Το μέτρο θα έχει αλυσιδωτές παρενέργειες στον κλάδο της διαφήμισης, αλλά και των διαφημιζομένων και των μέσων. Είναι αποτρεπτικό για οποιαδήποτε νέα ή παλιά επιχείρηση προϊόντων/υπηρεσιών θέλει να προβληθεί στο διαδίκτυο. Επιπροσθέτως, δεν συνάδει με τη λογική της ανάπτυξης και των ευκαιριών που θα μπορούσαν να προκύψουν από την οικονομική κρίση.
Το internet, σαν νέο μέσο επικοινωνίας προσφέρει, ένα ευρύ πεδίο ανάπτυξης και προβολής προϊόντων/υπηρεσιών για τις επιχειρήσεις και αποτελεί εναλλακτική πρόταση για τους marketers, με ένα σχετικά οικονομικότερο κόστος (από τα παραδοσιακά μέσα όπως η τηλεόραση, ο Τύπος κλπ), να πλησιάσουν τους καταναλωτές ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά, δεδομένου ότι τους επηρεάζει, σε αρκετά μεγάλο βαθμό, στην τελική απόφαση αγοράς προϊόντων/υπηρεσιών. Η σχετικά «εφηβική» (στην Ελλάδα, γιατί στις άλλες χώρες ενηλικιώθηκε), διαφημιστική κατάσταση στην οποία βρισκόταν μέχρι πρότινος, σήμερα αρχίζει να περνά πλέον στο στάδιο της ενηλικίωσης της. Υπό αυτή την έννοια, η επιβολή του αγγελιόσημου θα οδηγήσει σε μια παρατεταμένη εφηβεία, με ότι αυτό συνεπάγεται, και άγνωστο χρονικό ορίζοντα ενηλικίωσης.
Είναι παγκοσμίως γνωστό ότι σε περιόδους κρίσης, οι επιχειρήσεις προϊόντων/υπηρεσιών, μπορεί να μειώνουν τα κόστη τους στα διάφορα λειτουργικά επίπεδα των επιχειρήσεων τους, αλλά ιδιαίτερα στα premium προϊόντα και υπηρεσίες, αξιολογούν και αξιοποιούν ανάλογα με τα μέσα – και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται σε αυτά – τις διαφημιστικές τους δαπάνες. Με αποτέλεσμα, να μη γίνεται τόσο αισθητή η μείωση της συχνότητας διαφήμισης των προϊόντων/υπηρεσιών τους στους καταναλωτές και την αγορά.
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η διαφήμιση στο internet κάνει μικρά μεν, αλλά σταθερά άλματα δε. Οι επιχειρήσεις διεθνώς αναγνωρίζουν το διαδίκτυο ως ένα εναλλακτικό, σχετικά οικονομικό και αποτελεσματικά – μετρήσιμο μέσο επικοινωνίας των προϊόντων τους. Μάλιστα δε, οι περισσότεροι marketers ανά την υφήλιο, αξιοποιούν κάθε πρόσθετο εργαλείο επικοινωνίας του, στα προγράμματα μάρκετινγκ των προϊόντων/υπηρεσιών τους, όπως το e-mail και τα social media, facebook, twitter κ.ά.
Η επιβολή του μέτρου, θα συντείνει στην περαιτέρω μείωση των διαφημιστικών δαπανών των προϊόντων/υπηρεσιών στη χώρα μας, αλλά το πιο σημαντικό θα αποθαρρύνει τις επιχειρήσεις οι οποίες έβλεπαν το internet, σαν ένα δυναμικό χώρο προβολής ανάπτυξης των προϊόντων/υπηρεσιών τους. Και ακόμα πιο σημαντικό, θα οδηγήσει πολλές από τις επιχειρήσεις ενημέρωσης, που ήδη δραστηριοποιούνται σήμερα σε αυτό ή να υπολειτουργούν, με αποτέλεσμα την μείωση του επιπέδου και της ποιότητας ενημέρωσης τους ή να βάλουν λουκέτο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr