Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν όλο και μεγαλύτερες αντίξοες συνθήκες κατά την προμήθεια ναυτιλιακών καυσίμων και στην Σιγκαπούρη, ένα από τα σημαντικότερα κέντρα πετρελαϊκού ανεφοδιασμού παγκοσμίως. Το τελευταίο τρίμηνο έχει παρατηρηθεί αυξημένη δραστηριότητα επιτήδειων (bunker suppliers) οι οποίοι χρησιμοποιούν νέες τεχνικές για την εξαπάτηση των πελατών τους. Η συνήθης πρακτική πλέον δεν είναι μόνο η νόθευση με ουσίες που αλλοιώνουν την ποιότητα των καυσίμων αλλά κυρίως η ανάμειξη του πετρελαίου με συμπιεσμένο αέρα ή άζωτο για την αύξηση του όγκου, κόλπο το οποίο έχει πάρει και την κωδική ονομασία «cappuccino».
Πρόσφατες είναι οι περιπτώσεις, δύο σημαντικών Ελλήνων πλοιοκτητών οι οποίοι αναφέρουν ότι παρέλαβαν από Δανέζικη εταιρία προμήθειας πετρελαίων, η οποία διατηρεί παραρτήματα τόσο στη Σιγκαπούρη όσο και στον Πειραιά, ελλειμματικές ποσότητες που ξεπερνούν και τους 300 τόνους πετρελαίου ανά περίπτωση, οι οποίες «εξαερώθηκαν» μερικές μέρες μετά την παραλαβή τους.
Οι αρχές της Σιγκαπούρης έχουν στο παρελθόν κινητοποιηθεί επιτυγχάνοντας σημαντικές καταδίκες και επιβάλλοντας πρόστιμα σε δεκάδες εταιρίες. Όμως, ως συνέπεια των αυξανόμενων τιμών του πετρελαίου οι κομπίνες έχουν αναζωπυρωθεί και αποτελούν μάστιγα για τα Ελληνικά πλοία που προσεγγίζουν στη Σιγκαπούρη για ανεφοδιασμό. Αρμόδια στελέχη και αξιωματικοί της Ελληνικής Ναυτιλίας θεωρούν ότι δεν υπάρχουν εύκολες τεχνικά λύσεις για την αποτροπή τέτοιων περιστατικών και βασίζονται στις αρμόδιες αρχές για την καταπολέμησή τους.