Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Παρά τις σταθεροποιητικές τάσεις το δεύτερο εξάμηνο, οι συνολικές αγορές για προϊόντα και υπηρεσίες των Ελλήνων καταναλωτών, διακυμάνθηκαν το 2011 στα € 1,7 δισ. σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με το 2010. Αυτή την στιγμή 1,5 εκατ. on-line Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν κατά μέσο όρο 15 φορές το χρόνο από το Internet, ξοδεύοντας € 1.150 ετησίως εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε ελληνικά sites.
Από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας για τις online αγορές, είναι η ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών:
Η ποικιλία και η πυκνότητα των on-line αγορών το 2011 αυξήθηκε σημαντικά, ενώ τα best-sellers παραμένουν οι H/Y, τα ηλεκτρονικά είδη, τα εισιτήρια ταξιδιών, οι κρατήσεις ξενοδοχείων, τα είδη σπιτιού και τα βιβλία. Παρόλα αυτά ,οι κατηγορίες που είχαν την μεγαλύτερη αύξηση το 2011 ήταν το έτοιμο φαγητό, τα καλλυντικά / προσωπική φροντίδα, τα κοσμήματα/ ωρολόγια και τα προϊόντα σούπερ μάρκετ. Υπάρχει επίσης σημαντική αύξηση χρήσης και αγορών από τα sites ημερησίων προσφορών, που για το πρώτο εξάμηνο του 2011 εκπροσώπησαν πλέον το 20% των συνολικών online αγορών.
Ένα άλλο πολύ σημαντικό εύρημα, είναι η εμπιστοσύνη που δείχνουν οι Έλληνες καταναλωτές στα ηλεκτρονικά καταστήματα:
Η ωριμότητα πλέον των on-line Ελλήνων καταναλωτών, διαφαίνεται και από το γεγονός ότι οι βασικοί πλέον παράγοντες εμπιστοσύνης για αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι η εξυπηρέτηση όταν αγοράζουν αλλά και μετά από την αγορά (59%), οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (59%), ενώ η ευχρηστία / και το καλοσχεδιασμένο site από την πρώτη θέση που ήταν το 2010 μετακινήθηκε στην τρίτη (με 50%). Ενδιαφέροντες παράγοντες είναι "καλές κριτικές σε blogs / fora" (38%) και "πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα" (37%).
Αυτά, τα πολύ ενδιαφέροντα και ενθαρρυντικά στοιχεία, δίνουν μια άλλη διάσταση στo μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου. Και θα πρέπει να απασχολήσουν σοβαρά όσες επιχειρήσεις λιανικής δεν δραστηριοποιούνται σε αυτό. Οι καταναλωτικές τάσεις πλέον καθορίζονται τόσο από την τεχνολογία όσο και από τον ταχύτατο εναγκαλισμό τους από τους καταναλωτές. Οι λιανικές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να βρουν τον τρόπο να κάνουν ακόμα πιο γνωστές τις προσφορές των προϊόντων τους στους online καταναλωτές, μεγιστοποιώντας την επικοινωνία τους, μέσω των διαφόρων ενημερωτικών sites και κοινωνικών δικτύων και ενισχύοντας ταυτόχρονα το επίπεδο εξυπηρέτησης και τους τρόπους συναλλαγής τους.