Πρόσφατη ερεύνα της Mintel International για την Wall Street Journal, έδειξε ότι το 40% των αμερικανίδων στράφηκαν στα private label προϊόντα των σουπερμάρκετ, εγκαταλείποντας τα γνωστά premium label, στα οποία ήταν πιστές πριν την οικονομική κρίση.
Η έρευνα που διεξήχθη σε 3000 καταναλωτές, έδειξε επίσης ότι, το 25% των ερωτηθέντων που αγόρασαν φτηνά private label, σε προιοντα χαρτιού και προϊόντα υγιεινής και καθαρισμού, δεν είδαν σχεδόν καμιά διαφορά στην ποιότητα σε σχέση με τα premium, τα οποία μάλιστα κοστίζουν 40% - και σε ορισμένες περιπτώσεις - 50% φθηνότερα.
Η στροφή των αμερικανίδων στα φθηνότερα προϊόντα γίνεται πιο αισθητή, ιδιαίτερα πριν το τέλος του μήνα, που έχει εξαντληθεί ο μισθός τους και αγοράζουν πολύ λιγότερα προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν.
Δεν υπάρχει κατηγορία αμερικανών καταναλωτών, που να μην έχει επηρεαστεί από την κρίση, λέει ο διευθυντής έρευνας της Mintel Int. David Lockwood, ακόμα και οι υψηλές εισοδηματικές τάξεις αλλάζουν αγοραστικές συνήθειες όπως και οι χαμηλότερες σε εισοδήματα τάξεις.
Τη μεγαλύτερη πτώση σε πωλήσεις υπέστησαν οι χαρτοπετσέτες, τα χαρτομάντιλα και τα χαρτιά καθαριότητας. Ενώ αντίθετα, στα φτηνά απορρυπαντικά προϊόντα, παρατηρήθηκε αύξηση των πωλήσεων κατά 10%, όπως προκύπτει από ανακοίνωση της Procter & Gamble Co, για το τρίμηνο μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
Εντωμεταξύ, στο διάστημα των τελευταίων έξι μηνών, οι πωλήσεις της Henkel AG. στο Purex fabric softener [φθηνό μαλακτικό προϊόν πλυσίματος], αυξήθηκαν κατά 60%. Όπως παρατήρησε ο πρόεδρος της εταιρίας Greg Tipsord, 'βλέπουμε την οικονομική κρίση ως ευκαιρία για το προϊόν μας', μιας και η κρίση ωθεί του καταναλωτές να επανεξετάσουν τις καθημερινές καταναλωτικές τους συνήθειες.
Για να κερδίσει καταναλωτές, το Purex fabric softener και το Purex detergent, προσπάθησε να διατηρήσει την τιμή του περίπου 50% χαμηλότερα από τα άλλα ανταγωνιστικά premium απορρυπαντικά.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο τα χαμηλά σε εισοδήματα στρώματα της αμερικανικής κοινωνίας που μειώνουν το budget των αγορών τους στα βασικά είδη, άλλα και τα ψηλά σε εισοδήματα στρώματα, ακόμα και αυτά των $100.000 και άνω, μειώνουν τις καθημερινές αγοραστικές τους συνήθειες, όπως προκύπτει από άλλη έρευνα, του IRI.
Από αυτή την έρευνα που είχε τίτλο 'Shopper in crisis', προκύπτει ότι:
a)το 41% των υψηλών εισοδηματικών τάξεων μείωσαν τις αγορές τους στα μη απαραίτητα προϊόντα
b)το ένα τέταρτο από αυτούς, δήλωσαν ότι ξέχασαν ακόμα και τα αγαπημένα τους προϊόντα τους τελευταίους έξη μήνες, και
c) το ένα τρίτον εξ' αυτών, αγόρασαν φθηνότερα προϊόντα την ίδια περίοδο, σε σχέση με το 20% της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
Είναι προφανές, ότι οι καταναλωτές διεθνώς αλλάζουν συμπεριφορές και συνήθειες ανεξάρτητα από το εισόδημα τους, εδώ στην Ελλάδα τι κάνουν οι εταιρίες και οι βιομηχανίες καταναλωτικών αγαθών? θα το πιάσουν το μήνυμα? η ότι ανεβαίνει δεν κατεβαίνει σ αυτή την ταλαιπωρημένη χώρα.
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr