Μια νέα έρευνα της εταιρίας Nielsen, δείχνει ότι η πλειονότητα των καταναλωτών στις χώρες αυτές, θα προτιμούσε την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από ένα βενζινοκίνητο. Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές παθαίνουν «ηλεκτροσόκ» όταν ανακαλύπτουν τις τιμές των «πράσινων» αυτών αυτοκινήτων, που η τιμή τους θα έπρεπε λογικά να είναι αρκετά οικονομικότερη. Αλλά μήπως δεν ισχύει το ίδιο και για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία εξακολουθούν να είναι ακριβότερα από τα παραδοσιακά, πόσο μάλλον τα ηλεκτρικά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποδίδουν τις υψηλές τιμές πώλησης στο ακριβό κόστος κατασκευής τους (ας περιμένουμε λοιπόν μέχρι την ολοκληρωτική καταστροφή του πλανήτη από την υπερθέρμανση και τότε, ίσως σκεφθούν τους τρόπους που θα μπορούσαν να είχαν ανακαλύψει για τη μείωση του κόστους των αυτοκινήτων αυτών).
Όταν λοιπόν ερωτήθηκαν για το αν θα διέθεταν περισσότερα χρήματα για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έναντι ενός παραδοσιακού βενζινοκίνητου, το 65% των αμερικανών καταναλωτών απάντησαν αρνητικά, ενώ την αντίστοιχη απάντηση έδωσε και το 76% των βρετανών. Από αυτούς που αποδέχονται τις αυξημένες τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στις δύο χώρες, το 51% στις ΗΠΑ και το 57% στο ΗΒ είπαν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα από 5.000 δολάρια, σε σχέση με τη μέση τιμή ενός παραδοσιακού αυτοκινήτου.
Ο επικεφαλής των ερευνών της Nielsen, Sallie Hirsch, δήλωσε ότι «αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατίθενται στην αγορά εδώ και αρκετό καιρό, ωστόσο, οι μεγάλοι κατασκευαστές, όπως η Chevrolet και η Nissan, έχουν εντείνει τελευταία τις διαφημιστικές τους προσπάθειες, για να λανσάρουν τα νέα μοντέλα τους (το Volt της Chevrolet και το Leaf της Nissan). Υπάρχουν, μερικές προφανείς προκλήσεις, όπως είναι το υψηλότερο κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το οποίο οι διαφημιστές πρέπει να χειριστούν αναπτύσσοντας τις διαφημιστικές τους καμπάνιες, αλλά το ενδιαφέρον που εμφανίζουν οι καταναλωτές σε αυτή την έρευνα είναι πολλά υποσχόμενο. Όσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαίνουν περισσότερο στη ζωή μας, κερδίζοντας δημοτικότητα, το κόστος τους θα αρχίσει να μειώνεται και πολλές άλλες προκλήσεις θα αντιμετωπισθούν» καταλήγει ο Sallie Hirsch.
Η Nielsen μέτρησε, μέσω των σχετικών εργαλείων της για τη διαφημιστική αποτελεσματικότητα, τις νέες τηλεοπτικές καμπάνιες που παρουσιάστηκαν για το Nissan Leaf. Οι διαφημίσεις του Leaf, που αποτελούν μέρος της νέας καμπάνιας της Nissan, με τίτλο «Καινοτομία για όλους», είναι εκείνες που αρέσουν περισσότερο στους καταναλωτές και τις θυμούνται πιο πολύ.
Η αύξηση των διαφημίσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι ένα θετικό σημάδι για την αυτοκινητοβιομηχανία, που στραγγαλίζεται μεταξύ της συνεχιζόμενης ύφεσης και της χαμηλής καταναλωτικής πίστης. Στις 20 κορυφαίες προϊοντικές κατηγορίες σε διαφημιστική δαπάνη στις ΗΠΑ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2010, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάζεται στα αυτοκίνητα, καθώς οι πωλήσεις τους αρχίζουν να εμφανίζουν σημάδια βελτίωσης. Σύμφωνα με τη Nielsen, τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, περισσότερα από 42 εκατομμύρια δολάρια ξοδεύτηκαν στη διαφήμιση των μοντέλων Chevy Volt και Nissan Leaf στις ΗΠΑ. Συνολικά, για το πρώτο εξάμηνο του 2010, δαπανήθηκαν από την αυτοκινητοβιομηχανία 3,5 δισεκ. δολάρια, 27% περισσότερα από τον προηγούμενο χρόνο. Η αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης των αυτοκινήτων, οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στη General Motors, μητρική εταιρία της Chevrolet, η οποία δαπάνησε για διαφήμιση 95% περισσότερα από την περασμένη χρονιά.
Παρά την ελαφρά βελτίωση της καταναλωτικής πίστης, με αποτέλεσμα την ώθηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων, η έρευνα της Nielsen για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο, σε 2.300 ανθρώπους στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε επίσης, ότι οι πληθωριστικές τιμές της βενζίνης, εξακολουθούν να βαραίνουν τους καταναλωτές, οι οποίοι ανησυχούν για τη συνεχιζόμενη ύφεση, ιδιαίτερα όταν σκέφτονται την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου. Και ακόμα, παρά την παγκόσμια τάση προς την επιλογή περισσότερο φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων, το 78% των καταναλωτών στις δύο αυτές χώρες, ισχυρίσθηκαν πως ο κύριος λόγος για τον οποίο θα αγόραζαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι για να εξοικονομήσουν το κόστος της βενζίνης. Η διάσωση του περιβάλλοντος έρχεται δεύτερη στις προτεραιότητες των καταναλωτών!
Το περιβάλλον θα αποτελούσε σημαντικό λόγο για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για το 63% των καταναλωτών στις ΗΠΑ και το 70% στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ενώ 60% περισσότεροι αμερικανοί, απ’ ότι βρετανοί καταναλωτές, θα αγόραζαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο προκειμένου να βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες που τα κατασκευάζουν (ουάου!).
Είναι καιρός, πάντως, χώρες και βιομηχανίες να ενδιαφερθούν για την εξισορρόπηση της καταστροφής που προκάλεσαν στο περιβάλλον από τη βιομηχανική επανάσταση και μετά. Και, έστω και καθυστερημένα, να βρεθούν τρόποι με τους οποίους θα γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αντί για ακριβά «toys – gadgets» των προνομιούχων, πιο προσιτά για τα πορτοφόλια των μέσων και χαμηλών εισοδημάτων καταναλωτών παγκοσμίως.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr