Πιστεύουν ότι, αφού σταθεροποιήσουν την απόδοση των επιχειρήσεων τους σ' αυτό το δυσμενές περιβάλλον, τότε θα έχουν τη δυνατότητα, να χαράξουν εκ νέου, πλάνα ανάπτυξης και ανακατάληψης της αγοράς και του μεριδίου που ενδεχομένως απώλεσαν. Ωστόσο, έρχεται από τα παλιά, η εμπειρία της General Dynamics, η οποία σε περίοδο παρόμοιας κρίσης, επέδειξε τη δυνατότητα μιας άλλης, πιο φιλόδοξης προσέγγισης. Μιας προσέγγισης που επικεντρώνει την προσπάθεια ανάκαμψης σε συγκεκριμένα σημεία, τα οποία προσφέρουν πιο κατάλληλο πεδίο για μεγαλύτερο και δυναμικότερο market leadership.
Η ιστορία της General Dynamics, λίγο πολύ είναι γνωστή, μετά το τέλος του ψυχρού πολέμου, η μείωση του εξοπλιστικού προγράμματος των ΗΠΑ, βρήκε την μετοχή της εταιρίας να πέφτει 75% ακολουθουμένη από πτώση 1δισ. Δολάρια, του κύκλου εργασιών της. Η εταιρία, αντί να περιμένει την επόμενη μέρα και την ενδεχόμενη αναπροσαρμογή της κυβέρνησης σε νέα εξοπλιστικά σχέδια, χρησιμοποίησε την κρίση με τρόπο ώστε να ανακάμψει πάραυτα, επαναπροσδιορίζοντας την στρατηγική της και υιοθετώντας ένα νέο πλάνο παιχνιδιού. Πούλησε 6 εταιρίες και δημιούργησε δυο νέες.
Τα στελέχη της General Dynamics, αναδείχτηκαν σε experts, στη μείωση του κόστους των διαφόρων τμημάτων απλοποιώντας τις επιχειρησιακές διαδικασίες, συμπεριλαμβάνοντας και τους ιδίους σ αυτή τη διαδικασία προχωρώντας ένα βήμα παραπάνω με το να μειώσουν τις αποδοχές τους. Το δε τμήμα του senior management, μίκρυνε στο ένα - πέμπτο του αρχικού του σχήματος.
Η μεταμόρφωση αυτή της εταιρίας, εκτόξευσε τα έσοδα της, αναπληρώνοντας το χαμένο ποσοστό κέρδους της.
Η στρατηγική των στελεχών της General Dynamics, όπως αναλύεται στο άρθρο του Vernon Altman ηγετικού στελέχους της εταιρίας Bain & Co's της Lisa Walsh και του Stan Pace, επίσης στελεχών της ίδιας εταιρίας, στο Harvard Management Update, εμπεριέχει πέντε βασικά σημεία.
Look beyond survival.
Zero in.
Attack costs early.
Rewire the organization.
Make capital work hard.
Με τον τρόπο αυτό, η General Dynamics, απέδειξε ότι, συγκεντρώνοντας τις προσπάθειες της στα επιχειρησιακά μέρη τα οποία είχαν μεγαλύτερη προοπτική για κέρδη και market leadership, οι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν κάτι παραπάνω από να επιβιώσουν μιας κρίσης, μπορούν να κατορθώσουν να "ανθίσουν".
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr