Το υπ. Οικονομικών απέρριψε το εν λόγω σχέδιο, θεωρώντας ότι στη σημερινή δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία για τη χώρα, η εφαρμογή της πρότασης θα ισοδυναμούσε με απώλειες εσόδων τις οποίες δεν μπορεί να αντέξει ο κρατικός προϋπολογισμός.
Την πρόταση διατύπωσε δημόσια χθες ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στ. Κομνηνός, σημειώνοντας μάλιστα ότι το υπ. Ανάπτυξης έχει αποστείλει πρόταση στο υπ. Οικονομικών που προβλέπει ένα ανώτατο όριο φόρου στην τιμή των καυσίμων.
Το σκεπτικό του ήταν πως οι φόροι δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν το όριο αυτό, όταν αυξάνονται οι διεθνείς τιμές των καυσίμων, με αποτέλεσμα να απορροφάται μέρος των επιβαρύνσεων για τους καταναλωτές.
Σήμερα, η τελική τιμή πώλησης π.χ. της αμόλυβδης βενζίνης περιλαμβάνει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ο οποίος είναι σταθερός και τον ΦΠΑ 23%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όταν αυξάνεται η βάση, που περιλαμβάνει την τιμή διυλιστηρίου και τον ΕΦΚ, να αυξάνεται και το ποσοστιαίο κομμάτι του ΦΠΑ 23%. Ο μηχανισμός αυτός οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της τελική τιμής που πληρώνει ο καταναλωτής.
Με το σύστημα που είχε προτείνει το υπουργείο Ανάπτυξης θα ετίθετο σε εφαρμογή μια ρήτρα ειδικού φόρου που θα λειτουργούσε κάθε φορά που οι αυξήσεις στις τιμές διυλιστηρίου διαμόρφωναν τους φόρους πάνω από το 1 ευρώ. Μάλιστα είχε υπολογιστεί ότι αυτό θα γίνεται όταν η τιμή διυλιστηρίου φτάνει τα 66 λεπτά το λίτρο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr