Είχε επί της ουσίας ενδιαφέρον γιατί κυβέρνηση και κόμματα αποκαλύφθηκαν και έδειξαν πως αντιμετωπίζουν και με ποια προοπτική την Παιδεία στην Ελλάδα. Και είχε ενδιαφέρον γιατί επιβεβαίωσε πανηγυρικά τις αδυναμίες του κ. Γ. Παπανδρέου ως ηγέτη του δεύτερου μεγαλύτερου κόμματος της Ελλάδας και κάποιος πρέπει να το πει φωναχτά πλέον για να παύσουν να βαυκαλίζονται όσοι ονειρεύονται σύντομη επάνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία, ή και απλά την μετάβασή του σε μία νέα εποχή.
Αντικειμενικά και χωρίς υπερβολή, η Βουλή είχε να δει τέτοια συντριβή πολιτικού ηγέτη σε μία συζήτηση από τον καιρό του αείμνηστου Γεωργίου Μαύρου. Υποτίθεται ότι η Παιδεία αποτελεί «γήπεδο» του κ. Γ. Παπανδρέου λόγω της θητείας του στο συγκεκριμένο υπουργείο πριν κάποια χρόνια και λόγω της εμπειρίας που απέκτησε ως μαθητής και φοιτητής σε διάφορα καλά σχολεία και πανεπιστήμια του εξωτερικού. Αντί όμως να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις και τις εμπειρίες του για να βγει μπροστά και να πει πέντε πράγματα που θα βοηθούσαν και την τόσο αναγκαία μεταρρύθμιση στην Παιδεία και το κόμμα του, αλλά και τον ίδιο έχασε κυριολεκτικά την μπάλλα και μαζί με αυτήν τα αυγά και τα καλάθια. Είπε «ναι» στην αλλαγή του άρθρου 16 του Συνάγματος και επειδή ένοιωθε προφανώς ενοχές ως ΠΑΣΟΚος, ζήτησε διάλογο από μηδενική βάση, έκανε μία σειρά από συγκεκριμένες προτάσεις, άλλες λογικές και συζητήσιμες και άλλες ανεδαφικές, ανακάτεψε την ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ στη δημιουργία και λειτουργία πανεπιστημίων, για να βγάζουμε δημόσιους υπαλλήλους με πτυχίο και μετά έριξε το πυροτέχνημα.
Το πυροτέχνημα συνίσταται σε πρόταση για δημοψήφισμα όπου ο λαός θα κληθεί να εγκρίνειτις θέσεις του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας. Και όχι μόνον αυτό, αλλά τουλάχιστον ως τώρα, το Σύνταγμά μας προβλέπει πότε γίνεται δημοψήφισμα, όχι βεβαίως για νόμους. Από την άλλη πλευρά, η κυβέρνηση δια στόματος κ. Καραμανλή και σε συνδυασμό με την υπουργό Παιδείας κα Γιαννάκου είπε πράγματα λογικά, με εξαίρεση τις αριθμητικές και ποσοστιαίες αλχημίες με τις οποίες ο πρωθυπουργός προσπάθησε να δικαιολογήσει το γεγονός ότι μόλις λίγο πάνω από 3% του ΑΕΠ διατίθεται για την Παιδεία στον νέο προϋπολογισμό. Το σημαντικότερο που επεσήμαναν ήταν ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια βρίσκονται γενικώς στον πάτο και οι καιροί δεν περιμένουν πότε οι έλληνες θα καταλάβουν όλοι μαζί ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές. Το χειρότερο είναι ότι ο κ. Γ. Παπανδρέου στη δευτερολογία του εγκατέλειψε την Παιδεία, καθώς φαίνεται ότι είναι στριμωγμένος εσωκομματικά για το άρθρο 16 και δεν έχει τα κότσια να σπάσει αυγά και κεφάλια και το πήγε στο πόσο κακή είναι η κυβέρνηση και πως θα την τιμωρήσει ο ελληνικός λαός
Τότε ο κ. Καραμανλής, που να δείτε ότι θα πάει σε εκλογές με βασικό θέμα την Παιδεία, το έριξε στην πλάκα και πρότεινε στον κ. Παπανδρέου να υποστηρίξει τώρα εκείνος την αλλαγή στο άρθρο 16 και την μεταρρύθμιση και να τον στηρίξει ο κ. Καραμανλής στη διενέργεια δημοψηφίσματος όταν το ΠΑΣΟΚ κερδίσει τις εκλογές Μιλάμε δηλαδή για Βατερλό μετά ολίγης ναμαχίας του Τραφάλγκαρ, γιατί υπήρχε και το στοιχείο της πατητής. Και σαν να μην έφθανε αυτό, ΚΚΕ και ΣΥΝ που λαϊκίζουν ασύστολα, προσπαθώντας να φάνε από τις σάρκες του ΠΑΣΟΚ, κατηγόρησαν τον κ. Παπανδρέου ότι ταυτίστηκε με την κυβέρνηση. Και δαρμένος δηλαδή και κατηγορούμενος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
Αγγελος Στάγκος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr