Για τους ανθρώπους του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, λέγετε brand positioning! Δηλαδή η τοποθέτησηη προστιθέμενη αξία ενός προϊόντος στον αέναο χάρτη της αγοράς, έναντι άλλων ανταγωνιστικών προϊόντων, ορίζοντας τον τρόπο που οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα 'κλειδιά' χαρακτηριστικά του. Ο αέναος χάρτης της αγοράς, ορίζει και διαμορφώνει τους όρους που τοποθετείτε ένα προϊόν, σε σχέση με την αξία και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του, δηλαδή σε ασφαλή [ premium],οικονομικά και ευκαιρίας.
Ο λόγος που αναφέρομαι σ' αυτό το θεμελιώδες κομμάτι του μάρκετινγκ, είναι γιατί την προηγούμενη Κυριακή, με είχε επισκεφτεί ο γαμπρός μου με την αδελφή μου για φαγητό στο σπίτι μου, όταν έφτασε η στιγμή να αναχωρήσουν ,με ρώτησε ο γαμπρός μου αν στη γειτονιά υπήρχε κάποιο μίνι μάρκετ γιατί ήθελε να αγοράσει αφρό ξυρίσματος, δεδομένου ότι είχαν να πάνε σε κάποια εκδήλωση αργότερα, του είπα ότι δεν υπάρχει κάτι ανοικτό και προσφέρθηκα να του δώσω το δικό μου, μ' απάντησε ότι χρησιμοποιεί μόνο NOXZEMA, και όχι οποιοδήποτε άλλο αφρό, γιατί δεν ταίριαζε στον τύπο του δέρματος του. Το αποτέλεσμα, όπως έμαθα αργότερα, ήταν να 'βγει από το δρόμο του', προκειμένου να αγοράσει NOXZEMA, και να μην συμβιβαστεί με κάποιο άλλο προϊόναφρό, όπως αυτό που του πρόσφερα.
Αυτό το περιστατικό, από μόνο του, αποτελεί σενάριο για μάρκετινγκ παραδοχής [testimonial marketing ], ενός ανθρώπου ο οποίος είναι πιστός [loyal ] σ' ένα brand, που τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ταιριάζουν και αποτελούν μέρος της καθημερινής, προσωπικής του περιποίησης.
Με το ίδιο σκεπτικό όταν αγοράζουμε διάφορα προϊόντα, που στην καθημερινή μας ζωή τα θεωρούμε απαραίτητα ,όπως προϊόντα διατροφής, υγιεινής, προσωπικής περιποίησης, χαλάρωσης - διασκέδασης κλπ., τα συνδέουμε μ' ένα αντίστοιχο brand, που καθοδηγεί υποσυνείδητα την αγοραστική συμπεριφορά μας, με αποτέλεσμα να γίνεται τρόπος ζωής.
Συγκεκριμένα, ας πάρουμε τα ασφαλή [ premium brands ], όπως αναφέρω πιο πάνω, όταν ακούμε Nestle, αμέσως το συνδέουμε με προϊόντα διατροφής [γάλα, δημητριακά κλπ], όταν ακούμε Noxzema, L' Oreal, Gillette, τα συνδέουμε με την προσωπική μας περιποίηση, το ίδιο συμβαίνει και όταν έχουμε συγκεκριμένες αγοραστικές ανάγκες, κοκ.
Καταλαβαίνετε λοιπόν, πόσο σημαντικό είναι το brand postioning, για τα προϊόντα η υπηρεσίες, και πόσο επηρεάζει την αγοραστική μας συμπεριφορά. Σε μελλοντική σελίδα θα φιλοξενήσω τον John Farnell, διευθύνοντα σύμβουλο της MINDSCAPE, εταιρίας που εξειδικεύετε στο brand positioning, για να μας διαφωτίσει περισσότερο, σ' αυτό το τόσο ενδιαφέρον κομμάτι του μάρκετινγκ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr