Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ωστόσο, το ερώτημα που τίθεται είναι ποιο ποσό αντιπροσωπεύει (σε πραγματικά νούμερα), η αγορά του διαδικτύου; Περίπου, 100 δισ. ευρώ, λέει μια νέα έρευνα της McKinsey, που περιλαμβάνει τις απαντήσεις 4.500 χρηστών του παγκόσμιου ιστού, σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και συνδυαστική ανάλυση της προθυμίας τους να πληρώσουν για διάφορες online δραστηριότητες.
Όπως δείχνει, λοιπόν, η έρευνα αυτή, οι καταναλωτές πληρώνουν περίπου 30 δισ. ευρώ σε συνδρομές για μουσική και για Web sites με παιχνίδια. Κατά μία έννοια, όμως, πληρώνουν επίσης, για τη «ρύπανση» της εμπειρίας τους στο διαδίκτυο από τις ενοχλητικές pop-up διαφημίσεις και τους αντιληπτούς κινδύνους για τα προσωπικά δεδομένα. Ποσό που εκτιμάται γύρω στα 20 δισ. ευρώ, βάσει της έρευνας, η οποία ζητούσε από τους καταναλωτές να απαντήσουν, για το ύψος του ποσού που θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν, για να αποφευχθεί η ενόχληση από τις ανεπιθύμητες διαφημίσεις (pop-up που εμφανίζονται την ώρα που είσαι απασχολημένος με κάποια συγκεκριμένη δραστηριότητα στο διαδίκτυο) ή την περαιτέρω παραβίαση των προσωπικών τους δεδομένων.
Αυτό σημαίνει ένα σημαντικό πλεόνασμα ύψους 100 δισ. ευρώ το χρόνο, ποσό το οποίο, σύμφωνα με τη McKinsey, εκτιμάται πως θα αυξηθεί σε € 190 δισ. ευρώ το 2015, καθώς η ευρυζωνική πρόσβαση καθίσταται πανταχού παρούσα σε όλο τον κόσμο, αλλά και νέες υπηρεσίες και ασύρματες συσκευές έρχονται στο προσκήνιο.
Για τους παρόχους υπηρεσιών του διαδικτύου, αυτό είναι ένα σημαντικό δυνητικό έσοδο το οποίο δεν μπορούν να αγνοήσουν. Στην πραγματικότητα, ανέρχεται σε περισσότερο από το τριπλάσιο των 30 δισ. ευρώ, που πληρώνουν οι επιχειρήσεις στους παρόχους για να διαφημιστούν στις ιστοσελίδες τους, ενώ πλησιάζει το ποσό των 120 δισ. ευρώ, που πληρώνουν οι καταναλωτές για ενσύρματη και ασύρματη ευρυζωνική πρόσβαση.
Ένας λόγος γι 'αυτή τη φαινομενική γενναιοδωρία, μπορεί να οφείλεται στο γεγονός πως από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί μια υπηρεσία στο διαδίκτυο, το κόστος της διανομής της είναι πολύ χαμηλό, ενώ οι περισσότερες εταιρείες στο Web είναι ικανοποιημένες όταν καλύπτουν τα βασικά κόστη τους με τα έσοδα από τη διαφήμιση.
Στον εκτός διαδικτύου κόσμο, τα πράγματα βέβαια, είναι διαφορετικά: το όφελος είναι ισόποσα κατανεμημένο μεταξύ των καταναλωτών και των προμηθευτών, αφού για τις αντίστοιχες αγορές περιεχομένου, π.χ. βιβλίων, ταινιών, ή καλωδιακής τηλεόρασης, οι καταναλωτές πληρώνουν.