Για παράδειγμα, το διαδίκτυο σήμερα προσφέρει σε μεγάλο εύρος την εφαρμογή της πιο πάνω πρακτικής, για αυτούς που δεν έχουν διαθέσιμο χρόνο για την αγορά διαφόρων προϊόντων. Υπάρχουν 100.000 διαφορετικές εφαρμογές, διαθέσιμες από το iPhone της Apple, και περίπου 3 δισ. εφαρμογές στο διαδίκτυο, πολλές εκ των οποίων αναφέρονται σε προϊόντα μόδας.
Η L’Oreal, π.χ. με το λανσάρισμα της νέας επαναστατικής βαφής μαλλιών inoa, προβάλει από την ιστοσελίδα της το βίντεο με την επεξεργασία βαφής και τα προτερήματα αυτού του καινοτόμου προϊόντος έναντι των παραδοσιακών. Η Channel, στη δική της ιστοσελίδα, προβάλει, πέρα από τις διευθύνσεις των καταστημάτων που διαθέτει ανά τον κόσμο, και βίντεο με τα μοντέλα της στην πασαρέλα, αναμεταδίδοντας συνεντεύξεις, δελτία τύπου κλπ.
Μερικοί από τους κλάδους που χρησιμοποιούν ευρέως το διαδίκτυο για τη διαφήμιση προϊόντων / υπηρεσιών, είναι ο χρηματοπιστωτικός, ο τηλεπικοινωνιακός και της προσωπικής περιποίησης. Οι οποίοι είναι ίσως οι μεγαλύτεροι, σε όγκο και συχνότητα διαφημίσεων, κλάδοι στο διαδίκτυο.
Για του λόγου το αληθές, αναφέρομαι στην τελευταία έρευνα του ΙΑΒ Hellas, το οποίο ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του πρώτου κύματος έρευνας καταναλωτικών συνηθειών και Internet, που διεξήγαγε για λογαριασμό του η εταιρεία ερευνών Focus Bari. Το πρώτο κύμα της έρευνας επικεντρώθηκε στη διερεύνηση των αγορών των τηλεπικοινωνιών, των τραπεζικών προϊόντων και των προϊόντων προσωπικής περιποίησης και απευθύνθηκε σε 1000 καταναλωτές στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τα άλλα μεγάλα αστικά κέντρα. Από τη διερεύνηση του κοινού, προέκυψαν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα, σχετικά με τη συμβολή του Internet και της ψηφιακής επικοινωνίας σε όλη την αλυσίδα λήψης αποφάσεων των καταναλωτών στις σχετικές αγορές.
Τα πλέον θετικά για το μέσο αποτελέσματα προέρχονται από την αγορά των τηλεπικοινωνιών, όπου τα websites των ίδιων των εταιριών του κλάδου, αποτελούν τη βασική πηγή ενημέρωσης για προϊόντα/υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών. 73% των decision-makers ερωτωμένων χρησιμοποίησε το internet στο στάδιο της συλλογής των πληροφοριών. Στο στάδιο σύγκρισης των προϊόντων/ υπηρεσιών, το 68% χρησιμοποίησε το internet για να ενημερωθεί για τις διαθέσιμες επιλογές, ενώ το ίδιο ποσοστό χρησιμοποίησε το μέσο στο στάδιο της τελικής απόφασης. Τελικά, ένα 67% δηλώνει πως το internet επηρέασε σημαντικά την απόφαση αγοράς και το 71% υποστηρίζει πως χάρη στο internet κατάφερε να καταλήξει ακριβώς στο προϊόν/υπηρεσία που τους ταίριαζε. Τέλος, το 82% των ερωτωμένων θεωρεί πως η online διαφήμιση είναι κατάλληλη για τέτοια προϊόντα και υπηρεσίες.
Στον κλάδο των τραπεζικών προϊόντων, τα σχετικά websites αποτελούν τη δεύτερη κυριότερη πηγή ενημέρωσης, με ποσοστό 46%, υπολειπόμενο ελάχιστα από την κύρια πηγή ενημέρωσης, που είναι οι ίδιοι οι τραπεζικοί υπάλληλοι, σε ποσοστό 48%. Κατά τα διάφορα στάδια απόφασης, το 52% χρησιμοποίησε το internet στο στάδιο συλλογής πληροφοριών, το 54% στο στάδιο σύγκρισης προϊόντων/υπηρεσιών και το 52% στο στάδιο της τελικής απόφασης. Παραπάνω από τους μισούς (55%) ανέφεραν ότι το internet επηρέασε σημαντικά την απόφαση τους, αλλά και χάρη σε αυτό κατέληξαν ακριβώς στο προϊόν που ήθελαν να αγοράσουν (56%). Ένα 35% έχει κάνει χρήση web banking υπηρεσιών μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, ενώ οι μισοί ερωτώμενοι δηλώνουν θετικοί στην προοπτική χρήσης του μέσα στους επόμενους έξι μήνες. Τέλος το 61% δηλώνει πως το internet είναι κατάλληλο μέσο διαφήμισης τέτοιων προϊόντων, ενώ το 67% υποστηρίζει πως οι συναλλαγές online - μέσω internet - είναι κατάλληλες για τραπεζικά προϊόντα/υπηρεσίες.
Όσον αφορά τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, περίπου ένα 30% του κοινού (και αντίστοιχα του γυναικείου κοινού) δηλώνει πως χρησιμοποίησε το internet για τη διερεύνηση και την επιλογή του, κάτι που επηρεάζεται σαφώς και σε μεγάλο βαθμό από τη φύση των προϊόντων. Σε κάθε περίπτωση, το 54% του κοινού δηλώνει πως το Internet είναι κατάλληλο ως μέσο για τη διαφήμιση τέτοιων προϊόντων, με το ποσοστό να αγγίζει το 61% στις γυναίκες.
Πέρα από το σημαντικό εύρημα, πως το internet θεωρείται κατάλληλο μέσο για τη διαφήμιση προϊόντων / υπηρεσιών και των τριών παραπάνω κατηγοριών από την πλειοψηφία του κοινού, πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία προέκυψαν τόσο σχετικά με τη συμβολή του Internet στις υπηρεσίες μετά την πώληση (after-sales) αλλά και στη διάθεση αλλαγής μάρκας.
Πιο συγκεκριμένα, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών θεωρούν χρήσιμο να βρίσκουν online περαιτέρω πληροφορίες για τα προϊόντα/υπηρεσίες που αγόρασαν (91% για την κατηγορία των τηλεπικοινωνιών, 80% για την κατηγορία των τραπεζικών και 76% για την κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας).
Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές, σε όλες τις παραπάνω αναφερθείσες κατηγορίες, θα εξέταζαν το ενδεχόμενο αλλαγής εταιρείας – μάρκας, εφόσον αυτή τους προσέφερε συμβουλές και εξειδικευμένη πληροφόρηση ηλεκτρονικά, είτε πρόσβαση σε ειδικές online προσφορές.
Τα παραπάνω στοιχεία αποτυπώνουν σαφώς την τάση που κερδίζει και στη χώρα μας επιτέλους έδαφος ολοένα και περισσότερο, της αξιοποίησης διαφημιστικά του διαδικτύου!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr