Κι αυτό σε μια χώρα που η ζήτηση τροφοδοτείται μόνο ή κυρίως από τον τουρισμό κι όχι τόσο από τους «ιθαγενείς». Τελικά λύση βρέθηκε με την θέσμιση ενδιάμεσων εκπτώσεων αλλά και των περιόδων προσφορών. Όλα αυτά μέχρι που ήλθε η «Μαύρη Παρασκευή». Εδώ και δυο χρόνια αποτελεί την πιο «βαριά» σε τζίρο μέρα για το λιανεμπόριο. Εσχάτως, δε. έχει ξεχειλώσει και διαρκεί ακόμα κι εβδομάδα. (Έτσι φαίνεται ότι θα διαρκέσει φέτος, την ώρα που σε ώριμες αγορές όπως η Μ. Βρετανία διαρκεί ακόμη και μήνα ειδικά σε e – shops).
Μέχρι εδώ θα πει κανείς ότι όλα πάνε καλά για τον καταναλωτή που βρίσκει καλές τιμές και αγοράζει, όταν βέβαια οι… φόροι του το επιτρέπουν. Αναμφισβήτητα, λοιπόν, ο πελάτης ευνοείται από τον πόλεμο τιμών που είναι σε εξέλιξη. Όμως αυτό σε πρώτη φάση. καθώς η όλη κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε ακραίο κανιβαλισμό που τον μόνο που θα ευνοήσει είναι το φαινόμενο της συγκέντρωσης σε βάθος χρόνου. Κι εξηγούμαι…. . Αυτός που θα αντέξει τον πόλεμο είναι αυτός που έχει τις δυνατότητες να αντέξει σε αυτόν τον μαραθώνιο προσφορών. Άρα ο όποιος ισχυρός, με πόρους, θα κατισχύσει σε βάρος του ίδιου του ανταγωνισμού, που για χάρη του οποίου γίνεται το όλο «παιχνίδι». Αποβαίνει δηλαδή μπούμερανγκ ο πόλεμος τιμών σε πρώτη φάση για τις επιχειρήσεις , που θα αντιμετωπίσουν το φάσμα της συρρίκνωσης και σε δεύτερη φάση για τον καταναλωτή που θα βρεθεί μπροστά σε ένα φάσμα μονοπωλιακό ή ολιγοπωλιακό.
Γιαυτό αναμφισβήτητα καλή είναι η «Μαύρη Παρασκευή» ή συνεχείς εκπτώσεις αλλά θα πρέπει να μπει σε μια ρότα το όλο θέμα, ειδικά την ώρα που και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι δυναμικό στοιχείο της αγοράς. Καλύτερη, άλλωστε, όλων είναι η διασφάλιση του νοήματος των προσφορών και του ίδιου του ανταγωνισμού με πραγματικές μειώσεις τιμών κι όχι επικοινωνιακά τρικ και πολέμους τιμών που στο τέλος βάζουν σε περιδίνηση ολόκληρους κλάδους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr