Η έρευνα του επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης διαπίστωσε ότι οι μικτές καταβαλλόμενες αποδοχές με βάση τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας ήταν υψηλότερες από το μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων κατά 83% για τους διευθυντές, 70% για τους τμηματάρχες και 60% για τους υπαλλήλους! Οι υπερωριακές δαπάνες από 436.000 ευρώ το 2006 έφτασαν τα 872.000 ευρώ το 2008. Επίσης, οι δαπάνες αμοιβών των επιτροπών, από 108.000 το 2006 άγγιξαν τις 180.000 το 2008, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι βρέθηκαν διπλές μισθολογικές καταστάσεις.
Αναμφισβήτητα ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων παράγει έργο. Πολλά σχολεία έγινα τα τελευταία χρόνια, ακόμη περισσότερα προγραμματίστηκαν. Αυτή άλλωστε είναι και η δουλειά του Οργανισμού και όσων απασχολούνται σε αυτό. Ενδεχομένως , για να μην αδικούμε κανέναν, ένα μέρος των δαπανών σε υπερωρίες, έξοδα μετακινήσεων και επιτροπών, να είναι απόλυτα δικαιολογημένες.
Η μισθολογική όμως διαφορά των υπαλλήλων του ΟΣΚ, από τους υπάλληλους των άλλων δημοσίων υπηρεσιών πως δικαιολογείται; Είναι παράλογο να υποθέσει κανείς πως υπήρξε φάμπρικα και πως για να μην μιλάει κανείς, δόθηκαν χρήματα σε όλους. Τα αποτελέσματα της έρευνας του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης είναι κατηγορηματική. 83% παραπάνω οι διευθυντές και 60% οι υπόλοιποι υπάλληλοι.
Και μη πεί κανείς πως ο ΟΣΚ είχε μεταβληθεί από το 1998 σε ανώνυμη εταιρεία γιατί ο νομοθέτης της εποχής ήταν σαφής.
Το τακτικό προσωπικό, το οποίο κατά τη μετατροπή του Ο.Σ.Κ. σε Α.Ε.
υπηρετούσε με σύμβαση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου,
εντάχθηκε (και για τα μισθολογικά του θέματα, αυθαίρετα, στη Συλλογική
Σύμβαση Εργασίας( ΣΣΕ) της εταιρείας, με συνέπεια να αυξηθούν οι
αποδοχές του σε σημαντικό βαθμό. Η ένταξη αυτή πραγματοποιήθηκε παρά
τη ρητή διάταξη του άρθρου 7, παράγρ. 7α του ειδικού ν.2703/1999
(ΦΕΚ72/Α΄/08.04.1999), σύμφωνα με την οποία το τακτικό προσωπικό που
υπηρετούσε στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (Ο.Σ.Κ) κατά το χρόνο της
μετατροπής του σε ανώνυμη εταιρεία διατηρεί το υφιστάμενο μισθολογικό
καθεστώς, όπως ισχύει κάθε φορά.
Αναρωτιέται κανείς τι έκανε το Υπουργείο Παιδείας, που είναι και το εποπτεύον. Κανείς μα κανείς δεν κοίταξε ποτέ τα νούμερα; Σε κανέναν δεν έκαναν εντύπωση; Για να μην μιλήσουμε για τους Υπουργούς και τους Υφυπουργούς, κανένας τμηματάρχης της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου δεν αναρωτήθηκε γιατί ο τμηματάρχης του ΟΣΚ παίρνει 70% παραπάνω από εκείνον; για τον κ. Ευρυπίδη Στυλιανίδη δε λέμε τίποτα αφού προτεραιότητα του φαίνεται πως ήταν η σύσφιξη σχέσεων με την οργάνωση Αλληλεγγύη, οι προμήθειες της οποίας επίσης έχουν πάρει το δρόμο της Εισαγγελίας.
Ωστόσο ένα ακόμη σοβαρό θέμα είναι τι κάνουν οι συνδικαλιστές. Η έρευνα διεξήχθη μετά από ανώνυμες καταγγελίες. Καμία επώνυμη καταγγελία, ούτε στην ΑΔΕΔΥ, ούτε καν στις πολιτικές συνδικαλιστικές οργανώσεις τους. Δεν μπορεί. Θα υπήρχαν υπάλληλοι με πολιτικές προτιμήσεις διαφορετικές από αυτές του Κυβερνώντος κόμματος της εποχής. Οι οποίοι όμως σιωπούσαν εκκωφαντικά.
Αυτό το τελευταίο δείγμα αυθαιρεσίας και διαφθοράς, στον δημόσιο τομέα είναι ένα ηχηρό μήνυμα προς την Κυβέρνηση για το τι έχει να αντιμετωπίσει στην προσπάθεια της να σπάσει το απόστημα της διαφθοράς. Και αυτό θα πρέπει να την κάνει να προετοιμαστεί κατάλληλα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr