Το σύνολο των ληξιπρόθεσμων λογαριασμών της ΔΕΗ στο δεκάμηνο του 2010 αυξήθηκε κατά 189 εκατομμύρια ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, ενώ ειδικότερα στα νοικοκυριά και στα καταστήματα (πελάτες χαμηλής και μέσης τάσης),η αντίστοιχη αύξηση ανέρχεται σε 104 εκατ. ευρώ.
Η επιχείρηση διευκρινίζει ότι το συνολικό ποσό των ληξιπρόθεσμων οφειλών δεν μπορεί να θεωρηθεί απώλεια εσόδων, καθώς, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, μόνο ένα μικρό ποσοστό παραμένει ανεξόφλητο και μετά το πέρας εξαμήνου. Και επισημαίνει σε ανακοίνωσή της ότι οι ανείσπρακτες οφειλές μετά το πέρας του εξαμήνου ως προς το σύνολο των εισπρακτέων λογαριασμών στο δεκάμηνο του 2010, ανέρχονται σε περίπου 6%.
Προκαταβάλλουν απλώς ένα ποσό…
Αλλά η κατάσταση όπως την περιγράφουν αρμόδια στελέχη της ΔEH είναι στην πραγματικότητα χειρότερη, αφού υπάρχει και ένας μεγάλος αριθμός πελατών που εξοφλεί τους λογαριασμούς ή αναλαμβάνει δέσμευση εξόφλησης μέσω ρύθμισης, προκαταβάλλοντας ένα ποσό. Δεν είναι τυχαίο πάντως ότι λόγω ακριβώς αυτής της κατάστασης, η εταιρεία έχει αναγκαστεί να αυξήσει τις προβλέψεις της, σύμφωνα με τις αρχές των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων για τις περιπτώσεις στις οποίες η εισπραξιμότητα κρίνεται επισφαλής. Συγκεκριμένα στο 9μηνο του 2010, τις αύξησε κατά 21 εκατ. ευρώ, έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.
Αυξάνονται και … οι κλοπές ρεύματος
Ένα άλλο σοβαρό φαινόμενο που κι αυτό έχει αυξητική τάση αφορά στις κλοπές ρεύματος. Το φαινόμενο παρατηρείται πιο έντονα στην ευύτερη περιοχή του Πειραιά, και σαν αποτέλεσμα η ΔΕΗ έχει προχωρήσει το τελευταίο διάστημα σε αρκετές περιπτώσεις διακοπής ηλεκτροδότησης. H σχετική εντολή δόθηκε από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔEH κ. Aρθούρο Zερβό ύστερα από παρέμβαση για το θέμα του Eμπορικού Συλλόγου Πειραιά. O τελευταίος απέστειλε προ ημερών επιστολή στον κ. Zερβό, με αφορμή διαμαρτυρίες μελών του για την αιφνίδια αποξήλωση ρολογιών της ΔEH από επιχειρήσεις - μέλη του, λόγω απλήρωτων λογαριασμών. Και ζητούσε από τη ΔEH «να επιδείξει τον κοινωνικό της ρόλο και να εξαντλήσει τα όρια ανοχής της, μέσω διακανονισμών για την αποφυγή δυσμενών καταστάσεων που επιβαρύνουν την ήδη καταπονημένη αγορά του Πειραιά».
H ΔEH απάντησε με ανακοίνωση στον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά, στην οποία ανέφερε ότι θα διερευνηθούν με πολύ μεγάλη προσοχή και το ταχύτερο δυνατό τα όσα καταγγέλθηκαν. Επισήμανε δε τη «δεδομένη κοινωνική υπευθυνότητα με την οποία η ΔEH αντιμετωπίζει τις δυσκολίες των παραγωγικών τάξεων» καθώς επίσης και ότι από τις πρώτες εκτιμήσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες διαπιστώνεται ότι και στον Πειραιά ακολουθείται η συνήθης πρακτική για τους απλήρωτους λογαριασμούς.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr