Τα τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες, λόγω της οικονομικής δυσχέρειας στην οποία έχουν περιέλθει τα ελληνικά νοικοκυριά, πρέπει να στοχεύουν στην κατηγοριοποίηση των υπαρχόντων αλλά και των δυνητικών πελατών τους, έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουν την ανταπόκριση των τελευταίων σε αυτά. Κάτι που αρκετές ελληνικές τράπεζες, όπως οι Πειραιώς, Άλφα, Εθνική, Eurobank κ.ά. επιτυγχάνουν σε μεγάλο βαθμό, επιδεικνύοντας μεγάλη δραστηριότητα σε προγράμματα πιστότητας με προστιθεμένη αξία, που αφορούν τραπεζικά προϊόντα, στα οποία ανταποκρίνονται, απολαμβάνοντας προνομιακά οφέλη, οι πελάτες τους.
Η Τράπεζα Πειραιώς π.χ., με τον καινοτομικό λογαριασμό προθεσμιακών καταθέσεων και με κάθε τρεχούμενο ή ταμιευτηρίου, προσφέρει κάθε μέρα τη δυνατότητα σ’ ένα τυχερό καταθέτη, με κλήρωση, να διπλασιάσει τα χρήματά του. Και στο τέλος του έτους, ένας μεγάλος τυχερός, έχει την ευκαιρία να κερδίσει -το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό- του 1.000.000€.
Αλλά και οι τράπεζες, Εθνική, Άλφα, Eurobank κα. με τη μηνιαία εξαργύρωση πόντων που προσφέρουν σαν όφελος, από αγορές που πραγματοποιούνται με τις πιστωτικές τους κάρτες.
Πρόσφατη έρευνα, την οποία διεξήγαγε το CMO Council (Chief Marketing Officers) στις ΗΠΑ, έδειξε ότι ένα εκπληκτικό ποσοστό καταναλωτών (79 τοις εκατό), είναι από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένοι με την εμπειρία των προγραμμάτων πιστότητας και ανταμοιβής. Βέβαια, το 70 τοις εκατό θέλουν περισσότερες εκπτώσεις και εξοικονόμηση χρημάτων, ενώ το 52 τοις εκατό θέλουν περισσότερες και πιο συναρπαστικές προσωπικές συμφωνίες και προσφορές, σαν ανταμοιβή για τη στροφή του ενδιαφέροντος τους στα προγράμματα πιστότητας.
Επισημαίνουμε πως, τα ευρήματα αυτά προκύπτουν από μία αγορά, της οποίας το τραπεζικό σύστημα πριν από δύο χρόνια κλονίστηκε από την αποκάλυψη της φούσκας των στεγαστικών δανείων, με συνέπεια και τον κλονισμό της εμπιστοσύνης των Αμερικανών καταθετών στις τράπεζες. Η ελληνική τραπεζική πραγματικότητα, είναι πιο υγιής και αξιόπιστη, ή έτσι τουλάχιστον δείχνει. Οι πελάτες, λοιπόν, των ελληνικών τραπεζών, μπορούν να απολαμβάνουν τα προνόμια των προγραμμάτων πιστότητας τα οποία τους προσφέρονται, με σημαντικά οφέλη τόσο για τους ίδιους όσο και για τις τράπεζες.
Ωστόσο, πρέπει να τονίσουμε πως η καλύτερη πρακτική προσέγγισης νέων πελατών, αλλά και η διατήρηση της πιστότητας των παλαιών, δεν επιτυγχάνεται μόνο με αντισταθμιστικά οφέλη, αλλά και με στοχευμένη, προσωπική επικοινωνία. Για να διαπιστωθεί το εύρος ικανοποίησης των πελατών και να αναγνωρισθούν οι ενδεχόμενες «κακές» υπηρεσίες, που μπορεί να παρέχονται. Έτσι, μια επιχείρηση μπορεί να επικεντρωθεί στον εντοπισμό των προβλημάτων και στην ενίσχυση-βελτίωση των καλών υπηρεσιών προς τους πελάτες της. Κάτι, που πολύ εύστοχα κάνει η Εθνική Τράπεζα, μέσω προσωπικής ηλεκτρονικής επικοινωνίας με τους πελάτες της.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr