Το υπουργείο Εργασίας έχει ήδη εισηγηθεί τέσσερις νέες πηγές πόρων. Αυτές, εν τάχει, είναι η τριμερής χρηματοδότηση, η αυτοχρηματοδότηση του συστήματος, οι νέοι πόροι και η αύξηση της βάσης εσόδων του Ασφαλιστικού, και θα συζητηθούν σήμερα, μαζί βέβαια και με τις προτάσεις των κοινωνικών εταίρων.
Η ΕΣΕΕ έδωσε χθες τις εκτιμήσεις της για τις προτάσεις του υπουργείου. Αναλυτικά, αναφέρει:
''1. Τριμερής Χρηματοδότηση
Η Ε.Σ.Ε.Ε. είναι απόλυτα σύμφωνη με το σχήμα της Τριμερούς χρηματοδοτήσεως. Στα παραπάνω πλαίσια βεβαίως το κράτος θα πρέπει να εκπληρώνει έγκαιρα τις θεσμοθετημένες υποχρεώσεις του (άρθρ. 22 & 35 ν. 2084/1992 που αφορά συνεισφορά του Κράτους για σύνταξη και ασθένεια των ασφαλισμένων μετά την 1.1.1993 καθώς και άρθρ. 4 ν. 3029/2002).
2. Αυτοχρηματοδότηση του συστήματος
α. Για το πάγιο σύστημα αναφερόμεθα στο κεφάλαιο της εισφοροδιαφυγής.
β. Ως προς την αξιοποίηση των πόρων και της περιουσίας, είμεθα της άποψης ότι ειδικά για την περιουσία θα πρέπει να εξετασθεί η λύση της σύστασης Ν.Π.Ι.Δ. με συμμετοχή όσων εκ των ασφαλιστικών φορέων επιθυμούν, το οποίο έχοντας τα εχέγγυα και την τεχνογνωσία που απαιτείται, θα ασχολείται κατά αποκλειστικότητα με το αντικείμενο αυτό.
γ. Είμεθα σύμφωνοι κατ΄αρχήν με τις προωθούμενες δράσεις στον τομέα της περιστολής των δαπανών υγείας και αναμένουμε τις συγκεκριμένες προτάσεις, ώστε να διατυπώσουμε άποψη. Πάντως θεωρούμε απαραίτητη την τήρηση του δόγματος «περιορισμός των αλόγιστων και άχρηστων δαπανών – πλήρης και άμεση ικανοποίηση (εντός των πλαισίων του νόμου) των απαραίτητων για την αντιμετώπιση των ασφαλιστικών περιπτώσεων υγειονομικών παροχών».
3. Νέοι πόροι
α. Είμεθα αντίθετοι με την θέσπιση μέτρου άμεσης φορολόγησης.
β. Είμεθα σύμφωνοι με την χρηματοδότηση μέσω Ε.Ε.
4. Αύξηση της βάσης εσόδων
α. Η ένταξη παράνομων μεταναστών στο σύστημα είναι βέβαιο ότι κατ΄ αρχήν θα βοηθήσει δεν θα λύσει όμως το πρόβλημα αυτόματα, αφού ούτε όλοι οι Έλληνες είναι ενταγμένοι στο σύστημα. Η ένταξη στο σύστημα θα πρέπει να συνδυασθεί και με άλλες προϋποθέσεις (π.χ. minimum εισοδήματος) ώστε να είναι αποτελεσματική.
β. Είμεθα αντίθετοι με τον υπολογισμό των εισφορών με βάση τον τζίρο. Κατ΄ αρχήν μια αλλαγή του τρόπου υπολογισμού αν επιφέρει αύξηση των εισφορών έρχεται σε αντίθεση με την δέσμευση που έχει ανακοινωθεί. Αν συνεπάγεται μείωση βεβαίως δεν ωφελεί. Αν τέλος διατηρεί το ύψος των εισφορών στα ίδια επίπεδα δεν έχει έννοια να θεσμοθετηθεί, αφού θα δημιουργήσει ένα πιο πολύπλοκο σύστημα που θα δυσχεράνει την διαδικασία απόδοσης των ασφαλιστικών εισφορών. Εν πάση περιπτώσει οποιοσδήποτε υπολογισμός εισφορών αφίσταται από το ύψος των αποδοχών των εργαζομένων θέτει αφ΄ενός μεν θέματα αντισυνταγματικότητας και αφ΄ ετέρου αναντιστοιχίας με το σύστημα σύνταξης με αναλογική ανταποδοτικότητα.
γ. Για την μείωση της αδήλωτης εργασίας απαιτούνται πολύπλευροι και πολυεπίπεδοι έλεγχοι.
δ. Σημαντική θα ήταν η εφαρμογή προγράμματος επιδότησης εργασίας τόσο για την ανεργία, όσο και για την διεύρυνση της βάσης εσόδων.’’
Από την πλευρά της η ΓΣΕΕ έδωσε στη συνάντηση της 22ας Δεκεμβρίου μια πρόγευση για τις δικές της εναλλακτικές προτάσεις, που όπως δήλωσε ο κ. Ρωμανιάς, ξεφεύγουν από τα παραδοσιακά πλαίσια και δεν πλήττουν τον κρατικό προϋπολογισμό. Μία πηγή που θα προτείνει σήμερα η ΓΣΕΕ είναι οι αντικειμενικές αξίες της δημόσιας περιουσίας, της εκκλησιαστικής συμπεριλαμβανομένης. Μια δεύτερη πηγή είναι η παροχή των δημοσίων συμβάσεων. Στο πλαίσιο αυτό, όποιος αναλαμβάνει δημόσιο έργο, ένα μικρό ποσοστό της αξίας θα πρέπει να το διαθέτει στο λογαριασμό του συστήματος.
Σημειώνεται πως η επόμενη συνάντηση έχει προγραμματιστεί για τις 19 Ιανουαρίου και θα τεθούν επί τάπητος η μηχανογράφηση, η αξιοποίηση των αποθεματικών, αλλά και οι κοινωνικοί πόροι.’
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr