Τα παραπάνω έρχεται να επιβεβαιώσει η νέα έρευνα του Mc Kinsey Technology Institute, η οποία καταδεικνύει, ότι τα υψηλότερα σε απόδοση εργαστήρια, χρησιμοποιούν τις καλύτερες πρακτικές διαχείρισης ταλέντων. Αυτό σημαίνει, ότι από το 1 τρισ. δολάρια που δαπανώνται κάθε χρόνο παγκοσμίως για την έρευνα και ανάπτυξη, στις επιχειρήσεις και τον ακαδημαϊκό κόσμο, το 40% πηγαίνει στις αμοιβές των ανθρώπων αυτών. Η ομάδα ερευνητών του Mc Kinsey, πήρε συνεντεύξεις και μελέτησε παγκόσμιας κλάσης ερευνητές και ακαδημαϊκούς, σε μια σειρά από κλάδους, για να κατανοήσει τι οδηγεί την παραγωγικότητα της έρευνας των εργαστηρίων.
Κατέληξε στο συμπέρασμα πως τα καλύτερα, ανεξαρτήτως ειδικότητας και κλάδου, εργαστήρια μοιράζονται ένα μοντέλο συμπεριφοράς, βασισμένο σε έξι πρακτικές: τα ταλέντα, τις στρατηγικές και τους ρόλους τους, τη συνεργασία, την επίλυση προβλημάτων, το χαρτοφυλάκιο και τη διαχείριση έργων και βέβαια την ευθυγράμμιση τους με τις ανάγκες των επιχειρήσεων και της αγοράς. Για να κατανοήσουν δε, ποια είναι τα στοιχεία αυτά, που χαρακτηρίζουν τα καλύτερα εργαστήρια, μελέτησαν 4.500 χιλιάδες ερευνητές, από 200 εργαστήρια πανεπιστημίων και βιομηχανιών αυτοκινήτων, βασικών υλικών, υψηλής τεχνολογίας και φαρμακευτικών προϊόντων.
Το συμπέρασμα που εξάγεται, είναι ότι η σωστή διαχείριση ταλέντων, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, βοηθά την έρευνα και την ανάπτυξη. Ενώ, όλες οι πρακτικές που ερευνήθηκαν σχετίζονται σαφώς με την υψηλή απόδοση των εργαστηρίων, το ταλέντο αποδεικνύεται πως είναι ο σημαντικότερος μοχλός ώθησης της παραγωγικότητάς τους και καταδεικνύει το υψηλό επίπεδο συσχέτισης. Ενδιαφέρον ακόμα, είναι το γεγονός ότι η διαχείριση ταλέντων είναι η πρακτική που έχει τη μεγαλύτερη ευκαιρία για βελτίωση, κάτι που μπορεί να βελτιώσει δραστικά την παραγωγικότητα στην Ε & Α, ανεξάρτητα από το σημερινό της επίπεδο. Η σωστή διαχείριση ταλέντων αποτελεί την καλύτερη πρακτική για την βελτίωση της παραγωγικότητας. Η στρατηγική είναι η δεύτερη πρακτική που σχετίζεται με την αύξηση της παραγωγικότητας των εργαστηρίων, αλλά στο σημείο αυτό οι ανταποκρινόμενοι στην έρευνα βλέπουν λιγότερες ευκαιρίες βελτίωσης. Τα κορυφαία σε κατάταξη ακαδημαϊκά εργαστήρια, είναι πέντε φορές πιο παραγωγικά, από εκείνα που βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο.
Παρόμοιες διαφορές υπάρχουν και στα βιομηχανικά εργαστήρια. Ωστόσο, πολλά ερευνητικά εργαστήρια δεν έχουν σωστή αντίληψη για το πόσο καλά κάνουν τη δουλειά τους, επειδή οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί υπερεκτιμούν τις επιδόσεις τους. Σύμφωνα με την έρευνα, το 12% των ερευνητών θεωρούν ότι το δικό τους εργαστήριο βρίσκεται στην κορυφή, δηλαδή στο 1% των καλύτερων εργαστηρίων. Και το 70% πιστεύουν ότι βρίσκονται μεταξύ των 25 κορυφαίων εργαστηρίων. Οι περισσότεροι ερευνητές, δεν γνωρίζουν πόσο πολύ παραγωγικά είναι τα μεγάλα εργαστήρια ή πως το πέτυχαν αυτό. Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα εργαστήρια αυτοαξιολογούνται με συγκεκριμένες μόνο βασικές μετρήσεις απόδοσης. Με αποτέλεσμα να έχουν συχνά καλύτερη εικόνα για την κατάσταση τους, στρεβλώνοντας περαιτέρω και την αντίληψή τους για τη διαχείριση ταλέντων που εφαρμόζουν. Οι ερευνητές που πιστεύουν ότι το εργαστήριο τους αποδίδει καλά, υποθέτουν ότι και οι πρακτικές διαχείρισης των ταλέντων που ακολουθούν, είναι επίσης σωστές.
Τι κάνουν σωστά τα κορυφαία εργαστήρια
Η διαχείριση ταλέντων, δεν σταματά στην πρόσληψη των καλύτερων, αλλά στη σωστή διαχείρισή τους κατά τη διαδικασία πρόσληψης, ανάπτυξης και ανταμοιβής τους. Οι νεοπροσλαμβανόμενοι δεν έχουν απαραίτητα τις ικανότητες που χρειάζονται για να επιτύχουν σε ανώτερες θέσεις και χρειάζονται την ανάλογη υποστήριξη. Κάποιος από τα ανώτερα στελέχη συναντά συχνά τους νέους ερευνητές, τους καθοδηγεί και τους υποστηρίζει για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ στο τέλος του έτους υποβάλλει αναφορές αξιολόγησης. Τα πιο παραγωγικά εργαστήρια απαιτούν επίσης όλους τους ερευνητές να αναπτύξουν ετήσια σχέδια προσωπικής ανάπτυξης Και αυτό είναι κάτι που μπορεί να το επιτύχει κάθε εργαστήριο, ωστόσο, πολλά αποτυγχάνουν στον τομέα αυτό.
Η κατάλληλη διαχείριση ταλέντων, ξεκινά με την κατάλληλη πρόσληψη. Ο επικεφαλής ενός κορυφαίου ακαδημαϊκού εργαστηρίου δήλωσε πως «το πιο σημαντικό στοιχείο που αναζητούμε στην πρόσληψη ταλέντων, είναι η ακαδημαϊκή τους περιέργεια». Τα μεγάλα εργαστήρια όπως αυτό στο οποίο αναφερόμαστε, εκτιμούν τη δυνατότητα των ερευνητών να αξιολογήσουν τους υποψήφιους, από την αξιολόγηση της βασικής διανοητικής τους ικανότητας, τις γενικές επιδεξιότητες στη λύση προβλημάτων και τον ενθουσιασμό τους. Εξετάζουν επίσης, κατά πόσο ταιριάζει από πλευράς κουλτούρας ο υποψήφιος, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για την ομαδικότητα και τη συνεργασία τους, που με τη σειρά τους οδηγούν στην παραγωγικότητα. Οι υποψήφιοι για παράδειγμα, μπορούν να περάσουν ένα απόγευμα επινοώντας απαντήσεις σε ένα συγκεκριμένο ερώτημα ή να εργάζονται στο εργαστήριο με την ομάδα. Η προσέγγιση αυτή βοηθά τα εργαστήρια να αξιολογήσουν την κοινωνική συμβατότητα των υποψηφίων. Πριν αποφασίσουν για την πρόσληψη, τα καλύτερα εργαστήρια, ζητούν τις απόψεις όλων των μελών της ομάδας για κάθε υποψήφιο.
Ένα μεσαίο εργαστήριο, συνήθως αναζητά ειδικές τεχνικές ικανότητες από έναν υποψήφιο, όπως πχ. την ικανότητα του να χειρίζεται ένα «εργαλείο» ή να εκτελεί ορισμένες δοκιμές. Οι ειδικές τεχνικές ικανότητες είναι αυτές που συνήθως απαιτούνται για την πρόσληψη ενός υποψηφίου. Τα κορυφαία εργαστήρια, όμως, θέλουν ανθρώπους που μπορούν να προσαρμοστούν σε νέους ρόλους όσο εξελίσσεται η έρευνα που επιτελούν. Αυτοί, οι νέοι ρόλοι, ειδικά στα βιομηχανικά εργαστήρια, θα πρέπει να περιλαμβάνουν τη διαχείριση έργου και την επαγγελματική εμπειρία, ικανότητες που ορισμένα εργαστήρια παραβλέπουν.
Αλλά, στα υπόλοιπα ευρήματα αυτής της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας έρευνας θα αναφερθούμε σε επόμενο άρθρο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr