Γνωρίζοντας τη μία από τις δύο κυρίες, τη ρώτησα γελώντας: Μα καλά! πόσους καφέδες την ημέρα πίνεις; Μου απάντησε με στόμφο: Πάνο, δεν γνωρίζεις ότι η τάδε μάρκα προσφέρει μέχρι πέντε χιλιάδες ευρώ μετρητά σε κάθε συσκευασία καφέ; Όχι, της απάντησα, ζητώντας συγνώμη για την άγνοιά μου, ενώ ταυτόχρονα αναρωτήθηκα αν αυτή είναι η μάρκα καφέ που συνηθίζει να πίνει, και εκείνη μου απάντησε όχι, προσθέτοντας, με σκέρτσο: Μα πέντε χιλιάρικα είναι αυτά, δεν είναι λίγα! Προβληματισμένος, κούνησα αμήχανα το κεφάλι μου – και πήρα και εγώ μια συσκευασία – από την ίδια μάρκα καφέ, για να διαβάσω στα ψιλά γράμματα την περιγραφή της προωθητικής ενέργειας.
Το παραπάνω περιστατικό μου θυμίζει την ημέρα της πρωτοχρονιάς, όταν κόβουμε την βασιλόπιτα και, αφού διαπιστώσουμε ότι το «φλουρί» δεν είναι στο δικό μας κομμάτι, κόβουμε κομματάκια όλα τα υπόλοιπα που παραμένουν για να το βρούμε. Φανταστείτε λοιπόν τι θα γινόταν αν κάποιοι καταναλωτές ανοίγουν όλες τις συσκευασίες του γνωστού καφέ μέχρι να βρουν τον «κρυμμένο θησαυρό».
Σε περιόδους βαθιάς ύφεσης, όπως η σημερινή, με τη δραστική μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, φαίνεται ότι ορισμένες επιχειρήσεις, επιλέγουν, αντί να μειώσουν τις τιμές των προϊόντων τους, να ποντάρουν στον καταναλωτικό τζόγο. Έχω μπερδευτεί, διότι δεν καταλαβαίνω πως δικαιολογούν τα ποσοστά έκπτωσης και το «μοίρασμα χρήματος», στις κατά καιρούς προσφορές που προβαίνουν (μάλλον συχνά), σε ορισμένα καταναλωτικά προϊόντα καθημερινής ανάγκης, τα οποία πωλούν τα σουπερμάρκετ - και που φτάνουν σε ποσοστό μέχρι 40%, γεγονός που σημαίνει ότι έχουν αρκετά περιθώρια μείωσης των τιμών τους.
Αντί, λοιπόν, να προχωρήσουν σε μείωση των τιμών, όπως επιβάλλει η λογική και η υπευθυνότητα, φαίνεται ότι η ανέχεια των καταναλωτών μάλλον τους εμπνέει, για να ανασύρουν «παλιές και δοκιμασμένες» ιδέες και προσεγγίσεις προώθησης ορισμένων προϊόντων, όπως για παράδειγμα του γνωστού καφέ αλλά και κάποιας γνωστής μάρκας τσίχλας προγενέστερα. Προσφέροντας σαν δέλεαρ στους καταναλωτές χρηματικά ποσά διόλου ευκαταφρόνητα, μέσω του παλιού, γνωστού παιχνιδιού «το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού» ή το «εδώ παπάς εκεί παπάς …».
Τι καιροί, τι ενέργειες!
[email protected]Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr