Θα πει η κα Παπαρήγα τις μπουρδολογίες περί «ταξικής παιδείας» και θα ζητήσει να ληφθεί μέριμνα για την ακόμη πιο πλήρη διάλυσή της πρωτοπορία την ΚΝΕ που κάνει ό,τι μπορεί σε όλες τις βαθμίδες, ή μήπως ο κ. Αλαβάνος θα υπερασπισθεί μέχρι τελικής πτώσης το «πανεπιστημιακό άσυλο» και όσους από τους δασκάλους, τους καθηγητές και το προσωπικό των ΑΕΙ που αγωνίζονται με πάθος για να μην βγούμε ποτέ από τον εκπαιδευτικό βούρκο στον οποίο βυθιστήκαμε; Οσο για τον κ. Καρατζαφέρη, η σχέση του με την Παιδεία είναι ανάλογη του άπιστου με την Εκκλησία...
Δύσκολα θα βρούμε άλλο τομέα, τόσο κρίσιμο και τόσο σημαντικό για τη χώρα, που για το μαύρο χάλι του να έχουν ευθύνη οι πάντες και κυρίως οι πολιτικοί και τα κόμματα. Είναι τρομερό κα ταυτόχρονα θλιβερό το γεγονός ότι ούτε η κοινωνία, ούτε οισυνδικαλιστές και βεβαίως ούτε το πολιτικό προσωπικό (ή πολιτικό κατεστημένο) δεν έχουν καταλάβει σε πόσο κακή κατάσταση είναι σήμερα η ελληνική παιδεία, από το δημοτικό μέχρι και το πανεπιστήμιο.
Οπως δεν έχουν καταλάβει πόση μεγάλη είναι η ζημιά που υφίσταται η χώρα που η παιδεία της παραδέρνει ανάμεσα στην καθυστέρηση, στην ισοπέδωση, στην ανυπαρξία, στην υποβάθμιση, στην αναξιοκρατία, στην έλλειψη αξιολόγησης και στην ασυδοσία. Αν πάλι το έχουν καταλάβει και δεν κάνουν τίποτα γιατί δεν έχουν το θάρρος να προχωρήσουν σε τομές και μεταρρυθμίσεις, βολεμένοι στη λεγόμενη «ελληνική πραγματικότητα», τότε και αυτοί, αλλά δυστυχώς και εμείς οι υπόλοιποι (δηλαδή τα παιδιά μας) είμαστε άξιοι της κακής τύχης μας και του ζοφερού μέλλοντός μας σε ένα κόσμο που επενδύει στην παιδεία για να αναπτυχθεί και να είναι ανταγωνίσιμος.
Θα μου πείτε ότι όλα αυτά αποτελούν καταγγελτικό λόγο, καθόλου συγκεκριμένο και τίποτα περισσότερο. Ετσι είναι, αλλά δεν έχει και νόημα να αναφερθούμε σε συγκεκριμένα μέτρα όταν αυτοί που αποτελούν σήμερα την πολιτική ηγεσία του τόπου δεν γνωρίζουν και δεν θέλουν να γνωρίζουν πως πρέπει να λειτουργεί το δημοτικό, το γυμνάσιο, το λύκειο, το ειδικό σχολείο, το τεχνικό σχολείο, το πανεπιστήμιο.
Το ίδιο άλλωστε ισχύει και για την ευρύτερη κοινωνία, καθώς οι πάντες, μαθητές, γονείς εκπαιδευτικοί όλων των επιπέδων, πληθυσμοί πόλεων και χωριών και φυσικά πολιτικοί, είναι βολεμένοι με το σημερινό σύστημα. Ένα σύστημα που έχει ξεφύγει πλέον και από την παραπαιδεία και δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη μάθηση, τη μεταφορά γνώσεων, την έρευνα κα γενικά την εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή διαδικασία.
Αντε και καλό και εποικοδομητικό διάλογο από μηδενική βάση για μηδενικό αποτέλεσμα...
Αγγελος Στάγκος
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr