Κατ αρχήν θα πρέπει να επισημάνουμε πως το υπουργείο καθυστέρησε να προχωρήσει το θέμα. Μπορεί να είχε τα χίλια δίκια όσον αφορά τους εκβιασμούς των προμηθευτών, αλλά από την άλλη πλευρά, και εφόσον ήξερε πως δεν υπήρχαν νωρίτερα τα χρήματα να τους πληρώσει, θα μπορούσε τουλάχιστον να έχει έγκαιρα κάνει ελέγχους και τώρα την ώρα του διακανονσιμού να αναβάλει την πληρωμή για όσους υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι αισχροκέρδησαν, μέχρι να δικαιολογήσουν επαρκώς τις τιμές των υπερτιμολογημένων προϊόντων.
Μπορεί το υπουργείο να θέλει να είναι εντάξει με τις υποχρεώσεις του αλλά με το να τους πληρώσει όλους αδιακρίτως κατά την άποψη μου είναι λανθασμένη προσέγγιση και νομιμοποιεί τα τα αισχροκερδή πιράνχας, που έπρεπε να είχαν απομονωθεί, όπως γίνεται και με τις επιστροφές του ΦΠΑ, όπου γίνεται επανέλεγχος των τιμολογίων. Δυστυχώς δεν μιλάμε για μικροποσά αλλά για δισ. Αλλωστε τέσσερις ελληνικές και ξένες εταιρείες είναι που κυριαρχούν στις προμήθειες νοσοκομειακού υλικού και των ορθοπεδικών εμφυτευμάτων «δουλεύουν» με κέρδος που αγγίζει ακόμη και το 773%! όπως καταγράφονται σε έκθεση ελέγχου της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου. Αυτές τις εταιρείες τα Υπουργεία Υγείας, Οικονομίας και Οικονομικών μπορούσαν να τις στριμώξουν. Δεν το λέμε εμείς. Το λέει η επίσημη κρατική Υπηρεσία. Αλλωστε όπως είναι γνωστό έχει ξεκινήσει και δικαστική έρευνα.
Αλλά ας επιστρέψουμε στα ονοματεπώνυμα. Η κομπορρημοσύνη κάποιων από την ΝΔ είναι απερίγραπτη. Μέχρι τώρα μιλάμε για εξεταστική για την οικονομία, για την καταστροφική πολιτική του κ. Αλογοσκούφη, για τις αδυναμίες του κ. Παπαθανασίου, για τις ομολογιακές δεξιότητες του κ. Δούκα, και έτσι έμεινε στο παρασκήνιο, η καταστροφική πολιτική που ασκήθηκε επί της προηγούμενης διοίκησης.
Για να λέμε όλη την αλήθεια, ο καθορισμός ανώτατων τιμών για μία μεγάλη γκάμα κάποιων αναλώσιμων, ξεκίνησε επί Κυβερνήσεων Σημίτη, αλλά τουλάχιστον επί εποχής του οι δαπάνες κρατήθηκαν σε λογικά επίπεδα. Επί των κυβερνήσεων όμως της ΝΔ, η κατάσταση που επικράτησε ήταν άνευ προηγούμενου.
«Φεύγω πριν με φάνε και μένα τα πιράνχας» είχε πει το 2002 ο κ. Αλ.Παπαδόπουλος προτού εγκαταλείψει το υπουργείο Υγείας. Δύο χρόνια αργότερα το υπουργείο ανέλαβε ο κ. Ν. Κακλαμάνης και σε συνέντευξή του στο «Βήμα» ομολογούσε τότε ότι τα «πιράνχας» στα νοσοκομεία ζουν και βασιλεύουν. «Φοβάμαι μη με φάνε κι εμένα» και έφυγε άρον άρον για τη Δημαρχία.
Ο διάδοχος του όμως κύριος Δημήτρης Αβραμόπουλος, παρά τις μεγαλόστομες εξαγγελίες του όχι μόνο δεν έκανε τίποτα για να περιορίσει το κακό αλλά ούτε καν ασχολήθηκε με τετριμμένα προφανώς για αυτόν ζητήματα όπως οι προμήθειες των νοσοκομείων, εμπεδώνοντας την καταστροφική πρακτική των ανανεώσεων των συμβάσεων προμηθειών.
Αποτέλεσμα της απάθειας Αβραμόπουλου ήταν οι προμηθευτές νοσοκομειακών υλικών και ιατρικών μηχανημάτων, με τη συνεργασία ιατρών, νοσηλευτών, διοικητικών υπαλλήλων και διοικητών των νοσοκομείων να στήσουν ένα απίστευτο φαγοπότι Από παντού, οι πάντες έβγαζαν κέρδη που αγγίζουν ως και το 1.000% σε ορισμένα δημόσια νοσοκομεία, σε σχέση με τις τιμές των ίδιων υλικών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και στην Κύπρο.
Από το οινόπνευμα και τις γάζες ως τους σπόγγους απορρόφησης και τα νεφροειδή, από τα στεντ και τους απινιδωτές, ως τους καθετήρες, τους τεχνητούς μήνιγγες και τα ορθοπεδικά υλικά, όλοι βγάζουν κέρδη.
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με τις εισαγγελικές αρχές το ίδιο υλικό, της ίδιας εταιρείας, που χρεώνεται στα ασφαλιστικά ταμεία 100 ευρώ από κάθε νοσοκομείο του Λονδίνου ή της Μαδρίτης, στην Ελλάδα χρεώνεται από 300 ως 3.000 ευρώ, ανάλογα με το πόσο θα κερδοσκοπήσουν οι γιατροί και οι προμηθευτές σε κάθε νοσοκομείο.
Αυτά όλα τα γνώριζε ο κ. Αβραμόπουλος., ο οποίος πολύ καλά κάνει και λουφάζει τώρα για να μην θυμόμαστε πως διετέλεσε Υπουργός Υγείας, όπως επίσης και το ότι είχε βαπτίσει τα ράντζα επικουρικές κλίνες, ενώ παροιμιώδης έμεινε και η φράση του " Φεύγω από το υπουργείο έχοντας ολοκληρώσει το έργο μου".
Ποιό είναι αυτό ; Στη ιστοσελίδα του κ. Αβραμόπουλου μπορεί κάποιος να διαβάσει
Στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έθεσε ως πρωταρχικό του στόχο το νοικοκύρεμα του κοινωνικού μας κράτους. Προχώρησε σε ριζοσπαστικές τομές στα οικονομικά και στις προμήθειες της Υγείας, για να εξασφαλίσει περισσότερους πόρους και καλύτερες υπηρεσίες Υγείας. Σε καιρούς που πολύς λόγος γίνεται για προληπτική πολιτική, το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έδωσε πρώτο το παράδειγμα, προχωρώντας σε πρωτοποριακές εκστρατείες για την προστασία της Δημόσιας Υγείας, ενώ έθεσε τις βάσεις για την πρωτοβάθμια φροντίδα, που στην επόμενη τετραετία θα αλλάξει ριζικά το πρόσωπο του ΕΣΥ, ένα νέο ΕΣΥ για όλους.
Να τον χαίρεται ο κ. Σαμαράς. Ευτυχώς που ξεφορτώνεται τα βαρίδια του κόμματος του.
Ωστόσο, οκ. Αβραμόπουλος δεν είναι ο μόνος. Υπάρχουν και οι δηλώσεις του κ. Σαλμά, που προφανώς είναι σε πλήρη γνώση της του κ. Σαμαρά, αλλά μόνο μειδίαμα μπορούν να προκαλέσουν. Ο κ. Σαλμάς, είναι ένας λαμπρός επιστήμονας όπως φάινεται από το βιογράφικό του. ¨Ομως, ως αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ, κατηγορώντας την σημερινή Κυβέρνηση για πλήρη εκτροχιασμό των δημοσίων δαπανών Υγείας, εξαιτίας της εκτίναξης της φαρμακευτικής δαπάνης και των νέων χρεών των νοσοκομείων, αποδεικνύεται περιορισμένου πολιτικού βεληνεκούς. Γιατί είναι γνωστό σε όλους ότι από τις 7/1/2009 έως 5/10/2009 διετέλεσε Υφυπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Καλό λοιπόν θα είναι πριν αρχίσει τις κατηγορίες να κάνει και λίγη αυτοκριτική. Ή τουλάχιστον να μας πει τι έκανε τους δέκα μήνες που ήταν στο Υπουργείο ώστε να περιορίσει τη καταλήστευση. Εκτός κι αν νομίζει όπως ο κ. Αβραμόπουλος ότι προχώρησε και αυτός σε ριζοσπαστικές τομές στα οικονομικά και στις προμήθειες της Υγείας, για να εξασφαλίσει περισσότερους πόρους και καλύτερες υπηρεσίες Υγείας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr