Να λοιπόν, μια επιχειρηματική δραστηριότητα που δεν πλήττεται από την οικονομική κρίση [όσοι αναζητείτε νέες προσοδοφόρες, επιχειρηματικές δραστηριότητες, σπεύσατε].
Μα τι θα γίνει τελικά, δεν προλαβαίνει να συμβεί ένα σκάνδαλο και κάνουμε Δημοσκόπηση, δεν προλαβαίνουμε να αντιληφθούμε το πλήρες πρόγραμμα μιας κυβέρνησης και ψάχνουμε την αίσθηση των πολιτών για την κυβέρνηση στα νούμερα μιας Δημοσκόπησης, γίνεται ανασχηματισμός του κυβερνητικού επιτελείου κάνουμε Δημοσκόπηση, για να δούμε τι; Το αυτονόητο; Την προβλεπόμενη τάση της εκλογικής βάσης; Την απογοήτευση των ψηφοφόρων ενός κόμματος; Τη μετακίνηση των ψηφοφόρων ενός κόμματος προς το άλλο; Η το ανησυχητικό νούμερο των Δ.Ξ/Δ.Α, που ίσως θα πρέπει οι ειδικοί των δημοσκοπήσεων να τους δώσουν ένα άλλο χαρακτηριστικό αναγνώρισης, αυτό των αδιάφορων που από μέτρηση σε μέτρηση δείχνει να αυξάνεται.
Στο marketing, οι Δημοκοπήσεις αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία έρευνας προκειμένου οι υπεύθυνοι ενός προϊόντος η μιας υπηρεσίας να μετρήσουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή με ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία, έτσι ώστε να χαράξουν την επικοινωνιακή - στρατηγική ανάπτυξη -τοποθέτηση του στην αγορά η να την επαναπροσδιορίσουν [αν αυτό κρίνεται αναγκαίο]εκ νέου.Βεβαίως, είναι εξίσου χρήσιμο και για τους επικοινωνιολόγους ενός κόμματος [είτε είναι αυτό που έχει τη διακυβέρνηση της χώρας, είτε είναι στην αντιπολίτευση],για να μετρήσουν την εκλογική τάση των ψηφοφόρων.
Αυτό, είναι κατανοητό να συμβεί, αφού όμως έχει παρέλθει κάποιο χρονικό διάστημα η, έχει συμβεί κάτι συνταρακτικό, η το κόμμα που ασκεί την εξουσία, ακολουθεί μια πολιτική γραμμή που αντιτίθεται στις προεκλογικές και προγραμματικές δηλώσεις του, έτσι ώστε, να αναδειχτούν πιο ουσιαστικά συμπεράσματα. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν ωφελεί η τόσο συχνή χρήση γιατί τότε δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις και υψώνεται το μεγάλο ερώτημα στην κοινή γνώμη, που το πάνε;
Εύκολα, κάποιος αναρωτιέται παρατηρώντας αυτή την υπερβολική, προσφυγή στις Δημοσκοπήσεις, ποιος ο λόγος; και αν υπάρχει λόγος ποιους εξυπηρετεί; Μήπως, η συχνή προσφυγή στις Δημοσκοπήσεις γίνεται για να χειραγωγηθεί η κοινή γνώμη; Όλα τα ερωτήματα είναι δόκιμα.
Αυτό όμως που καταγράφουν οι συχνές δημοσκοπήσεις και θα πρέπει να ανησυχήσει τους υπεύθυνους, είναι, ο αριθμός των αδιάφορων που ολοένα και μεγαλώνει, γιατί όπως λέει και ο λαός, «καλύτερα να σε μισούν παρά να αδιαφορούν».
Πάνος Τσαγκαράκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr