Μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους στο περιθώριο του ενεργειακού συνεδρίου Mediterranean Sustainable Energy, έκανε λόγο για τη δημιουργία ενός πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου.
Το έργο θα έχει δυναμικότητα περίπου 2 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου το χρόνο, θα είναι ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ, και όπως είπε ο κ. Μυτοιληναίος βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με δύο εταιρείες που διαθέτουν την τεχνογνωσία για την κατασκευή τέτοιων σταθμών. Όσο για τη θέση του, απέφυγε να την προσδιορίσει.
Θα πρόκειται πάντως για το δεύτερο βήμα στο οποίο προχωρά ο όμιλος, μετά την εισαγωγή ποσοτήτων του ίδιου καυσίμου, για χρήση στη μονάδα συμπαραγωγής του Αλουμινίου και στο διυλιστήριο της Μότρο Οϊλ.
Τα πλεονεκτήματα
Η κατασκευή και εκμετάλλευση του τέρμιναλ, θα γίνει μάλλον από μικτή εταιρεία με τη συμμετοχή της Μότορ Οϊλ, με την οποία ήδη ο όμιλος Μυτιληναίου συνεργάζεται τόσο στην ηλεκτροπαραγωγή όσο και στην εισαγωγή φυσικού αερίου. Μιλώντας για τα πλεονεκτήματα των μονάδων αυτών, ο κ. Μυτιληναίος είπε ότι έχουν πολύ μικρότερο κόστος από τις χερσαίες μονάδες, λόγω του ότι στην κατασκευή τους δεν υπολογίζεται ο κίνδυνος σεισμού. Εξήγησε επίσης ότι η δυναμικότητά του είναι αρκετή για την κάλυψη μέρους των αναγκών που θα έχουν οι λειτουργούσες ή οι υπό κατασκευή μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, δηλαδή η μονάδα συμπαραγωγής του αλουμινίου, οι μονάδες συνδυασμένου κύκλου στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας και Αγίους Θεοδώρους Κορίνθου (Μότορ Οϊλ), όπως επίσης και οι ανάγκες του διυλιστηρίου της Μότορ Οϊλ.
Σύμφωνα πάντως με στελέχη του ίδιου ομίλου, μέρος των αναγκαίων ποσοτήτων φυσικού αερίου, θα προέρχεται από αγωγούς, ενώ ο όμιλος θα τιμήσει τα συμβόλαια που έχει με τη ΔΕΠΑ.
Η ενεργειακή επένδυση του μέλλοντος
Στην ομιλία του ο κ. Μυτιληναίος, ανέφερε ότι το υγροποιημένο αέριο είναι το πετρέλαιο του μέλλοντος. Πράγματι, η προοπτική δημιουργίας του χερσαίου τέρμιναλ LNG στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας, από κεφάλαια του Κατάρ, όπως και το ενδιαφέρον ενεργειακών εταιρειών για κάλυψη μέρος των αναγκών τους με εισαγωγές φυσικού αερίου, δείχνουν τη δυναμική που αναπτύσσεται στο συγκεκριμένο τομέα.
Από τη πλευρά τους, τόσο ο υφυπουργός εξωτερικών κ. Σπύρος Κουβέλης όσο και ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ κ. Χάρης Σαχίνης, αναφέρθηκαν στην ανάγκη διαφοροποίησης των πηγών εφοδιασμού με αέριο, προοπτική που ενισχύεται με την κατασκευή νέων τερματικών και με τις διασυνοριακές διασυνδέσεις που προωθεί η Ελλάδα (Τουρκία, Βουλγαρία, Ιταλία). Κατά το κ. Σαχίνη, μάλιστα, η διασύνδεση με την Ιταλία, θα μπορεί να λειτουργεί και αμφίδρομα, για εισαγωγή μέσω Ιταλίας, αερίου από τη Βόρεια Αφρική.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr