Την τακτική αυτή ακολούθησε χθες, πρώτη ημέρα εφαρμογής του νέου αυξημένου φόρου στα καύσιμα, μερίδα πρατηριούχων, που επέβαλε «καπέλο» 10-12 λεπτά το λίτρο - όσο δηλαδή και η επιβάρυνση από την αύξηση του φόρου- ακόμη και στις ποσότητες βενζίνης - ντίζελ που προϋπήρχαν στις δεξαμενές της.
Δεδομένου μάλιστα ότι η χωρητικότητα της δεξαμενής του μέσου πρατηρίου στην Ελλάδα είναι τα 10 κυβικά μέτρα, τότε αν ένας πρατηριούχος αγόρασε για παράδειγμα 10.000 λίτρα βενζίνης τη Δευτέρα 1η Μαρτίου, δύο ημέρες πριν την ανακοίνωση των μέτρων - προκειμένου να την πουλήσει σήμερα με τον αυξημένο φόρο (9,6 λεπτά/ λίτρο), βάζει κατευθείαν στην τσέπη του 960 ευρώ. Στελέχη του χώρου εκτιμούν ότι η «λογική» αυτή απέδωσε σε όσους την ακολούθησαν, ένα ποσό που σύμφωνα με την αγορά κυμάνθηκε μεταξύ 5 - 10 εκατ. ευρώ, μέσα σε λίγες μόνο ώρες.
Αν είχανε εγκατασταθεί ταμειακές
Αν, ωστόσο είχαν εγκατασταθεί στα βενζινάδικα οι ταμειακές μηχανές μαζί με το σύστημα εισροών- εκροών του όγκου των καυσίμων (που έχει ψηφισθεί άλλωστε από την προηγούμενη κυβέρνηση), τότε ο καθένας θα μπορούσε να δει τα αποθέματα που έχει στο τέλος της ημέρας στη δεξαμενή του το πρατήριο. Έτσι, το κράτος, θα ανάγκαζε τον πρατηριούχο να πληρώσει τη διαφορά για τα αποθέματα που είχε, και τα οποία ενδεχομένως σήμερα αυτός πωλεί με αυξημένο δασμό.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr