Ωστόσο, σήμερα, εν μέσω της οικονομικής κρίσης και την τάση των περισσοτέρων επιχειρήσεων να μειώνουν το προσωπικό τους, υπάρχει και μια άλλη διέξοδος, όπως υποστηρίζει σe άρθρο της η Cynthias McCauley,στο HBR, η όποια ανατρέπει την λογική της εύκολης λύσης, με επιχειρήματα και απτά παραδείγματα, πάνω στα οποία στηρίζει την τοποθέτηση της.
Για παράδειγμα, τα περισσότερα στελέχη ενός τμήματος μάρκετινγκ στην περίπτωση που τους ζητηθεί να βοηθήσουν το τμήμα πωλήσεων με προσωπικές πρωτοβουλίες που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη των πωλήσεων ενός προϊόντος, σε περίοδο κρίσης της αγοράς, δεν το αντιμετωπίζουν σαν πρόκληση η οποία θα τους δώσει τη δυνατότητα να ανακαλύψουν ότι διαθέτουν ενδεχόμενες οργανωτικές - ηγετικές ικανότητες, αλλά το αντιμετωπίζουν αρνητικά.
Ο λόγος, είναι γιατί συνήθως τα περισσότερα στελέχη λειτουργούν ανταγωνιστικά, δεν καλοβλέπουν την είσοδο στα λημέρια τους, ενός άλλου στελέχους από συγγενικό τμήμα της εταιρίας, με αποτέλεσμα η αντίληψη αυτή να τους στερεί τη δυνατότητα ομαδικής συνεργασίας σε κάποιο project. Εδώ χρειάζεται η χρήση της κοινής λογικής και από τα δυο μέρη, τι καλύτερο για το στέλεχος ενός τμήματος να αξιοποίηση την προσφορά επικουρικής συμμετοχής από κάποιο άλλο στέλεχος συγγενικού τμήματος {πχ. Μάρκετινγκ με Πωλήσεις, η Δημοσίων σχέσεων με Operations}, ποιος ωφελείται τελικά; Και οι δυο, βέβαια, και πάνω από όλους η επιχείρηση, αφού η Διοίκηση θα αναγνωρίσει και θα πιστώσει και στους δυο την επιτυχία του project.
Εδώ, αναγνωρίζει κανείς τη διαφοροποιό χροιά του στελέχους που δεν φοβάται να αναλάβει ξένα προς αυτό projects και αρπάζει την ευκαιρία να αναδείξει τις ηγετικές του ικανότητες, από το στέλεχος με περιορισμένη αντίληψη των δυνατοτήτων του.
Με άλλα λόγια, αυτό που προτείνει η Cynthia McCauley, είναι για αυτά τα στελέχη που δεν γυρίζουν την πλάτη στην πρόκληση που τους προσφέρει η δύσκολη οικονομική συγκυρίακαι αρπάζουν την ευκαιρία που τους δίνεται, για να αναδείξουν τις ηγετικές τους ικανότητες.
Αυτά, βέβαια, θα πει κανείς, είναι δυνατόν να συμβούν στη σημερινή κακή ψυχολογία των στελεχών, λόγο των οικονομικών συνθηκών; Μπορούν, γιατί η ανάγκη για αλλαγή στη ψυχολογία των στελεχών για ηγετικότατα, σήμερα, είναι πιο επιβεβλημένη από ποτέ.
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr