Παραμονές του Πάσχα και πιθανότατα εν όψει της μεγάλης εξόδου από τις πόλεις για μερικές ημέρες εαρινής ταλαιπωρίας στην επαρχία, ανακοινώθηκε ότι προωθείται νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Όχι ότι ο παλιός ήταν δεκαετιών, μόλις το 1999 είχε εφαρμοσθεί, αλλά ο νέος υποτίθεται ότι είναι περισσότερο εκσυγχρονισμένος και εναρμονισμένος με τις σημερινές απαιτήσεις της κυκλοφορίας. Μακάρι και από το στόμα τους στους Θεού τ΄ αυτί.
Δεν είναι απαραίτητο να εξετασθεί άρθρο προς άρθρο ο νέος ΚΟΚ, να συγκριθεί με τον παλιό και να κριθεί κατά πόσο είναι καλύτερος. Είναι βέβαιο ότι σε κάποια σημεία θα είναι καλύτερος και θα έχουν εισαχθεί και μερικές νέες διατάξεις, λόγω των καιρών. Το μέγα και τρανό θέμα είναι με τι πνεύμα συντάχθηκε και αν είναι κατάλληλος για να αντιμετωπίσει την ελληνική πραγματικότητα. Μία ελληνική πραγματικότητα που λέει ότι σταθερά σκοτώνονται σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα 2.000 περίπου Eλληνες το χρόνο, δηλαδή ένα κεφαλοχώρι. Για να μην κάνουμε αναγωγές, όπως συνηθίζεται, και δούμε ότι χάνεται μία πόλη των 20.000 κατοίκων στη δεκαετία. Χωρίς να λογαριάσουμε τις πολλές χιλιάδες των τραυματισμένων, κυρίως νέων, το χρόνο. Δεν είναι τυχαία η διατύπωση "ο νέος ΚΟΚ πρέπει να είναι κατάλληλος για να αντιμετωπίσει την ελληνική πραγματικότητα". Σημαίνει πολύ απλά και έξω από τα δόντια ότι πρέπει να στοχεύει στην αλλαγή αυτής της ανθρωποκτόνου "ελληνικής πραγματικότητας" στην καθιέρωση της οποίας έχουν συνεισφέρει και συνεχίζουν να συνεισφέρουν φιλότιμα και ανιδιοτελώς οι έλληνες οδηγοί, με την αμέριστη βοήθεια της τροχαίας και άλλων κρατικών υπηρεσιών. Πρόκειται δηλαδή για μία ψευτοτσαμπουκαλίδικη, αρρωστημένη, ανεύθυνη και διεφθαρμένη νοοτροπία που καλείται να αλλάξει ο ΚΟΚ στην Ελλάδα! Με αυτή την έννοια, ο νέος ΚΟΚ πρέπει να είναι δρακόντειος. Δεν αρκεί, ας πούμε, η πληθωριστική προσαρμογή του προστίμου για την ωμή παραβίαση του κόκκινου από τους οδηγούς των τροχοφόρων στις μεγάλες πόλεις. Πρόστιμο για τέτοια παράβαση ας προβλέπει ο ΚΟΚ της Γερμανίας, καθώς εκεί δεν διανοείται οδηγός στα καλά του να παραβιάσει το κόκκινο. Εδώ, εκτός από το πρόστιμο, ο ΚΟΚ πρέπει να του κόβει τον κ…, να του παίρνει την άδεια οδήγησης, να του παίρνει τις πινακίδες, να του κάνει τέλος πάντων τέτοια ζημιά που να τον πονέσει πολύ. Ανάλογες πρέπει να είναι οι ποινές και τα πρόστιμα για παραβίαση του "ΣΤΟΠ", για οδήγηση αντίθετα προς το ρεύμα του δρόμου, για επικίνδυνη οδήγηση, για οδήγηση σε κατάσταση μέθης, για χρήση του κινητού τηλεφώνου την ώρα της οδήγησης, για μη χρησιμοποίηση της ζώνης, για οδήγηση μηχανής χωρίς κράνος, για φόρτωση μηχανής με περισσότερους από ένα, για υπερβολική ταχύτητα. Για όλες δηλαδή τις παραβάσεις που κοστίζουν ζωές. Ολες αυτές τις παραβάσεις συνιστούν δυστυχώς την ελληνική πραγματικότητα. Τις διαπιστώνουμε, μαζί με άλλες μικρότερες παραβάσεις, καθημερινά και συνεχώς μέσα στις μεγάλες πόλεις. Και ένας οδηγός που έχει μάθει να παραβιάζει κατ΄ εξακολούθηση όλους τους κανόνες οδήγησης στην καθημερινότητά του, δεν πρόκειται να αλλάξει συμπεριφορά στις εθνικές οδούς, η στους επαρχιακούς δρόμους, κάθε Πάσχα και Χριστούγεννα. Προϋπόθεση όμως για να αντιμετωπίσει ένας ΚΟΚ την ελληνική πραγματικότητα στους δρόμους, είναι να έχει την απαραίτητη βούληση η πολιτεία, δηλαδή η κυβέρνηση. Να τον καταστήσει "δρακόντειο" και να επιβάλει την εφαρμογή του. Αρχίζοντας από τη διαδικασία χορήγησης "διπλωμάτων" οδήγησης για αυτοκίνητα, φορτηγά, μηχανές και μηχανάκια και συνεχίζοντας με την αποτελεσματική εκπαίδευση των οργάνων της τροχαίας, των αστυνομικών γενικότερα και των άλλων του Δήμου. Αυτοί είναι που πρέπει να μάθουν και να καταλάβουν τους νόμους και κυρίως την ανάγκη της επιβολής τους καθημερινά. Αλλιώς και με τον νέο ΚΟΚ θα συνεχίσουμε να έχουμε 2.000 νεκρούς το χρόνο… Αγγελος Στάγκος
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr