Οι πρώτοι, δρουν προσχηματικά εμποδίζοντας, πριν κάποιες ημέρες τα κρουαζιερόπλοια, και τις δύο τελευταίες τα δύο ιταλικά οχηματαγωγά, να αποπλεύσουν. Τι πιστεύoυν; Ότι τα πλοία αυτά οφείλουν να έχουν πλήρωμα και έλληνες ναυτικούς αν θέλουν να έρχονται σε ελληνικά λιμάνια. Ποιο είναι το πρόσχημα; Ότι πρέπει να απασχοληθούν οι άνεργοι έλληνες ναυτικοί. Ποιο όμως είναι το αποτέλεσμα; Τα κρουαζιερόπλοια και τα οχηματαγωγά θα πάψουν να έρχονται Ελλάδα με πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα για τον τουρισμό τις τοπικές οικονομίες και το κόστος των μεταφορών.
Όσο για τα οχηματαγωγά, και αυτά θα δρομολογηθούν από τους ξένους πλοιοκτήτες τους σε άλλες γραμμές και ο ανταγωνισμός στα μεταφορικά κόστη θα μείνει στα χέρια μίας εταιρείας. Γιατί ειδικά για τα οχηματαγωγά, όπως έγινε γνωστό, τα δύο ιταλικά πλοία, τιμολογούσαν κατά 30% φθηνότερα απ΄ότι η ελληνική ανταγωνίστρια τους.
¨Όπως φαίνεται ξεκάθαρα η ανοησία, φθάνει και περισσεύει. Χάριν μίας αποκλειστικά συντεχνιακής επιδίωξης, δεν διστάζουν να ναρκοθετήσουν κάθε αναπτυξιακή προοπτική.
Καλό δε θα είναι, οι συνδικαλιστές που βγαίνουν στα παράθυρα, αμφισβητώντας την αξιοπολοϊα των οχηματαγωγών, ή την τήρηση των κανόνων ασφαλείας, να μας εξηγήσουν που ήταν, όταν τα πάσης φύσεως, πλοία της ντροπής, που χάλαγαν κάθε τρείς και λίγο, που ήταν μέσα στην βρώμα και τη δυσωδία, διέσχιζαν τον Αιγαίο; Δεν θυμάμαι να είχαν καταλάβει κάποιον καταπέλτη τότε… Το μόνο που μας έλεγαν, ήταν πως οι κατηγορίες αυτές ήταν προϊόντα ξένης συνομωσίας, για να στραφεί ο τουρισμός σε άλλους προορισμούς. Αυτό δηλαδή που κάνουν πανηγυρικά οι ίδιοι τώρα.
Το άλλο δε που δεν σκέφτηκαν, και αν δεν ήταν σοβαρό το θέμα, θα είχε μεγάλη πλάκα ,είναι τι θα συνέβαινε αν, όταν τα ελληνικά οχηματαγωγά πιάσουν στα λιμάνια της εσπερίας, οι εκεί συνδικαλιστές, προσπαθήσουν με διεθνιστική αλληλεγγλυη μα εφαρμόσουν τα επιχειρήματα των ελλήνων συναδέλφων τους, απαιτώντας να απολυθούν οι έλληνες που είναι επάνω ως πλήρωμα, για να προσληφθούν άγγλοι, γάλλοι πορτογάλοι, ιταλοί, μαλτέζοι, αναλόγως του λιμένα κατάπλου. Θα έχουν άδικο; Να δούμε τότε, οι δικοί μας τι θα έχουν να πουν στους απολυμένους.
Εκτός όμως από την ανοησία των συνδικαλιστών, περισσεύει και η ατολμία της Κυβέρνησης. To cabotage, έπρεπε ήδη να έχει λυθεί εδώ και μήνες, με ξακάθαρο τρόπο και όχι με νομοσχέδια που επιφέρουν σύγχυση και γέλια, στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα, και μάλιστα κατά τη διάρκεια της κορυφαίας εβδομάδας της ελληνικής ναυτιλίας. Στα Ποσειδώνια, όπου όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην ναυτιλιακή βιομηχανία μας, και τα νέα της Κορίνθου κάνουν το γύρο του κόσμου
Προφανώς, η κυρία Υπουργός, εξακολουθεί να φορά το έντονο άρωμα του προστατευτισμού. Και αυτό μπορεί να μην ενοχλεί ιδιαίτερα τους επίγειους επενδυτές, ενοχλεί όμως βαθύτατα τους επενδυτές της ναυτιλίας, που έχουν περάσει δια πυρός και σιδήρου μέσα από την ελεύθερη θαλάσσια διακίνηση αγαθών, εμπορευμάτων και υπηρεσιών, όπως αυτή της κρουαζιέρας. Και κυρίως έχουν μάθει στον ελεύθερο ανταγωνισμό, κάτι που το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας αδυνατεί να αντιληφθεί, πιθανόν γιατί έχει στο μυαλό του, τον πληθωρισμό και όχι το ότι με την απελευθέρωση του cabotage θα προστεθούν περί τα 2 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ.
Όσο και αν υποστηρίζει ότι πρώτη επιλογή είναι η ανάδειξη της χώρας μας ως το κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου, όχι μόνο πείθει ελάχιστους πλέον, αλλά ισχυροποιεί και τα επιχειρήματα όσων διαβλέπουν ατολμία, υπεκφυγή και υποταγή σε αναχρονιστικά σύνδρομα προστατευτισμού και κρατικού παρεμβατισμού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr