Οποιοι δεν πείθονται ας βγάλουν το κεφάλι τους από τον λάκκο και ας κοιτάξουν γύρω τους. Θα διαπιστώσουν αβίαστα ότι το σύστημα πλέον δεν λειτουργεί σχεδόν σε όλα τα επίπεδα. Βρισκόμαστε πλέον σε αδιέξοδο και γι΄ αυτό ίσως ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε ένα ακόμα ανάχωμα μεταξύ του εαυτού του και των ευθυνών του. Προσέλαβε τον κ. Σγαρδέλη, σε ρόλο κ. Α. Λιβάνη, για να
συντονίζει τους υπουργούς!
Η αναταραχή που ξεκίνησε στα λύκεια και προχωράει ακάθεκτη, γίνεται ουσιαστικά για την πλάκα και βεβαίως ενθαρρύνεται από τα κόμματα της Αριστεράς.
Τα στελέχη του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. το διαψεύδουν, το ΚΚΕ δεν βγάζει άχνα, αλλά κάτι διακηρύξεις που κυκλοφορούν από τους καταληψίες μυρίζουν κουκουεδίλα από μακριά και δηλώνω απερίφραστα ότι δεν ανήκω στους πολέμιους της μαρξιστικής ιδεολογίας.
Είναι καιρός όμως να σταματήσει η ασυλία που απολαμβάνει το ΚΚΕ στο πολιτικό σκηνικό και μαζί της να σταματήσει και η εκμετάλλευση καταστάσεων που μαζί με άλλα αμαρτήματα έχουν ρίξει το εκπαιδευτικό σύστημα στα τάρταρα.
Εκεί ακριβώς βρίσκεται η ελληνική παιδεία και τα στοιχεία που το αποδεικνύουνυπάρχουν. Μεταξύ άλλων, το 25% παιδιών ηλικίας 15 ετών δυσκολεύονται να διαβάσουν και να κατανοήσουν το κείμενο και μόλις το 59% των ελλήνων δηλώνουν ότι διάβασαν -μάλλον ψέματα λένε- τουλάχιστον ένα βιβλίο τον τελευταίο χρόνο , σε σύγκριση με το 71%, που είναι ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή ΄Ενωση των 27. Αφήστε τα υπόλοιπα που αποτελούν συστατικά του μορφωτικού επιπέδου ενός λαού, όπως οι επισκέψεις στα μουσεία και τις γκαλερί, στα θέατρα και στους κινηματογράφους.
Οι μαθητές που κάνουν τις καταλήψεις ισχυρίζονται ότι αντιδρούν στο επίπεδο της παιδείας που τους παρέχει η πολιτεία και στις ελλείψεις. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι συντρέχουν τέτοιοι λόγοι, αλλά τα πραγματικά αιτήματα είναι ότι λείπουν... τα σεσουάρ από τις τουαλέτες και άλλα παρόμοια.
Εχει αποδειχθεί ότι όλοι βολεύονται με την υποβάθμιση της παιδείας και την επικράτηση της παραπαιδείας στην Ελλάδα. Την βελτίωση δεν την θέλουν ούτε οι πολιτικοί, ούτε τα κόμματα, ούτε οι δάσκαλοι και οι καθηγητές όλων των βαθμίδων, ούτε οι συνδικαλιστές, ούτε οι γονείς, αλλά ούτε οι μαθητές και οι σπουδαστές.
Πάρα πολλοί εξάλλου, δεν γνωρίζουν πως λειτουργούν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια σε άλλες χώρες. Από την άλλη πλευρά, αρκετοί καταλαβαίνουν ότι στα λύκεια επικρατεί το χάος και ξεσκίζονται για να στείλουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία, αλλά πόσοι είναι αυτοί;
Τα κονδύλια που διατίθενται για την παιδεία στην Ελλάδα είναι όντως μικρά. Παρ' όλ' αυτά οι δάσκαλοι και οι καθηγητές των λυκείων τουλάχιστον, δεν πρέπει να κακοπερνούν, αν κρίνουμε από την ζήτηση που έχουν οι παιδαγωγικές σχολές στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Εξασφαλισμένος μισθός όχι κακός αρχικά, αλλά στη συνέχεια είναι αλήθεια ότι δεν ανοίγει επαρκώς η ψαλίδα για τους παλιότερους-, θέση στο δημόσιο και γιαυτό φεύγουναπό τα ιδιωτικά σχολεία που κακοπληρώνουν, απασχόληση σχετικά μικρή και ευκαιρίες για έξτρα αποδοχές στην παραπαιδεία. Οσο για ενδιαφέρον και μόρφωση, καλύτερα να μην τα συζητάμε για την πλειοψηφία...
Επομένως, μια χαρά ζωή, γιαυτό οι παιδαγωγικές σχολές συναγωνίζονται, λέει, τις αστυνομικές, που και αυτές εξασφαλίζουν ζωή χαρισάμενη, ίσως περισσότερο διεφθαρμένη.
Ωστόσο, το πρόβλημα της παιδείας έχει ξεφύγει πλέον από την οικονομική του διάσταση. Το πρόβλημα έχει να κάνει με την έλλειψη πολιτικού θάρρους, την κακή νοοτροπία, την άγνοια, την ανευθυνότητα, την ικανότητα, τον σχεδιασμό, τα συμφέροντα και την συντεχνιακή λογική.
Γιατί είναι σίγουρο ότι έχουμε παρεξηγήσει εξαιρετικά πολύ κάποιες έννοιες στην Ελλάδα και σ΄αυτές περιλαμβάνονταιη πολιτική, η ελευθερία, ο συνδικαλισμός, τα δικαιώματα, οι ευθύνες, η μόρφωση, η προετοιμασία για τη ζωή, ο διάλογος, η λογική. Το κακό είναι ότι ελάχιστοι αντιλαμβάνονται ότι το σύστημα καταρρέει και ακόμη λιγότεροι θέλουν να αντιδράσουν. Γι' αυτό βουλιάζουμε γκρινιάζοντας μεν, αλλά στην ουσία αμέριμνοι. Κατά τα άλλα, δήθεν τρελαινόμαστε όταν απειλούνται τα ιερά και τα όσια...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr