Ολοι λοιπόν έχουν τα δίκιά τους, αλλά και όλοι πρέπει να θυμούνται ότι η Ελλαδάρα κατέχει εξέχουσα θέση στον πίνακα των αυτοκινητιστικών δυστυχημάτων σε όλο τον κόσμο και όχι μόνο στην Ευρώπη! Επομένως, κάθε απόφαση για πιο αυστηρές ποινές και πρόστιμα, δικαιολογείται εκ των πραγμάτων και χωράει συζήτηση μόνο για τι άλλο πρέπει και μπορεί να γίνει παράλληλα. Και πάντως όχι η υποτιθέμενη πρόταση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας κ. Αλογοσκούφη να παίρνουν ποσοστά οι αστυνομικοί της τροχαίας για κάθε κλήση.
Στόχος της συγκεκριμένης πρότασης είναι να δημιουργήσει κίνητρα στους αστυνομικούς για να κόβουν κλήσεις και να βελτιωθεί έτσι η αστυνόμευση. Τα ποσά που θα προκύπτουν από τα ποσοστά της τροχαίας θα πηγαίνουν σε κοινό ταμείο αστυνομικών και θα μοιράζονται κάποια στιγμή στους ίδιους. Με λίγα λόγια, οι αστυνομικοί θα μετατραπούν σε
τελώνες είναι εύκολα αντιληπτό το τι πρόκειται να γίνει. Εχουν που έχουν χαμηλή επαγγελματική συνείδηση και ήθος οι αστυνομικοί, είναι που είναι καχύποπτοι στο κάθε τι οι πολίτες, δεν θα θέλει και πολύ για να γίνει κυριολεκτικά ζούγκλα η άσφαλτος.
Επιπλέον, θα πρόκειται ουσιαστικά για βήμα της νομιμοποίησης της συναλλαγής μεταξύ πολιτών και αστυνομικών. Δεν γνωρίζω αν κάτι ανάλογο συμβαίνει σε άλλη χώρα, αλλά εδώ είναι Ελλάδα, δεν είναι παίξε-γέλασε και καλά έκαναν οι συνδικαλιστές των αστυνομικών και απέρριψαν χωρίς πολλά-πολλά την πρόταση. Στο κάτω-κάτω της γραφής υποτίθεται ότι αστυνομικοί και όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι προσλαμβάνονται και πληρώνονται για να κάνουν τη δουλειά τους και όχι απλά επειδή αναπνέουν. Γιατί λοιπόν είναι απαραίτητα τα κίνητρα για να την κάνουν;
Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, το πρόβλημα παραμένει. Τα μεγαλύτερα πρόστιμα δεν θα βελτιώσουν την κατάσταση , αν δεν ενταθεί η αστυνόμευση τουλάχιστον στοιχειωδώς και αυτή την ευθύνη την έχουν το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και ειδικά η τροχαία.. Με αυτά πρέπει να ασχοληθεί ο κ. Πολύδωρας και όχι με τα συνδικαλιστικά αιτήματα των αστυνομικών, ούτε με τις ασυνάρτητες καλολογίες που μας τσαμπουνά κάθε τόσο. Αυτό σημαίνει καλύτερη εκπαίδευση και αλλαγή νοοτροπίας των αστυνομικών, έστω και με εκπαιδευτές από την Βρετανία ή την Γερμανία. Αλλά ποιος θα πάρει μία τέτοια απόφαση και ποια αντιπολίτευση θα την δεχθεί, για να μην ξεχάσουμε και τους συνδικαλισταράδες.
Αλλά και η αστυνόμευση δεν θα φτάσει μόνη της. Απαιτείται καλύτερη εκπαίδευση στην κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία, χρειάζεται καλύτερη και πιο λογική σήμανση, πρέπει να επιβληθεί η κάθαρση στηνδιαδικασία της απόκτησης άδειας οδήγησης και ακόμη περισσότερο στην απόκτηση της άδειας οδήγησης δικύκλου. Αρα πρέπει σχεδόν να εκπαιδευθεί καλύτερα μία ολόκληρη κοινωνία. Και μάλιστα κοινωνία που έχει συνηθίσει να γράφει στα παλιά της τα παπούτσια όλους τους κανόνες, που δεν θέλει να καταβάλει κανένα κόπο, που έχει μάθει να βρίσκει χιλιάδες τρόπους για να ξεπερνά και να παραβιάζει τους νόμους δίχως να πληρώνει.
Παρ΄ όλ΄ αυτά, δεν είναι κακό που γίνεται αυστηρότερος ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Αγγελος Στάγκος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr