Στην εικόνα αυτή έρχονται να προστεθούν οι καθημερινές πορείες, αλλά και κάποια άσχημα γεγονότα που επιβαρύνουν την κακή κατάσταση της αγοράς. Ιδιαίτερα σε μια περίοδο εορτών, όπως αυτή που διανύουμε, από την οποία οι έμποροι περιμένουν να καλύψουν, έστω και μέρος, των απολεσθέντων πωλήσεων της χρονιάς. Και την εικόνα αυτή δεν είναι εύκολο να την ανατρέψει η όποια χριστουγεννιάτικη φωταγώγηση και διακόσμηση.
Από μια πλευρά, είναι λογικό να αισθάνονται ένοχα οι καταναλωτές όταν αγοράζουν ή επιθυμούν να αγοράσουν διάφορα ακριβά προϊόντα, ενδύματα, αξεσουάρ κλπ. Ιδιαίτερα όταν συνειδητοποιούν τι συμβαίνει γύρω τους. Αλλωστε, αυτό το συναίσθημα υπήρχε λίγο - πολύ πάντα. Απλά, η σημερινή κρίση το έκαναν να υπερισχύει σήμερα στην συνείδηση των καταναλωτών.
Από την άλλη, οι marketers στο εξωτερικό, βρίσκουν τρόπους και τακτικές, οι οποίες στοχεύουν στο να κάνουν τους καταναλωτές ακριβών προϊόντων να ξεπεράσουν τις ενοχές τους, αισθανόμενοι, ότι ξοδεύοντας, συνεισφέρουν σε κάποιο καλό σκοπό. Οι τακτικές αυτές, έχουν φιλανθρωπικό χαρακτήρα και αποδεικνύονται αποτελεσματικές.
Για παράδειγμα, εκμεταλλευόμενη το συναίσθημα που κυριαρχεί στην περίοδο των εορτών και που θέλει τους καταναλωτές να αισθάνονται πιο έντονα την ανάγκη της δωρεάς, η γνωστή μάρκα υποδημάτων Cole Haan, πρόσφατα, σαν χορηγός μιας φιλανθρωπικής οργάνωσης, πρόσφερε 15% έκπτωση σε όποιον αγόραζε ένα ζευγάρι υποδήματα, με την προϋπόθεση, ότι θα πρόσφερε ένα παλαιό ζευγάρι υποδημάτων του στην συγκεκριμένη οργάνωση.
Ενα άλλο παράδειγμα, είναι το πιο καυτό, νέο κατάστημα της χρονιάς στο Παρίσι, το Merci, που ανάβει τη φλόγα της φιλανθρωπίας στα καταστήματα μόδας. Το μοντέρνο, σε στυλ loft, κατάστημα ενδυμάτων με μάρκες όπως της Stella McCartney και άλλων διασήμων σχεδιαστών αλλά και αρωμάτων, λουλουδιών και βιβλίων, προσφέρει για την περίοδο των εορτών τα κέρδη του καταστήματος, μετά το λειτουργικό κόστος, σε οργανώσεις παιδιών με προβλήματα υγείας κλπ.
Απλά παραδείγματα, τα οποία μπορούν να υιοθετήσουν και τα δικά μας καταστήματα ακριβών και πολυτελών προϊόντων, έτσι ώστε να ενδυναμώσουν, από την μια την αγοραστική κίνηση των καταστημάτων τους, και από την άλλη να συνεισφέρουν σε κάποια από τις πολλές φιλανθρωπικές οργανώσεις της χώρας μας, παντρεύοντας έτσι την εμπορική τους ευαισθησία με την ανθρώπινη.
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr