Η ανάγκη κάλυψη υποχρεώσεων, κύρια δανειακών, το φρενάρισμα της ανόδου του Ρωσικού τουρισμού, που μετά και τα γεγονότα με τις υποθέσεις κατασκοπείας αναμένεται να επηρεαστεί περαιτέρω, η επανάκαμψη της Τουρκίας με «κτυπημένες» τιμές, η περιορισμένη χρήση φέτος των πακέτων προσφορών για έγκαιρες κρατήσεις - pre booking offers – φέρνει εν μέσω θέρους την κόντρα αυτή των μεγάλων αλυσίδων.
Ειδικά σε περιοχές όπου τα 5άστερα βρίθουν, όπως η Ρόδος, το Λασίθι κτλ, και υπάρχει προσφορά δωματίων το φαινόμενο παίρνει διάσταση. Όμως κάτι τέτοιο υπονομεύει το μεγάλο στόχο για αύξηση εσόδων, προσέλκυση υψηλή στάθμης τουριστών, διασφάλιση βιωσιμότητας των επιχειρήσεων και αναβάθμιση της συνολικής εικόνας της χώρας ως προορισμού αξίας.
Την ίδια ώρα και στην ακτοπλοΐα αναμένεται να συμβεί αντίστοιχο φαινόμενο, ειδικά στην Κρήτη. Το κτύπημα μεταξύ των Μινωικών και της Κοινοπραξίας ΑΝΕΛ – Αttica σε Χανιά κυρίως και Ηράκλειο, μπορεί να φέρει πρόσκαιρα οφέλη σε μειώσεις τιμών, όμως δημιουργεί υποθήκες για το μέλλον. Σε καθεστώς υψηλών τιμών καυσίμων και περιορισμένης ζήτησης τους μήνες εκτός αιχμής δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα για τη βιωσιμότητα συγκεκριμένων επιχειρηματικών εγχειρημάτων, αλλά και των ίδιων των εταιριών, σε βάθος χρόνου.
Αλλά και στο θέμα της στήριξης προορισμών υπάρχουν εύλογα ερωτήματα καθώς η υπερπροσφορά θέσεων για τη μετάβαση τους μήνες αιχμής δε σημαίνει αυτόματα ότι υπάρχει η φέρουσα δυνατότητα υποδοχής με ό,τι σημαίνει αυτό (υπερτουρισμός, οριακή λειτουργία εγκταστάσεων κτλ).
Μένει, λοιπόν, να φανεί αν θα υπάρξει συνέχεια στις κόντρες αυτές και κυρίως πώς θα επωφεληθούν συνολικά οι τοπικές οικονομίες και κοινωνίες καθώς φαίνεται ότι τα περισσότερα γίνονται χωρίς στρατηγική και σπασμωδικά από την πλευρά των τοπικών παραγόντων. Εκτός αν περιμένουμε όλα να τα λύσει η αγορά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr