Το αν θα αλλάξει η Κυβερνητική πολιτική μένει να το δούμε. Ιδιαίτερα στον οικονομικό τομέα όπου υπάρχουν λίγα περιθώρια Ας μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια και τα ίδια, για χρέη, ελλείμματα, σπατάλες, δανεισμό και πολλά άλλα.
Θα σταθούμε περισσότερο σε άλλο σημείο του ανασχηματισμού. Αυτό του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο ανέλαβε ένας ομολογουμένως νέος και ανοιχτόμυαλος πολιτικός. Ο κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος. Θα ασχοληθούμε με την Παιδεία, διότι αυτός είναι ο χώρος που κατά την άποψη μας πρέπει να γίνουν οι σοβαρές και μακρόπνοες επενδύσεις, αν μας επιτρέπεται η χρήση οικονομικής ορολογίας.
Η Παιδεία μας νοσεί βαθύτατα σε όλες τις βαθμίδες. Νοσεί, διότι όσα έγιναν, από όλες τις κυβερνήσεις ανεξαιρέτως ήταν αποσπασματικά, με βραχυπρόθεσμο ορίζοντα. Ήταν επικίνδυνα ημίμετρα τα οποία για επικοινωνιακούς λόγους βαπτίζονταν βαρύγδουπες μεταρρυθμίσεις. Υπουργοί γκρέμιζαν το έργο των προκατόχων τους ακόμη και στην ίδια Κυβέρνηση. Τα αποτελέσματα τους τα βλέπουμε.
Η Παιδεία νοσεί βαθύτατα, γιατί κυριαρχείται από συντεχνιακή νοοτροπία. Ο καθένας για την πάρτι του. Ενδεικτικά να αναφέρουμε τους καθηγητές πανεπιστημίου που αρνούνται να κρίνονται, τις φοιτητικές ενώσεις, που ενώ ούτε μία κοινή διοίκηση δεν μπορούν να βγάλουν, θέλουν να έχουν λόγο επί παντός επιστητού. Οι καθηγητές γυμνασίου, που κοιτούν πως να κάνουν ιδιαίτερα για να συμπληρώσουν το μισθό τους. Οι μαθητές του γυμνασίου, που έχουν γραμμένα στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τα μαθήματα της τάξης, γιατί η προσοχή τους είναι στραμμένη στα φροντιστήρια που θα τους οδηγήσουν στην ανώτατη εκπαίδευση. Οι δε δάσκαλοι, πλην φωτεινών εξαιρέσεων, όντας χαμηλόμισθοι, κάνουν την δουλειά τους διεκπεραιωτικά, κοιτώντας το ρολόι πότε να πάνε σπίτι.
Και φυσικά την μεγάλη ευθύνη την έχει το σπίτι, δηλαδή η κοινωνία, που είτε οι γονείς λόγω των εξοντωτικών υποχρεώσεων τους δεν ασχολούνται με τα παιδιά τους, είτε λόγω ψευδοπροοδευτικής νοοτροπίας, ανέχονται με απάθεια και ενίοτε συνηγορούν στα τερτίπια των γόνων τους, ενώ θεωρούν κεκτημένο πλέον δικαίωμα τους να βγαίνουν στο γυαλί, καταγγέλλοντας, τους βάναυσους, αυταρχικούς, αντιδημοκρατικούς αγριάνθρωπους που τόλμησαν να τιμωρήσουν τους κανακάρηδες τους. Ακόμη, θεωρούν κεκτημένο δικαίωμα να ζητούν αποκλεισμό των παιδιών των οικονομικών μεταναστών από τις τάξεις, με το επιχείρημα πως δεν ξέρουν καλά ελληνικά και έτσι μένουν τα ελληνόπουλα πίσω. Τρομάρα μας.
Για τις ευθύνες των κομμάτων ας μη μιλήσουμε, γιατί θα χάσουμε την ψυχραιμίας μας.
Σε αυτό το ναρκοπέδιο καλείται να βαδίσει ο κ. Σπηλιωτόπουλος. Το οποίο περιβάλλεται και από άλλες λυπηρές μακροχρόνιες αδυναμίες, όπως για παράδειγμα η ελάχιστη έως υποτυπώδης έρευνα, τα πελατειακά διδακτορικά, και μία εν πολλοίς ερασιτεχνική διάχυση της Γνώσης. Δηλαδή ελάχιστη έως μηδαμινή επένδυση στην Παιδεία, η οποία θα προσφέρει το έμψυχο υλικό που θα πάρει τις τύχες αυτής της χώρας στα χέρια του, τη δεκαετία που έρχεται.
Η Παιδεία χρειάζεται χρήματα. Για σχολεία, για κτιριακή υποδομή, για μισθούς, για έρευνα. Δύσκολο να βρεθούν αυτή την εποχή. Θα προτείναμε το τετριμμένο, τι τα θέλουμε τα όπλα τα τουφέκια τα σπαθιά, να τα κάνουμε σχολεία να σπουδάσει η εργατιά. Αλλά επειδή ζούμε στο Ελλάντα, θαύματα δεν γίνονται, ή όταν γίνουν κρατάνε μόνο τρεις ημέρες.
Η Παιδεία χρειάζεται αποτελεσματικό εξονυχιστικό διάλογο και συναίνεση. Δυστυχώς όπως ισχύει για πολλούς θεσμούς, και αυτή έχει χάσει την αξιοπιστία της, αφού αποτέλεσε πεδίο μικρόνοων πολιτικών και συντεχνιακών αντιπαραθέσεων.
Εμείς οι μεγαλύτεροι έχουμε το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης για την κατάσταση που επικρατεί. Βλέπαμε την τερατογέννεση, και σιωπούσαμε ή αδιαφορούσαμε. Η ανοχή μας έγινε συνενοχή. Οι νέοι όμως έχουν ελπίδες και οράματα. Αυτών την εμπιστοσύνη πρέπει να κερδίσει. Όχι με ανέκδοτα και χαριτωμενιές όπως ο εκλιπών Χριστόδουλος, αλλά με μία συνετή και σώφρονα προσέγγιση των πάσης φύσεως προβλημάτων, και φυσικά με έργο δηλαδή αξιοπρεπείς βιώσιμες λύσεις, με τους κατάλληλους ανθρώπους γύρω του.
Αν το επιτύχει θα είναι η πρώτη μεγάλη μεταρρύθμ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr