Σύμφωνα με έρευνα της NM Incite, εταιρίας της Nielsen McKinsey, η Nike επισκίασε την Adidas, με ένα σχετικό με τους αγώνες διαφημιστικό θέμα, προσβλέποντας στη δημιουργία συζήτησης στη διαδικτυακή κοινότητα με θέμα το παγκόσμιο κύπελλο. Η Nike, παρήγαγε ένα δημοφιλές ποδοσφαιρικό διαφημιστικό θέμα, το οποίο εξαπλώθηκε αλυσιδωτά online στη διαδικτυακή κοινότητα. Η προσπάθεια της εταιρίας – τις ημέρες και εβδομάδες που οδηγούσαν στο παγκόσμιο κύπελλο – έσπρωξαν την Adidas, τον επίσημο χορηγό της διοργάνωσης, πιο πίσω από την ανταγωνίστριά της στις online συζητήσεις.
Αλλά όμως, μετά από την έναρξη των αγώνων η Adidas ξαναβγήκε μπροστά στην κορυφή των brands του παγκοσμίου κυπέλλου και των διαλόγων στο διαδίκτυο. Εξετάζοντας τους δέκα κορυφαίους χορηγούς της διοργάνωσης και τους κυριότερους ανταγωνιστές τους, η έρευνα της NM Incite, δείχνει ότι τις πρώτες δυο εβδομάδες του τουρνουά η Adidas ξεπέρασε τη Nike στην κορυφή των brands.
Η Adidas, προκάλεσε μεγαλύτερο θόρυβο γύρω από αυτήν με 25,1% μερίδιο του συνολικού buzz και συζητήσεων online, σε σύγκριση με 14,4% πριν από το τουρνουά, ενώ η Nike, έπεσε από το 39.2% – που είχε πριν τους αγώνες – στο 19.4%.
Μέρος της αύξησης του buzz της Adidas, και των συζητήσεων που προκάλεσε στο διαδίκτυο, οφειλόταν στην αμφιλεγόμενη επίσημη μπάλα των αγώνων, την Jabulani. Στο τέλος της εβδομάδας της 13ης Ιουνίου – η οποία συμπεριελάμβανε τις πρώτες τρεις ημέρες των αγώνων – η μπάλα ήταν το θέμα για το 8% των μηνυμάτων στην αγγλική γλώσσα, σχετικά με το Mundial. Το ήμισυ του παιχνιδιού του buzz στο διαδίκτυο, είναι να «αναζωπυρώνεις τη φλόγα», δήλωσε ο Pete Blackshaw, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Nielsen, για την ψηφιακή στρατηγική της εταιρίας. Και συμπλήρωσε «η σελίδα Facebook της Adidas, για παράδειγμα, έχει φτάσει να έχει πάνω από ένα εκατομμύριο fans, οι οποίοι ανεβάζουν νέο περιεχόμενο αρκετές φορές την ημέρα σε αυτή, συγκεντρώνοντας κατά μέσο όρο 100 σχόλια ημερησίως. Στο τέλος της ημέρας, τα brands, χρειάζεται να διατηρήσουν τον θόρυβο γύρω από αυτά στον αέρα, όσο το δυνατόν περισσότερο, είτε σαν χορηγοί είτε όχι».
Η μπύρα Budweiser επίσης, ξεπέρασε την επίθεση της Carlsberg πριν το τουρνουά, αναδεικνυόμενη ως η μεγαλύτερη σε buzz μπύρα, σε σχέση με τους αγώνες του παγκοσμίου κυπέλλου, και αναρριχήθηκε στο 4.9%, ξεπερνώντας την Carlsberg η οποία είχε μερίδιο 2.4%.
Άλλοι επίσημοι χορηγοί του τουρνουά επίσης, είχαν αυξημένα μερίδια για το θόρυβο γύρω από αυτούς, συμπεριλαμβανομένων της Hyundai/Kia (από 2.4% σε 4.7%) και της McDonald’s (από 2.8% σε 4.2%). Το συνολικό μερίδιο του Buzz, για τις 10 μεγαλύτερες εταιρίες χορηγών του παγκοσμίου κυπέλλου, αυξήθηκε στο 66%, από 52% πριν τους αγώνες.
Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ:
HIGHEST SHARE OF ONLINE WORLD CUP BUZZ IN FIRST TWO WEEKS* | |||
Rank | Brand | Type | % Share of Official and |
1 | Adidas | FIFA Partner | 25.1% |
2 | Nike | Non-affiliated Competitor | 19.4% |
3 | Coca-Cola | FIFA Partner | 11.0% |
4 | FIFA Partner | 9.8% | |
5 | Budweiser | FIFA Partner | 4.9% |
6 | Hyundai/Kia | FIFA Partner | 4.7% |
7 | Visa | FIFA World Cup™ Sponsor | 4.7% |
8 | McDonald’s | FIFA World Cup™ Sponsor | 4.2% |
9 | Pepsi | Non-affiliated Competitor | 2.8% |
10 | Carlsberg | Non-affiliated Competitor | 2.4% |
Πηγή: NM Incite a Nielsen McKinsey Company |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr