Από τις 31 εταιρείες που παρέλαβαν την προκήρυξη τον Ιούνιο του 2010 και μετά τις μεταβολές που ζητήθηκαν το Σεπτέμβριο και το Νοέμβριο του περασμένου έτους, στην κούρσα για την κατάθεση προσφοράς, παραμένουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τρεις με τέσσερις ενδιαφερόμενοι, μεταξύ των οποίων είναι ο όμιλος JP ΑΒΑΞ και η γνωστή κινεζική εταιρεία COSCO, μέσω της ελληνικής εταιρείας ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ, γαλλικές εταιρείες, ακόμη και ο ΟΛΠ.
Το κινεζικό ενδιαφέρον της COSCO παραμένει ενεργό και "οι σχετικές διαβουλεύσεις θα συνεχίζονται μέχρι την τελευταία ημέρα του διαγωνισμού", όπως επισημαίνουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές.
Επειδή το έργο είναι αφ΄ενός σύνθετο, δηλαδή, εκτός από την αποθήκευση και διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (containers), απαιτούνται και κατασκευαστικά έργα, αποθήκες, στέγαστρα, κ.α., και αφ΄ετέρου είναι επιτακτικό να ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική υποδομή του ΟΣΕ, που είναι μεν εκτός διαγωνισμού, αλλά θεωρείται απαραίτητη για τη λειτουργία του μεγάλου αυτού κέντρου διαμετακόμισης.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΓΑΙΑΟΣΕ, Νίκο Ιωαννίδη, "ήδη κατασκευάζεται και θα είναι έτοιμη στο τέλος του 2011 ή αρχές του 2012, η σιδηροδρομική γραμμή από το λιμάνι του Ικονίου στο Πέραμα, όπου τώρα ξεφορτώνονται τα containers μέχρι το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου, έργο απαραίτητο για να μεταφορτώνονται είτε σε νταλίκες είτε σε εμπορικά τρένα και να προωθούνται στις αγορές προορισμού".
Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού η παραχώρηση του Διαμετακομιστικού Κέντρου Ελευσίνας, αφορά έκταση 600 στρεμμάτων με ισχύ 40 χρόνων και με απόδοση στο Δημόσιο το 15% των εσόδων του, ενώ ο διαχειριστής που θα αναδειχθεί υποχρεώνεται να οικοδομήσει σε πρώτη φάση με την εγγύηση του Δημοσίου 50.000 τετραγωνικά μέτρα, κόστους 40-50 εκατομμυρίων ευρώ.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών είναι, μόλις ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την Ελευσίνα, να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη δημιουργία ανάλογου κέντρου και στην Βόρεια Ελλάδα, και πιο συγκεκριμένα στον ευρύτερο χώρο του σημερινού σιδηροδρομικού σταθμού της Θεσσαλονίκης, όπου η ΓΑΙΑΟΣΕ κατέχει σημαντικές εκτάσεις, διεκδικώντας παράλληλα το γειτονικό και εκτός λειτουργίας σήμερα στρατόπεδο "Γκόνου". Τα κυβερνητικά στελέχη εκτιμούν ότι με την λειτουργία των δύο κέντρων , σε Ελευσίνα και Θεσσαλονίκη , αξιοποιούνται πλήρως οι οδικοί άξονες της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας ενώ αναβαθμίζονται οι σιδηροδρομικές υποδομές προς τα Βαλκάνια και την Ν.Α. Ευρώπη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr