ενημερωθεί κλείνει τη σελίδα της τράπεζας Κύπρου για να επανέλθει στο site που διάβαζε.
Όμως η διαφήμιση δεν τελειώνει εδώ. Το παράθυρο κλείνει, ο αναγνώστης επιστρέφει στο site, αλλά ο νεαρός συνεχίζει να παραμένει μέσα στο «κουτάκι» της διαφήμισης, αλλά πλέον είναι απελευθερωμένος. Βγαίνει απο το κουτάκι, χαιρετάει τους άλλους που περιμένουν στην ουρά, πατάει το Χ και κλείνει το κουτάκι της διαφήμισης και φεύγει απο την ιστοσελίδα. Με λίγα λόγια, ευχαριστεί τον αναγνώστη που τον ξεκόλησε απο την ουρά και φεύγει δίνοντας του ενα τελευταίο μήνυμα «μην κολλάς στο παρελθόν, το μέλλον είναι εδώ σήμερα, κάνε τις συναλλαγές σου on line με το internet banking της τράπεζας Κύπρου».
Ακόμη και αν ο αναγνώστης δεν έδωσε μεγάλη σημασία στις υπηρεσίες internet banking της τράπεζας Κύπρου, πάντςω σίγουρα ενημερώθηκε, πήρε το μήνυμα και τελικά μένει με μια πολύ ευχάριστη αίσθηση απο την ίδια τη διαφήμιση. Και κυρίως, δεν εγκλωβίστηκε σε ένα αδιάφορο μήνυμα, δεν έμπλεξε με μουσικές που δεν ήθελε να ακούσει και που δεν μπορούσε να κλείσει, δεν του άνοιξε μέσα στα μούτρα ενα τεράστιο παράθυρο που του επέβαλε να δεί τη διαφήμιση αντί να διαβάσει αυτά που ήθελε στην ιστοσελίδα του, δεν ενοχλήθηκε με κανένα τρόπο και στο τέλος, του έμεινε και ένα χαμόγελο απο το πολύ έξυπνο τέλος της διαφήμισης.
Τώρα θα μου πείτε, γιατί εμείς γράφουμε για μια διαφήμιση που δεν έχουμε στο site μας; Γιατί προβάλουμε μια εταιρία που δεν μας στηρίζει οικονομικά;
Διότι θεωρούμε οτι όταν κάποιος κάνει μια επιτυχία, ανεξαρτήτως αν εμείς έχουμε όφελος ή όχι, πρέπει να την προβάλουμε. Ιδίως όταν αυτή η επιτυχία του πρέπει να γίνει οδηγός για τους υπόλοιπους. Διότι η αλήθεια είναι οτι οι περισσότερες διαφημίσεις που βλέπουμε στο ιντερνετ, δεν είναι φτιαγμένες για το ιντερνετ. Είναι είτε καταπιεστικές για τον αναγνώστη – του επιβάλουν να τις δεί θέλει δεν θέλει- είτε ενοχλητικές για το site που τις φλοξενεί. Πολλές διαφημίσεις σε διώχνουν κατευθείαν απο τη σελίδα του site, σε υποχρεώνουν να τις δείς, αν τις κλείσεις σε εκδικούνται κλείνοντας τον browser σου και πρέπει να ξαναρχίσει απο την αρχή, άλλες έχουν ενοχλητική μουσική που δεν θέλεις να ακούσεις και που δεν μπορείς εύκολα να τη σταματήσεις, άλλες ανοίγουν ένα τεράστιο παράθυρο μέσα στο site και ενοχλούν την ανάγνωση, άλλες τέλος είναι εντελώς αδιάφορες και δεν τις παίρνεις καν είδηση.
Όλες αυτές οι διαφημίσεις είναι είτε άχρηστες, είτε εκνευριστικές και απλώς ξοδεύουν χωρίς λόγο τα λεφτά του διαφημιζόμενου και ενοχλούν τελικά τον αναγνώστη. Η λογική της διαφήμισης της τράπεζας Κύπρου είναι η σωστή λογική για την ιντερνετική διαφήμιση. Και παρακαλούμε τους διαφημιστές και τους διαφημιζόμενους – αφού ηρεμήσουν απο τον εκνευρισμό που θα τους προκαλέσει αυτό το άρθρο λέγοντας πως η διαφήμιση κάποιου άλλου είναι καλύτερη απο τη δική τους – να την δούν, να την αξιολογήσουν και να προσαρμόσουν τη λογική τους αναλόγως. Για να κάνουν πιο αποτελεσματική τη δουλειά τους και για να έχουμε όλοι, εμείς, οι διαφημιστές, οι διαφημιζόμενοι και οι αναγνώστες, όφελος απο τις ιντερνετικές διαφημίσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr