Και είναι επίσης προς έρευνα τι αντιλαμβάνονται οι διάφοροι ανεγκέφαλοι -και είναι πολλοί, πάρα πολλοί- των μήντια τι αντιλαμβάνονται και τι ζητούν, όταν σπεύδουν εκ των προτέρων και πριν ανακοινωθούν τα σχετικά μέτρα, να καταγγείλουν την πρόθεση της κυβέρνησης να «χαρατσώσει» επί τέλους τα σκάφη αναψυχής και τα πολυτελή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, αφού έχει αποτύχει πλήρως η ένταξή τους στα τεκμήρια πλούτου. Πού είναι αναμφισβήτητα τεκμήρια πλούτου, όπως ισχύει άλλωστε και σε όλες τις χώρες.
Το γεγονός ότι η λαίλαπα τώρα αρχίζει να ενσκήπτει στην αμέριμνη χώρα μας προκύπτει από το κλείσιμο του «Ελεύθερου Τύπου» και του «Σίτι» που άφησε 450-500 εργαζόμενους άνεργους, αλλά και από τη χθεσινή ανακοίνωση της Εμπορικής Τράπεζας που βγάζει σε υποχρεωτική «εθελουσία» 1500 άτομα και κλείνει αρκετά υποκαταστήματα. Ποιος θα φανταζόταν άραγε πριν από μερικές μέρες ότι ούτε ένας μεγιστάνας σαν τον Αγγελόπουλο εξασφαλίζει σιγουριά για τους εργαζόμενους; Και ποιος ξέρει ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στο ασφαλιστικό τους ταμείο, η έξοδος 1500 υπαλλήλων από την Εμπορική Τράπεζα;
Η πρόβλεψη είναι ότι θα υπάρξουν και άλλες τέτοιες θλιβερές εξελίξεις, αλλά η πρώτη «επιχείρηση» που κινδυνεύει με «κλείσιμο» είναι το ίδιο το ελληνικό κράτος, που είναι φανερό ότι δεν έχει...μία. Τα έσοδα έχουν καταρρεύσει κυριολεκτικά, χάρις στην παραδειγματική διάλυση των φοροεισπρακτικών μηχανισμών επί των ένδοξων ημερών Αλογοσκούφη. Διευθυντής εφορίας έλεγε προχθές ότι κανείς δεν πληρώνει ούτε φόρους, ούτε ΦΠΑ, ούτε πρόστιμα, είτε γιατί δεν μπορεί, αλλά κυρίως γιατί δεν θέλει και βέβαια όλοι μας γνωρίζουμε από πρώτο χέρι και καθημερινά την έκταση της φοροδιαφυγής. Στη Λήμνο μάλιστα καταλύθηκε κυριολεκτικά το κράτος όταν έμποροι του νησιού έβαλαν με το ζόρι στο καράβι εφοριακούς που είχαν πάει για ελέγχους και τους ξαπόστειλαν! Να δείτε που το παράδειγμά τους θα το ακολουθήσουν και άλλοι!
Για να μαζέψει το έλλειμμα, με στόχο το 3,7% που δεν θα το καταφέρει, η κυβέρνηση κατέφυγε στα εισπρακτικά μέτρα, όπως αναμενόταν, καθώς αναβάλει συνεχώς την λήψη των διαρθρωτικών μέτρων, που απαιτεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτά υποτίθεται ότι θα ληφθούν τον Οκτώβριο που λήγει και η προθεσμία Στο μεταξύ, επιβάλλει ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μία εφάπαξ έκτακτη εισφορά στα σκάφη αναψυχής και εδώ που τα λέμε, το θέμα μπορεί να αφορά τους «σκαφάτους» και δεν αγγίζει τον μέσο έλληνα. Όπως δεν τον αγγίζει και η καθιέρωση ετήσιου ειδικού φόρου στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Οποιος θέλει να καβαλάει πολλά κυβικά, ας πληρώσει. Από την άλλη πλευρά όμως, τον κοσμάκη τον αφορά η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης της βενζίνης και των τελών συνδρομητών της κινητής τηλεφωνίας. Ας ελπίσουμε μόνο ότι αυτό θα συμβάλει στη μείωση της χρήσης κινητών, στην οποία εμείς οι έλληνες είμαστε πρωταθλητές κόσμου.
Φυσικά, αυτά τα μέτρα δεν πρόκειται να καλύψουν το έλλειμμα, ούτε καν με τη βοήθεια της φορολόγησης των ημιυπαιθρίων χώρων, όπου θα γίνει το «έλα να δεις». Μόνο με πραγματική περιστολή των δαπανών στο δημόσιο τομέα, με περιορισμό της φοροδιαφυγής και με θεαματική βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, μπορεί να μειωθεί πραγματικά το έλλειμμα. Αλλά εύκολο είναι αυτό;
Αγγελος Στάγκος
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr