Τα έσοδα ενός πρατηρίου με ικανοποιητική κίνηση που «υιοθετεί» την πρακτική αυτή, μπορεί να φτάσουν σχεδόν τα 500.000 ευρώ το χρόνο, φυσικά «μαύρα»! Αν, για παράδειγμα, ένα πρατήριο πουλάει ετησίως 6 εκατ. λίτρα βενζίνης, το 5% της κλοπής επί της παραδοτέας ποσότητας (ποσοστό στο οποίο συνήθως ανέρχεται η κλοπή ώστε να μη γίνεται εύκολα αντιληπτή), μεταφράζεται σε 300.000 λίτρα. Με μέση τιμή βενζίνης το 1,58 ευρώ, ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας βάζει στην τσέπη γύρω στα 477.000 ευρώ, μαύρα, δηλαδή 40.000 ευρώ, αφορολόγητα, κάθε μήνα !
Το θέμα ήρθε και πάλι χθες στην επικαιρότητα, έπειτα από την καταγγελία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) περί έξαρσης της χρήσης παράνομων μηχανισμών παρέμβασης στις αντλίες των καυσίμων τους τελευταίους μήνες, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας.
Απλώς τους… σφραγίζονται οι αντλίες
Σε ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι οι υπηρεσίες του προέβησαν ήδη σε 50 ελέγχους, εντοπίζοντας παράνομους μηχανισμούς σε αντλίες, που εξαπατούσαν και έκλεβαν τους καταναλωτές. "Φωτογραφίζοντας" ωστόσο την κυβέρνηση της Ν.Δ. και την τότε ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης (Χ. Φώλιας- με υφυπουργό τον Γ. Βλάχο0, σημειώνει ότι λόγω της ανεπαρκούς κείμενης νομοθεσίας (Ν. 3668/2008, άρθρο 1, παρ. 1), ακόμη και όταν συλλαμβάνονται οι επιτήδειοι, αντί να τους αφαιρείται η άδεια του πρατηρίου, απλώς τους σφραγίζονται οι παράνομες αντλίες. Αμέσως, δε, μετά την αφαίρεση των παράνομων μηχανισμών, "αποσφαργίζονται οι αντλίες, χωρίς ουσιαστική και αποτρεπτική ποινή για τους δράστες". Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που το υπουργείο προωθεί προς ψήφιση τροπολογία για την επιβολή στο εξής αυστηρών ποινών, οι οποίες προβλέπουν μέχρι και την οριστική αφαίρεση της άδειας λειτουργίας όσων συλλαμβάνονται να κλέβουν στην αντλία, πέραν των χρηματικών προστίμων.
Οι πληροφορίες πάντως των βενζινοπωλών μιλούν για έξαρση του φαινομένου, και για κυκλώματα που τοποθετούν σύγχρονα ψηφιακά συστήματα στις αντλίες των πρατηρίων με σκοπό τις ελλειμματικές παραδόσεις, σε ποσοστό συνήθως 5% επί της παραγγελθείσας ποσότητας, διαπίστωση που προκύπτει και από καταγγελίες όσων έχουν πέσει θύματα.
Έχουμε πλέον την ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη
Αιτία της έξαρσης που έχει προσλάβει η κλοπή στην αντλία, δεν είναι άλλη από την εκτίναξη της τιμής της βενζίνης στα 1,588 ευρώ (η ακριβότερη στην Ευρώπη), κυρίως λόγω των απανωτών αυξήσεων στους φόρους.
Από το Φεβρουάριο μέχρι σήμερα οι φόροι στα καύσιμα έχουν αυξηθεί 62,5%. Και η μέση τιμή της αμόλυβδης από 1,1 ευρώ έχει φτάσει στα 1,58 ευρώ το λίτρο (αύξηση 44%, όσο δηλαδή έχει αυξηθεί και το κέρδος για τον επιτήδειο). Οι δε, μηχανισμοί αυτοί, λέγεται ότι κοστίζουν γύρω στα 5.000 ευρώ, και μπορεί κάποια από τα εξαρτήματά τους να εισάγονται, αλλά πιθανώς να συναρμολογούνται εδώ, όπως λέει άνθρωπος του χώρου. Στην αγορά μάλιστα εκτιμούν ότι τα κυκλώματα σχετίζονται με το χώρο των κατασκευαστών αντλιών καθώς μόνο εκείνοι γνωρίζουν το λογισμικό μιας αντλίας, και άρα είναι σε θέση να παρέμβουν σε αυτόν…
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr