Η αλήθεια είναι ότι πολλοί από εμάς κάνουμε το λάθος να χρησιμοποιούμε υπερθετικό βαθμό στις προτάσεις μας. Καλό είναι, όμως, να ελέγχουμε κάθε λέξη της πρότασής μας πριν την παρουσιάσουμε στον πελάτη. Καθώς επίσης, στις προτάσεις μας να αποφεύγουμε να συμπεριλαμβάνουμε λέξεις όπως πχ.«στρατηγική σύγκλιση», «απρόσκοπτη συνδεσιμότητα» ή «παραδίδουμε απαράμιλλες λύσεις που δημιουργούν μόχλευση για την επιχείρηση σας».
Στον σημερινό πόλεμο των λέξεων, όσον αφορά τη χρήση του υπερθετικού βαθμού που συχνά χρησιμοποιούμε, το πιο ισχυρό όπλο που διαθέτουμε, για να αποφύγουμε τις υπερβολικές εκφράσεις είναι να τις διαγράψουμε με το που τις βλέπουμε μπροστά μας στο κομπιούτερ μας.
Σύμφωνα με τον Michael W. McLaughlin*, από τις τρεις ασθένειες που μπορεί να "μολύνουν" τις προτάσεις μας, η κυριότερη είναι οι κουραστικές σε υπερθετικό βαθμό λέξεις, ακολουθούν οι πομπώδεις λέξεις και η μάστιγα των υπερθετικών αντωνυμιών, οι οποίες είναι και οι πιο ύπουλες.
Ο υπερθετικός βαθμός, είναι σαν ένα "ζιζάνιο" στον αγρό, αν δεν ελεγχθεί, τείνει να τον καταστρέψει. Αποφύγετε την πεζογραφία του τύπου «η αξεπέραστη δέσμευση μας στην εξυπηρέτηση πελατών, διασφαλίζει τις ανάγκες σας και αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για μας». Δηλαδή, τι σημαίνει αυτό, οι άλλοι πελάτες σας είναι λιγότερο σημαντικοί και δεν αποτελούν μέρος των προτεραιοτήτων σας;
Ορισμένοι σύμβουλοι επιχειρήσεων ελπίζουν να προηγηθούν στην προτίμηση των πελατών, δηλώνοντας ότι είναι οι ταχύτεροι, οι καλύτεροι και οι πιο πεπειραμένοι. Οι πελάτες συνήθως αγνοούν αυτές τις δηλώσεις, διότι τις θεωρούν χωρίς βάση και ατεκμηρίωτες. Αν δεν μπορείτε να αποτιμήσετε αυτές τις δηλώσεις – πέραν κάθε αμφιβολίας – διαγράψτε τις από την πρόταση σας.
Άλλες, κουραστικές σε υπερθετικό βαθμό λέξεις, τις οποίες θα πρέπει να διαγράφετε από τις προτάσεις σας είναι: μέγιστο, ταχύτερο, αξεπέραστο, ευκολότερο, ασυναγώνιστο, υψηλότερο και μοναδικό. Καμία από τις λέξεις αυτές δεν είναι εγγενώς λανθασμένη, και τις χρησιμοποιούμε είτε στο γραπτό, είτε στον προφορικό μας λόγο. Αλλά πρέπει να τις αποφεύγουμε για να περιγράψουμε το προϊόν μας ή την επαγγελματικής μας υπηρεσία. Αν για οποιοδήποτε λόγο αισθάνεστε αναγκασμένοι να τις χρησιμοποιήσετε, κάντε το με φειδώ! Καλύτερα όμως να τις ξεχάσετε.
Για παράδειγμα, αντί να υποσχεθείτε σε ένα πελάτη μόνο «τη βέλτιστη λύση για τη διαχείριση των παραπόνων των πελατών του σε ενενήντα ημέρες», εξηγείστε του απλώς πως και με τι τρόπο θα το κατορθώσετε.
Από τις προτάσεις που συχνά χρησιμοποιούνται, για να δικαιολογήσουν σιωπηλές αποφάσεις – που έχουν ληφθεί νωρίτερα κατά τη διάρκεια μιας πώλησης – είναι καλό να περιλάβετε στην πρόταση σας γεγονότα που επικυρώνουν την επιθυμία των υποστηρικτών σας να σας προσλάβουν. Δώστε τους ένα ισχυρό οπλοστάσιο, που θα προωθεί την αξιοπιστία της επιχείρησης σας και θα πείθει τους υποστηρικτές σας (στην επιχείρηση που παρουσιάζετε την πρόταση σας), ότι είστε η καλύτερη επιλογή!
* Ο Michael W. McLaughlin, είναι συν – συγγραφέας με τον Jay Conrad Levinson, του Guerrilla Marketing for Consultants. Και είναι επίσης, κύριος μέτοχος στην Deloitte Consulting LLP, και εκδότης του Management Consulting News and The Guerrilla Consultant.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr