Με τον τρόπο αυτό, καθιερώνουν την «ιδιοκτησία» ενός τίτλου για τον εργαζόμενο, και για τις ευθύνες που συνεπάγεται η εργασία του, διατηρώντας έτσι τη δομή της επιχείρησης. Για τον πελάτη, δημιουργούν την προσδοκία της αλληλεπίδρασης που εκείνος μπορεί να έχει με τον εκπρόσωπο της επιχείρησης.
Στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν συγκεκριμένα και κοινώς αποδεκτά πρότυπα τίτλων, όπως εκτελεστικός διευθυντής, διευθυντής, βοηθός κλπ, κάποιας συγκεκριμένης λειτουργίας του μάνατζμεντ. Ωστόσο, κάπου μεταξύ της τεχνολογίας και της άνθησης των social media, οι επαγγελματικοί τίτλοι εργασίας, φαίνεται πως έχουν γίνει περισσότερο μια δήλωση για την προσωπικότητα του επαγγελματία παρά για τη λειτουργία της εργασίας του. Ή μπορεί τα social media να έχουν απλά αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούν οι άνθρωποι σήμερα μέσα στις επιχειρήσεις.
Είτε έτσι είναι, είτε αλλιώς, πολλοί marketers αισθάνονται ελεύθεροι να χρησιμοποιούν τίτλους εργασίας που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα, και πολύ περισσότερο εκείνοι που ασχολούνται με τα social media. Παρατηρείται λοιπόν μια τάση δημιουργίας ασυνήθιστων τίτλων εργασίας, ιδιαίτερα στα social media. Ιδού 12 από τους πιο γελοίους τίτλους, όπως τους έχουν καταγράψει οι ειδικοί του χώρου:
-
Web Alchemist
-
Head of Interactions
-
Ant Colony Foreman
-
Chief People Herder
-
Chatter Monkey
-
Community Data Guerrilla
-
Social Media Guru
-
Social Media Swami
-
Public Happy Maker
-
Social Media Evangelist
-
Social Media Rockstar
-
Social Media Missionary
Μήπως αυτοί οι απίθανοι τίτλοι εργασίας, είναι το «πρόσωπο» της επιχειρηματικής κουλτούρας των social media;
Μπορούν να κάνουν κάποιους ανθρώπους να αισθάνονται πιο άνετα και χαλαρά;
Προσφέρουν κανένα μετρήσιμο όφελος στην παραγωγικότητα της επιχείρησης;
Οποιοσδήποτε και αν είναι ο λόγος, αυτό που δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε, είναι ότι τα social media προσφέρουν ένα απίστευτα δυνατό και αποτελεσματικό εργαλείο στην επικοινωνία προσώπων, προϊόντων και υπηρεσιών. Καθώς και την τεράστια προσφορά τους στην αφύπνιση κοινωνικών ομάδων, ενάντια σε πρακτικές και επιλογές που κρίνονται διεθνώς ως απαράδεκτες και κατακριτέες.
Και εδώ που τα λέμε, προσωπικά δεν δικαιούμαι να «μιλάω» για τίτλους, διότι φέρω έναν εξίσου γελοίο τίτλο, αυτόν του «Marketing Browser».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr