10. To πισωγύρισμα της Bank of America
Τα στελέχη στην Bank of America, νόμισαν, ότι χτύπησαν χρυσορυχείο, όταν αποφάσισαν να χρεώνουν με πέντε δολάρια το μήνα τους ανθρώπους για τις συναλλαγές τους με χρεωστικές κάρτες. Άλλωστε, για τα στελέχη της τράπεζας, το πεντοδόλαρο, είναι απλά, άλλο ένα μικρό νόμισμα. Ποιος θα διαμαρτυρόταν; Δυστυχώς, για αυτούς, το υποτιθέμενο, ασήμαντο πεντοδόλαρο, ηταν ένα μεγαλο χτύπημα στις τσέπες των ανθρώπων που χρησιμοποιούσαν τις χρεωστικές τους κάρτες για να τα βγάλουν πέρα. Όπως ηταν φυσικό οι πελάτες της τραπέζης εξερράγησαν διαμαρτυρόμενοι για το «χαράτσι», οι νομοθέτες πήραν φωτιά – και στο τέλος η Τράπεζα αναγκάστηκε να υποχωρήσει, εμφανιζόμενη πλέον, ως δειλή και άκαρδη.
Δίδαγμα: Μην υποθέτετε ότι οι πελάτες σας έχουν την ίδια άποψη με εσάς για τον κόσμο
9.Το BlackOut του BlackBerry
Να πολεμάτε στην ανηφόρα και μάλιστα με ένα αντίπαλο όπως η Apple, είναι δύσκολο. Αλλά, όταν ο κύριος παράγοντας διαφοροποίησης σας είναι η αξιοπιστία, το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε, είναι να μείνετε εκτός λειτουργίας για τρεις ολόκληρες ημέρες. Αυτό έκανε η RIM τον προηγούμενο Οκτώβριο. Οι πελάτες δικαιολογημένα πάγωσαν, ενώ οι επενδυτές υπέθεσαν άλλα σενάρια, από τις πραγματικές αιτίες του τεχνικού προβλήματος του BlackBerry. Αντί, η διεύθυνση να αντιμετωπίσει το πρόβλημα στον πυρήνα του κρατώντας τους πελάτες της πιστούς, συνέχισε να υποθέτει ότι ο «δολοφόνος» του "Playbook" ηταν το iPad. Κάτι, που έμοιαζε, σαν κάποιον, που περιμένει τους Cleveland Indians να νικήσουν τους Yankees (ομάδες του αμερικάνικου μπέιζμπολ), στον τελικό του 2012. (δηλαδή απίθανα πράγματα).
Δίδαγμα: Ποτέ μην ξεχνάτε γιατί σας επέλεξε ο πελάτης..
8. Το τόλμημα της Abercrombie & Fitch
Η Abercrombie & Fitch, έγινε διάσημη με τις διαφημίσεις της, που έδειχναν σετ φορεσιών για τους σεξουαλικά ενεργούς μαθητές του λυκείου. Προφανώς, κάποιος στην εταιρία, είχε την όχι και τόσο λαμπρή ιδέα, να πιέσει τα πράγματα προς ένα ανεξερεύνητο πεδίο. Το αποτέλεσμα ηταν αυτό που θα μπορούσε κανείς να αποκαλέσει ως τον «εφιάλτη» των γονέων, ένα παραγεμισμένο σουτιέν για τα ανήλικα κορίτσια. Και προφανώς, στην Abercrombie & Fitch, δεν σκέφτηκαν, ότι αυτό, είναι λίγο άτοπο, δηλαδή να κάνουν ένα κορίτσι που δεν είναι στην εφηβεία να μοιάζει με μια έφηβη, τι στιγμή που φυσιολογικά, θα πρέπει να παίζει με τις κούκλες της
Δίδαγμα: Συλλαμβάνοντας μια ιδέα στην ακραία της λογική, δεν είναι πάντα η καλύτερη στρατηγική.
7. Το Facebook αποκαλύπτει τις ανασφάλειές του
Οι πολιτικές απορρήτου προσωπικών δεδομένων του Facebook, εδώ και καιρό είναι αμφιλεγόμενες δημιουργώντας προβλήματα που προκάλεσαν την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ, να απαιτήσει από την επιχείρηση να υποβληθεί σε ελέγχους για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των μελλών του, μέχρι το 2013. Αυτό ηταν κακό για την επιχείρηση αλλά, το μεγαλύτερο κακό ηταν όταν οι χακερς εισέβαλαν στον προσωπικό λογαριασμό του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Mark Zuckerberg, δημοσιεύοντας στο διαδίκτυο προσωπικές φωτογραφίες του από την ιδιωτική του ζωή. Το γεγονός αυτό, όχι μόνο απέδειξε στον κόσμο ότι το Facebook, έχει χάλια σύστημα ασφαλείας, ιδιαίτερα όταν κάποιος μπορεί να υποκλέψει και να δημοσιεύσει τον CEO της επιχείρησης να κρατάει ένα κοτόπουλο ανάποδα.
Δίδαγμα: Αν ο πρόεδρος της εταιρίας σας είναι λίγο περίεργος, μην τον αφήσετε να έχει προσωπική σελίδα
6. Ο Family Radio του Harold Camping
Ο οικογενειακός, ραδιοφωνικός σταθμός (Family Radio), του Αμερικανού ευαγγελιστή ιερέα Harold Camping, είναι ένας γίγαντας στις ευαγγελικές εκπομπές, με πολλούς ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, που εκπέμπει προγράμματα σε 40 γλώσσες. Έτσι, όταν ο Harold Camping, προέβλεψε το τέλος του κόσμου στις 21 Μαΐου του 2011, πολλοί τον πίστεψαν. Ορισμένοι, μάλιστα, πούλησαν όλα τα υπάρχοντα/αγαθά τους. Δυστυχώς, όμως, όπως συμβαίνει σε παρόμοιες περιπτώσεις «προφητών», ο κόσμος δεν τελείωσε και ο σταθμός του κ. Harold Camping, έγινε statione non grata..Αυτό, δεν σημαίνει ότι ο σταθμός και ο πρόεδρος του δεν γνώριζαν τον πυρήνα του κοινού-ποιμένα τους, αφού το νέο λογότυπο της επιχείρησης εμφανίζει πρόβατα να βόσκουν.
Δίδαγμα: «Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί».
5. Η αυτοκρατορία του Rupert Murdoch εκτίθεται
Για τη δεύτερη, μεγαλύτερη αυτοκρατορία μέσων ενημέρωσης στον κόσμο, που έχει στην ιδιοκτησία της μέσα από την Wall Street Journal μέχρι τον Fox News Network, οι περισσότεροι άνθρωποι στον πλανήτη θεωρούν, ότι έχει μια μικρή θεωρία περί ηθικής. Η υπόθεση αυτή, βγήκε στην επιφάνεια όταν αποκαλύφτηκε ότι οι φωνές κάποιων Βρετανών δημοσιογράφων της, ακούγονταν σε μαγνητοφωνημένες συνομιλίες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της οικογένειας της οποίας το παιδί είχε δολοφονηθεί. Η κατάρρευση της αυτοκρατορίας ήρθε όταν δημοσιεύτηκαν οι υποκλοπές μιας σειράς προσωπικοτήτων (από τον Hugh Grant to J.K. Rowling), που εμφανίζονται στο δικαστήριο να διαμαρτύρονται για τα τσιράκια του Murdoch.
Δίδαγμα: Μερικές επιχειρήσεις μπορεί να είναι κοινωνιοπαθείς, αλλά να μην το παρακάνουν.
4. Το Quikster της Netflix.
Πολλοί πελάτες της Netflix.εξοργίστηκαν, όταν η εταιρία αποφάσισε να αυξήσει τις τιμές της. στη συνέχεια όταν η οργή των πελατών της κορυφώθηκε, η επιχείρηση ανακοίνωσε την απόσχιση της υπηρεσίας ενοικίασης .DVD και τη δημιουργία μιας νέας υπηρεσίας με το όνομα Quikster.με αποτέλεσμα οι πελάτες της να πρέπει πλέον, να απευθύνονται σε δυο websites, για τη διαχείριση του λογαριασμού τους. Η κίνηση του νέου branding, ηταν σαν ύβρις για τους πελάτες της, κάνοντας την τηλεοπτική σειρά “ER” να φαίνεται, ότι απευθύνεται σε «ηλίθιους».
Δίδαγμα: Μερικοί CEOs, θα πρέπει να απομνημονεύσουν τη λέξη «ύβρις»
3. Η αλλαγή της Blackwater σε (Xe)
Ο χρόνος ηταν η εγγύηση ασφαλείας που είχε με το μέρος της, ένα brand σαν την Blackwater, ένα όνομα που ακούγεται σαν ένας σούπερ ήρωας των κόμικς της Marvel, με παραφουσκωμένους μυς. Οι κατηγορίες για την επιχείρηση, ότι οι εργαζόμενοι σε αυτήν ηταν πολεμοχαρείς, την ανάγκασε να αλλάξει το όνομα της σε "Xe. Αλλά, προφανώς, το να έχεις ένα ακατανόητο όνομα, δεν σε κάνει λιγότερο macho. Η εταιρία άλλαξε το όνομα της σε "Academi," ένα όνομα βασισμένο στην Ακαδημία του Πλάτωνα, το οποίο αντιπροσωπεύει «την αριστεία, την αξιοπρέπεια, την ακεραιότητα, την πειθαρχία και την τιμή» σύμφωνα με τον CEO της επιχείρησης. Σωστά, αλλά η ακαδημία του Πλάτωνα ηταν και για άλλα… πράγματα γνωστή! .
Δίδαγμα: Μερικές φορές η αλλαγή του ονόματος κάνει ένα brand να φαίνεται ανόητο.
2. Η Quantas “τρώει χαστούκια” στο Tweeter
H Quantas, ζήτησε από τους πελάτες της να «τιτιβίσουν», περιγράψουν στο Tweeter, την «εμπειρία μιας ονειρεμένης, πολυτελούς πτήσης», με τις καλύτερες περιγραφές-συμμετοχές, να κερδίζουν πακέτα δώρων. Λαμπρή ιδέα, αλλά αυτό έγινε σε μια περίοδο που η εταιρία είχε μια διαμάχη με τους εργαζομένους σ αυτήν, οι οποίοι καθήλωσαν με την συλλογική τους απεργία όλα της τα αεροπλάνα στο έδαφος. Χιλιάδες καθηλωμένων στο έδαφος πελατών, έγραψαν, ξανάγραψαν και ξανάγραψαν την αγανάκτηση και το θυμό τους στο Tweeter. Και αντί. στη συνέχεια, η αεροπορική εταιρία να παραδεχτεί το λάθος της προσποιήθηκε ότι δεν συνέβη τίποτα.
Δίδαγμα: Μην “σφυρίζετε” αδιάφορα όταν οι πελάτες σας εξαγριώνονται με την επικοινωνία της κοινωνική σας στρατηγικής.
1.Η κατάληψη της Wall Street
Ο κλάδος των χρηματοπιστωτικών οργανισμών στο χρηματιστήριο της Wall Street πέταξε στα ύψη το 2011. Τα κέρδη ηταν υψηλά, τα μπόνους ηταν υψηλότερα, οι κανονισμοί που διέπουν τον κλάδο, ηταν αδύναμοι και ενδέχεται να γίνουν πιο αδύναμοι. Η Wall Street, κατάφερε να επανατοποθετηθεί σαν η κινητήριος δύναμη της αμερικανικής ευημερίας (σε αντίθεση με τις μικρές επιχειρήσεις). Στη συνέχεια, ήρθε η κατάληψη της από τους αγανακτισμένους Αμερικανούς, οι οποίοι δήλωναν, ότι το σύστημα είναι στημένο. Ξαφνικά, η σύγκρουση της Wall Street με τη Main Street, έγινε ένα σημαντικό στοιχείο του εθνικού διαλόγου.
Δίδαγμα: “Μια του κλέφτη, δυο του κλέφτη, τρεις και…” το υπόλοιπο το γνωρίζετε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr