Από το 2010, όλα τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ ανήκουν υποχρεωτικά στην κατηγορία Euro-5. Αυτό σημαίνει ότι οι κινητήρες τους, θα πρέπει υποχρεωτικά να εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους. Ούτως ή άλλως, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά βήματα όσον αφορά στην εκπομπή ρύπων από τους πετρελαιοκινητήρες.
Αυτή η βελτίωση αλλά και το γεγονός ότι οι πετρελαιοκινητήρες έχουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, είναι οι δύο βασικοί λόγοι για τους οποίους η πετρελαιοκίνηση έχει τόσους πολλούς υποστηρικτές.
Υπάρχουν βεβαίως και οι αντιδράσεις. Οικολογικές οργανώσεις υποστηρίζουν από την πλευρά τους ότι εκτός από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα υπάρχουν και τα μικροσωματίδια. Για τον περιορισμό και αυτών των ρύπων, απαιτείται η τοποθέτηση ειδικών φίλτρων στα ΙΧ, τα οποία όμως ανεβάζουν το κόστος.
Τα πετρελαιοκίνητα, έχουν υψηλότερη τιμή αγοράς από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα. Έτσι, ο υποψήφιος αγοραστής –στην περίπτωση που θα αρθεί η επιδότηση- θα πρέπει να σταθμίσει αν αξίζει να αναλάβει αυτό το πρόσθετο κόστος και να το αποσβέσει στη συνέχεια με το μικρότερο κόστος για τα καύσιμα το οποίο προκύπτει όχι μόνο από την χαμηλότερη κατανάλωση αλλά και από τη χαμηλότερη τιμή του πετρελαίου κίνησης συγκριτικά με την τιμή της αμόλυβδης.
Θ.Τσ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr