Η Hellenic Seaways, όπως είναι ήδη γνωστό, σύμφωνα με ανακοίνωση της απέκτησε τον έλεγχο της easyCruise LTD, η οποία διαχειρίζεται ένα κρουαζιερόπλοιο, το easyCruise Life, μεταφορικής ικανότητας 574 επιβατών. Επίσης μέσο της ίδιας συμφωνίας η HSW απέκτησε και το δικαίωμα της αποκλειστικής χρήσης του σήματος easyCruise σε όλους τους προορισμούς στη Μεσόγειο.
Η easyCruise ανέκαθεν ήταν ένα από τα ελάχιστα αμφιλεγόμενα επιχειρηματικά πλάνα του Σερ Στέλιου. Το πλάνο αυτό ξεκίνησε με τις καλύτερες προδιαγραφές πριν από τέσσερα περίπου χρόνια με δύο πλοία και με σκοπό ο στόλος αυτός να αυξηθεί συν το χρόνο.
Μάλιστα ο κ. Χατζηιωάννου κάποια στιγμή εντοπίσθηκε να συνομιλεί με ναυπηγεία στην Ελλάδα για τη ναυπήγηση και άλλων πλοίων. Τότε είχε επιδοθεί σε ένα μπαράζ συναντήσεων με τους αρμόδιους υπουργούς για το πλάνο αυτό των νέων κατασκευών, αλλά εν τέλει ουδείς έπαθε ποτέ σοβαρό κακό εξαιτίας των δημοσίων σχέσεων.
Η ιδέα υπήρξε απλή, όπως και όλες οι ιδέες που μέχρι τώρα συνόδευαν την φίρμα easy. Ένα κρουαζιερόπλοιο που προσεγγίζει σε Ελληνικά νησιά και το οποίο δεν προσφέρει τίποτε από τα γνωστά πακέτα διακοπών, ούτε καν τις ελάχιστες γνωστές ανέσεις των αντίστοιχων κρουαζιερόπλοιων. Όλα αυτά τα φρόντιζε μόνος του ο επιβάτης και για το λόγο αυτό οι τιμές των προγραμμάτων του ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικά.
Ο κ. Χατζηιωάννου είχε στο μυαλό ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό στο οποίο απευθύνονταν το προϊόν του και το κοινό αυτό δεν ήταν άλλο από τους νέους εκείνους που επιθυμούσαν να ταξιδέψουν με το ελάχιστο δυνατό κόστος, αλλά και από οικογένειες που ενδιαφέρονται για κάθε μορφή εναλλακτικού τουρισμού.
Αρχικά οι τοπικές κοινωνίες των νησιών του Αιγαίου στις οποίες προσέγγιζαν τα πλοία της easyCruise γοητευμένες από την προσωπικότητα και το αδιαμφισβήτητο τεμπεραμέντο του κ. Χατζηωιάννου υποδέχθηκαν με θέρμη αυτή τη νέα ιδέα.
Σύντομα όμως άρχισαν οι γκρίνιες γιατί οι τοπικές κοινωνίες, ειδικά των νησιών εκείνων που δεν είχαν δεχθεί ποτέ κροαυζιερόπλοια, είχαν κατά νου την κλασσική κρουαζιέρα των αμερικανών συνταξιούχων που μπορούν να ξοδέψουν αρκετά δολάρια για ένα καλό ψάρι και όχι τις στρατιές των νέων παιδιών που με το ζόρι μπορούσαν να πιούν μια μπύρα, όχι γιατί δεν είχαν, αλλά γιατί έτσι είχαν επιλέξει να ταξιδέψουν.
Eτσι το όραμα της easyCruise έγινε σύντομα ένας εφιάλτης αφενός διότι αποδείχθηκε τελικά στη πράξη πως είναι δύσκολο να μαντρώσεις σε ένα πλοίο 500 νέους ανθρώπους, κάτι που εύκολα κάνεις με την τρίτη ηλικία και αφετέρου το κόστος αυτών των διακοπών όσο φτηνό και αν ήταν σε σύγκριση με τα άλλα πακέτα των κρουαζιεροπλοίων δεν έπαυε να είναι υψηλό για κάποιον που ούτως ή άλλως δεν θα επέλεγε ούτε την κλασσικού τύπου κρουαζιέρα.
Αν συνυπολογίσει κανείς και την γκρίνια των τοπικών κοινωνιών των νησιών που δεν καλοέβλεπαν τους εναλλακτικούς επιβάτες της easyCruise εύκολα μπορεί να καταλάβει γιατί τελικά ο κ. Χατζηωιάννου όχι μόνο δε ναυπήγησε πλοία όπως έλεγε, αλλά πούλησε και το ένα από τα δύο πλοία της εταιρίας του και τώρα την πούλησε όλη.
Στο τέλος της ημέρας ο κ. Χατζηιωάννου είναι, με βάσει τα δεδομένα αυτά, ο κερδισμένος από αυτή τη συμφωνία, διότι έδωσε κάτι που αποτελεί ένα ερωτηματικό και πήρε το 4% μιας εταιρίας, της Sea Star Capital εν προκειμένω, που έχει μια πραγματική αξία, καθώς συνδέεται άμεσα και καθοριστικά με την ιστορική ΑΝΕΚ και μέσω αυτής με την μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρία της χώρας, τη Hellenic Seaways.
Το μέγα ερώτημα είναι τι χρειάζεται η Hellenic Seaways την κρουαζιέρα και μάλιστα την κρουαζιέρα τύπου easyCruise τη στιγμή κατά την οποία μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρίες του τομέα προσεγγίζουν στο Αιγαίο μέσω άλλων σημείων εκκίνησης, εκτός Ελλάδας, κάτι που τους επιτρέπει να πιο ανταγωνιστικοί, προσφέροντας μάλιστα υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.
Δεν έχει κανείς παρά να ρωτήσει της Louis Cruise για να καταλάβει γιατί είναι αδύνατο υπό τις παρούσες συνθήκες να έχει κάνεις φιλόδοξα σχέδια για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα.
Ακόμη και ο υπουργός Εμπορικής Να
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr