Θυμάμαι στο παρελθόν, πολλές επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων, αλλά και επιχειρήσεις στον τομέα της διαφήμισης και της επικοινωνίας, δεν δίσταζαν να προσλαμβάνουν στο τμήμα του marketing στελέχη αποφοίτους των μηχανικών επιστημών. Η διευθύντρια marketing μιας πολυεθνικής εταιρίας αλκοολούχων ποτών, με την οποία συνεργαζόμουν πριν από κάποια χρόνια, ήταν μηχανικός.
Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, ο αρχικός μισθός των αποφοίτων της επιστήμης της εφαρμοσμένης μηχανικής στις ΗΠΑ, ανέρχεται στα 50.000 με 60.000 δολάρια, στην πρώτη μετά το πανεπιστήμιο εργασία τους. Ακολουθούν οι απόφοιτοι των επιστημών πληροφορικής, οι πολιτικοί μηχανικοί, οι λογιστές, οι οικονομολόγοι, οι βιολόγοι, οι απόφοιτοι της διοίκησης επιχειρήσεων, του μάρκετινγκ, των πολιτικών επιστημών κλπ.
Συζητώντας προ ημερών, με ένα φίλο μου Αμερικανό, ο οποίος με επισκέφτηκε πρόσφατα και εργάζεται σε μία μεγάλη head hunting εταιρία στις ΗΠΑ, μου ανέφερε ότι τα πιο καλοπληρωμένα και περιζήτητα διπλώματα είναι αυτά των μηχανικών και των επιστημών πληροφορικής, γεγονός που παραμένει διακριτό σε όλη τη διαδρομή της καριέρας των στελεχών. Όταν δε, του ανέφερα την περίπτωση της μηχανικού φίλης μου που κατείχε θέση υψηλού στελέχους μάρκετινγκ, απάντησε ότι αυτό είναι σύνηθες στις ΗΠΑ, δεδομένου, ότι τα διπλώματα αυτά έχουν αξία σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς. Μάλιστα, πρόσφατα είχε την εμπειρία μιας μεγάλης εταιρίας επικοινωνίας – πελάτη του – η οποία προτίμησε από αυτούς που εστάλησαν για συνεντεύξεις, να προσλάβει ένα υποψήφιο με δίπλωμα μηχανολόγου-μηχανικού, αντί ενός με δίπλωμα στην επικοινωνία.
Ίσως η μεθοδολογία, η αναλυτικότητα, ο ορθολογισμός και η σημασία στη λεπτομέρεια που διδάσκονται οι μηχανικοί να παίζει σημαντικό ρόλο στην απόφαση των υπευθύνων πρόσληψης ανθρώπινου δυναμικού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr