Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ειδικά στον επιχειρηματικό κόσμο επικρατεί θολή εικόνα με την ψυχολογία των επιχειρηματιών να είναι στο ναδίρ. Τα μαύρα φεγγάρια που επικρατούν στις σκέψεις των επιχειρηματιών δεν έχουν να κάνουν με τη διάθεση για ρίσκο και επενδύσεις αλλά επειδή διαπιστώνουν ότι η ψυχολογία των καταναλωτών είναι ισοπεδωμένη. Βλέπουν ότι δεν υπάρχει διάθεση για κατανάλωση ακόμη και για είδη πρώτης ανάγκης. Όλοι βρίσκονται σε μία ένταση καθώς η πανδημία δείχνει ακόμη πιο ισχυρή με τρανταχτό παράδειγμα τη Γαλλία όπου οδηγείται σε μηνιαίο lockdown.
Η προτεραιότητα των νοικοκυριών να πληρώσουν τα απολύτως απαραίτητα έχει ανεβάσει τις αποταμιεύσεις καθώς έχουν μειωθεί οι δαπάνες. Όμως αυτή η εικόνα που εκπέμπεται είναι αποτρεπτική για τους επιχειρηματίες. Η κοινωνία είναι σε αναταραχή για το δώρο της υγείας δεν μπορεί να το αναπληρώσει και η μεγαλύτερη επένδυση και η καλύτερη δουλειά και ο υψηλότερος μισθός. Ενώ υπάρχουν μεγαλόπνοα σχέδια για επενδύσεις που θα φέρουν και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας περνά τώρα σε δεύτερη μοίρα. Δεν έχει κανένα νόημα εάν φέτος η ύφεση φθάσει το -8% ή το -9% ή αν το 2021 οδηγηθούμε σε ανάκαμψη.
Όλα εξαρτώνται όταν αισθανθούν καλύτερα οι καταναλωτές και βελτιωθεί η ψυχολογία. Ακόμη και τα καταστήματα εστίασης να κλείνουν από τις 21.00 το βράδυ που είναι το επόμενο μέτρο για να ελεγχθεί η πανδημία δεν θα μεταβάλλουν την σημερινή εικόνα απογοήτευσης και φόβου που επικρατεί στο μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας.
Όσες ανακοινώσεις και να γίνονται από τις εταιρίες για επενδύσεις και σχέδια δεν έχουν αντίκτυπο αν δεν φύγουν τα μαύρα φεγγάρια από τα μυαλά και την διάθεση των πολιτών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr