Ο λόγος για την απόφαση του ΟΑΣΑ να γίνεται η είσοδος των επιβατών σε τρόλεϊ και λεωφορεία μόνο από την μπροστινή είσοδο, ώστε οι οδηγοί να ελέγχουν τους επίδοξους… λαθρεπιβάτες.
Μία απόφαση χωρίς σχεδιασμό, ουσιαστικά ανεφάρμοστη, που στην πραγματικότητα δεν δημιουργεί τίποτα περισσότερα παρά ταλαιπωρία, τόσο στο επιβατικό κοινό, όσο και στους οδηγούς.
Το επιχείρημα ότι και σε πολλές χώρες του εξωτερικού υπάρχει αυτό το σύστημα, δεν δικαιολογεί την πρόχειρη απόφαση του ΟΑΣΑ, που τουλάχιστον σε πρώτη φάση ακόμα και οι ίδιοι οι οδηγοί των τρόλεϊ και των λεωφορείων μοιάζουν να αγνοούν.
Η οδηγία συγκεκριμένα αναφέρει ότι οι οδηγοί πρέπει να ανοίγουν σε κάθε στάση μόνο την μπροστινή πόρτα για την επιβίβαση των επιβατών και μετά από λίγα δευτερόλεπτα να ανοίγουν και τις άλλες πόρτες, για να κατέβουν όσοι επιβάτες το επιθυμούν.
Πρακτικά αυτό τι σημαίνει; Ότι στα πρώτα πέντε δευτερόλεπτα οι επιβάτες πηγαίνουν να μπουν από μπροστά, αλλά μόλις ανοίγουν και οι άλλες πόρτες προφανώς και επιλέγουν να μπουν από αυτές. Και τι μπορεί να κάνει τότε ο οδηγός; Να τους φωνάζει να ξαναμπούν από μπροστά ή σε κάθε στάση να σηκώνεται από τη θέση του και να ελέγχει τους νέους επιβάτες για το αν έχουν κάρτα ή εισιτήριο;
Με τη συχνότητα που υπάρχει στα δρομολόγια και με τον κόσμο που εξυπηρετούν ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο. Θα δημιουργούσε τεράστια αναστάτωση, αλλά φυσικά και μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Αυτό σημειώνουν και οδηγοί με τους οποίους συνομίλησε το Reporter τις δύο πρώτες ημέρες «εφαρμογής» της οδηγίας, η οποία φυσικά στην πραγματικότητα δεν εφαρμόστηκε και ούτε πρόκειται να εφαρμοστεί.
Την ίδια ώρα το σώμα των ελεγκτών έχει ουσιαστικά καταρρεύσει και ο λάθος τρόπος εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου εδώ και μήνες, ενίσχυσε τη… ροπή των πολιτών προς τη λαθρεπιβίβαση, καθώς το σύστημα μοιάζει περίπλοκο και φυσικά υπάρχει ατιμωρησία.
Προφανώς και πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος για να χτυπάει ο κόσμος το εισιτήριό του στα μέσα που δεν υπάρχουν μπάρες (τρόλεϊ, λεωφορεία), αλλά σίγουρα αυτός που επιλέχθηκε είναι πρακτικά ανεφάρμοστος.
Αναμφισβήτητα, το επιβατικό κοινό στην Ελλάδα πρέπει να εκπαιδευτεί. Με όποιο δάσκαλο καθίσεις, όμως, τέτοια γράμματα θα μάθεις. Και το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στήθηκε τόσο λάθος, που τώρα είναι δύσκολο να καλυφθούν τα κενά που άφησαν οι δυσλειτουργίες του από την πρώτη μέρα της καθιέρωσής του μέχρι και σήμερα.
Θέλουν κόπο, προσπάθεια και σχέδιο οι μεγάλες αλλαγές. Ας μην έχουν ψευδαισθήσεις λοιπόν στο υπουργείο Μεταφορών πως με τέτοιες προχειροδουλειές θα δώσουν λύση στα προβλήματα. Δεν πρόκειται. Θα μας δίνουν μόνο μερικά καλά ανέκδοτα, σαν αυτό της μπροστινής πόρτας, για να γελάμε σε βάρος τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr