Από τη μια πλευρά, οι περισσότεροι καταναλωτές δεν αντιλαμβάνονται, στο βαθμό που θα έπρεπε, τη χρησιμότητα και τα οφέλη που έχουν τα βιολογικά προϊόντα στη διατροφή τους, από την άλλη, πολλοί από αυτούς είναι κολλημένοι- πιστοί (loyal), στα προϊόντα που τους ικανοποιούν άλλες ανάγκες, (όπως ένα συγκεκριμένο τρόπο - στυλ ζωής), και τέλος, αυτοί που γνωρίζουν γι αυτά, αδυνατούν να τα αγοράσουν (σε πολλές περιπτώσεως), λόγο του υψηλού κόστους τους.
Το ίδιο συμβαίνει και στις εναλλακτικές μορφές ενέργειας και στα ανανεώσιμα υλικά. Όλοι μιλούν για την αναγκαιότητα τους, αλλά λίγοι είναι αυτοί που καταφεύγουν σ αυτές. Το βέβαιο, είναι ότι, και σ αυτή την περίπτωση υπάρχει έλλειψη γνώσης, υποδομής και αξιοποίησης κεφαλαίων από τους ενδιαφερομένους επενδυτές (σε ένα μεγάλο βαθμό), αλλά και κινήτρων και πληροφόρησης από την πλευρά της πολιτείας, για τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας και η χρήση ανανεώσιμων υλικών.
Σήμερα, εν μέσω κρίσης, οι περισσότερες επιχειρήσεις καταφεύγουν σε περικοπές δαπανών προς τρίτους, μειώνοντας δραστικά τις δαπάνες που αφορούν το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση των προϊόντων τους, καταλήγοντας οι περισσότερες στην έσχατη λύση, τη μείωση του προσωπικού τους. Ωστόσο υπάρχουν και άλλοι τρόποι αντιμετώπισης της κρίσης για τις εταιρίες αυτές που σκέπτονται δημιουργικά, ένας από αυτούς είναι η περικοπή των υλικών που καταλήγουν να διογκώνουν το πρόβλημα της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Τον τρόπο αυτό προτείνουν οι Andrew L.Shapiro και Noam Ross, σε άρθρο τους που δημοσιεύτηκε στο HBP.
-Περικοπή των άχρηστων - υλικών. Είναι αυτονόητο στην εποχή που διανύουμε ότι η μείωση των άχρηστων - υλικών [χαρτιών πλαστικών κλπ], βοηθούν στη βελτίωση του περιβάλλοντος. Για παράδειγμα η αλυσίδα πολύ-καταστημάτων WALL- MART, ξεκίνησε μέσα στο 2008, μείωση στις συσκευασίες των προϊόντων της, της τάξεως του 5% για τα επόμενα πέντε χρόνια μέχρι το 2013, εκτιμώντας ότι θα έχουν όφελος $3δις δολάρια σε μεταφορικά,μέχρι τότε. Επίσης, όπως αναφέρεται στο ίδιο άρθρο, με τη στρατηγική αυτή, δεν θα έχουν όφελος μόνο τα WALL- MART, άλλα θα έχουν και οι προμηθευτές της εταιρίας, οι οποίοι υπολογίζεται ότι θα έχουν όφελος ύψους $8δις δολαρίων από τη μείωση υλικών και μεταφορικών.
Βέβαια, τέτοιες προσεγγίσεις θεωρητικά ακούγονται ενδιαφέρουσες, αλλά πρακτικά και ουσιαστικά για να έχουν αποτέλεσμα, χρειάζονται επιπλέον κεφάλαια, χρόνο, σωστό προγραμματισμό και προϋπολογισμούς που θα ξεκινούν από μηδενική βάση.
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr