Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η σπουδαιότητα του συνολικού ποσού των 2.8 τρις δολαρίων αποδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις που ανήκουν σε γυναίκες, δεν είναι μια μικρή πτυχή της αγοράς, αλλα ένας σημαντικός συντελεστής και παίκτης στη συνολική αμερικανική οικονομία. Αποκαλύπτει ακόμα, τη σημαντικότητα του ρόλου που διαδραματίζουν οι μικρές επιχειρήσεις στην οικονομία της χώρας. Σύμφωνα με το SBA's Office of Advocacy, το 99.7 τοις εκατό όλων των εργοδοτικών επιχειρήσεων κατηγοριοποιούνται ως μικρές (για τις ΗΠΑ αυτό σημαίνει ότι απασχολούν λιγότερους από 500 εργαζόμενους), οι οποίες απασχολούν το 51% του ανθρώπινου δυναμικού. Επιπροσθέτως, έχουν δημιουργήσει σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των νέων θέσεων εργασίας τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, και τέλος, έχουν παράξει 13 φορές περισσότερες πατέντες (δηλ. νέα προϊόντα) ανά εργαζόμενο, από ότι οι μεγάλες εταιρίες.
Από το 1997 έως το 2002, η γυναικεία επιχειρηματικότητα αναπτύσσεται με διπλάσιο ρυθμό από οποιαδήποτε άλλη ομάδα, και παρά την κακή συγκυρία της οικονομικής κρίσης, που έχει μειώσει την ανάπτυξη των επιχειρήσεων σε όλους τους κλάδους, οι γυναίκες εξακολουθούν να κρατούν το δικό τους ρυθμό. Ωστόσο, για τους περισσότερους ανθρώπους, τον σημαντικότερο ρόλο στην οικονομία έχουν οι μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες όμως, αναλογούν μόνο στο 0.03 τοις εκατό του συνόλου των επιχειρήσεων στις ΗΠΑ και απασχολούν λιγότερους εργαζόμενους από τις μικρότερες επιχειρήσεις συνολικά. Η έρευνα αυτή του Center for Women's Business Research, φωτίζει την οικονομική πραγματικότητα και καλεί για αλλαγή της συζήτησης σε επίπεδο πολιτικών-τακτικών στη δημόσια σφαίρα.
Τα στοιχεία δείχνουν μια συνεχή κοινωνική και πολιτιστική μεταστροφή για την εργασία και τις γυναίκες. Από το 1997 ως το 2002, τα στοιχεία της απογραφής αναφέρουν, ότι όλη σχεδόν η ανάπτυξη των μικρών επιχειρήσεων, προήλθε από το μη εργοδοτικό περιβάλλον και οι γυναίκες παρουσίασαν την μεγαλύτερη ανάπτυξη από όλες τις άλλες ομάδες. Η μεταστροφή αυτή, αντανακλά την εκπαίδευση, την εμπειρία και τα χαρακτηριστικά των γυναικών σε διαφορετικά στάδια της ζωής τους.
Αντανακλά, επίσης, την έλλειψη ευκαιριών και ευελιξίας για τις γυναίκες στις μεγάλες επιχειρήσεις. Με αποτέλεσμα να ωθούνται στη δημιουργία των δικών τους επιχειρήσεων. Η γυάλινη οροφή είναι εδώ, άθραυστη ακόμα και στις ΗΠΑ. Και παρά τις, σημαντικά περισσότερες, γυναίκες που βλέπουμε ως επικεφαλής επιχειρήσεων στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, αλλά και την παρουσία τους στα υπουργικά συμβούλια, η πλειοψηφία των γυναικών στην Ελλάδα, όπως φαίνεται δεν μπορεί να σπάσει αυτό το γυαλί!
Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]